Wilde zwarte hengst temmen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Wilde zwarte hengst temmen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 17:11

Dan denk je alles redelijk op orde te hebben met je paarden, loopt er ineens een wilde zwarte hengst in je wei!* De ultieme pennydroom, dus die gingen we even temmen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je ziet werd 'ie nog niet echt rustiger, dus bedachten we een briljant wildepaardentrainingsplan: zet er een ervaren rustig paard bij. Even leek het te werken..

Afbeelding

Maar toen toch weer niet:

Afbeelding

Daarom gingen we over op plan B: elke wilde paardentrainer weet dat je de wilde hengst dan in een kraal moet zetten. Dus dat deden we, met gevaar voor eigen leven:

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Gelukkig met positief effect:

Afbeelding

Dag, bedankt voor het kijken!

Afbeelding

Nog één bonusfoto dan: die benen zo tegen elkaar.. <3

Afbeelding

*Ok, op dit moment nog zilvergrijs, maar als iedereen met een beetje verstand van zaken zegt dat íe zwart wordt, geloof ik dat gewoon :D
Dit is Vooruitzicht's Quicksilver Sam, moeder Gruyters Boginovs Bossje (Orchard Boginov x Brummerhoeves Boss) en vader Hattrick Collin (verrichtingskampioen New Forest stamboek afgelopen jaar). Onze wilde zwarte hengst gaat dus als het goed is een ontzettend leuke allround sportpony worden <3

Anoniem

Re: Wilde zwarte hengst temmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 17:22

Wat een dotje Stoere Hengst! :wow: Dat jullie dat zomaar durfden. :wow:

En die laatste foto. <3

Rianne1807
Berichten: 696
Geregistreerd: 15-02-12

Re: Wilde zwarte hengst temmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 17:27

Levensgevaarlijk die hengst....hahaha
Hij is echt cute <3

Grijs word idd zwart, je ziet t aan de benen, als die grijs zijn word ie zwart

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 18:20

Rianne1807 schreef:
Levensgevaarlijk die hengst....hahaha
Hij is echt cute <3

Grijs word idd zwart, je ziet t aan de benen, als die grijs zijn word ie zwart


Ben heel benieuwd! <3


Mkango schreef:
Wat een dotje Stoere Hengst! :wow: Dat jullie dat zomaar durfden. :wow:

En die laatste foto. <3


Ja, geweldig he, die benen zo.
En dat durven, het is wel een portret hoor. Die moeten we snel op gaan voeden, want hij probeert nu al gerust zijn miezerige veulentandjes in je te zetten of tegen zijn moeder op te steigeren :D

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Wilde zwarte hengst temmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 18:37

Wat een leukerd!
Heel gevaarlijk hoor, ik zou daar toch wel een pro bij halen! :D

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Wilde zwarte hengst temmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 18:48

Oei wat een wilde! Tijd voor een join-up!

:D :D :D

Wat een mooierd zeg <3

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Wilde zwarte hengst temmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 18:52

_O-

<3

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Re: Wilde zwarte hengst temmen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 20:51

Bedankt voor de adviezen. Mocht het nodig zijn dan bellen we zeker een pro! :)

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 22:10

Wat een ontzettend leuk veulen.
Dapper ding.
Mooie combi dat Nrps x Forest
Succes met het temmen _/-\o_

LaDonna75

Berichten: 2143
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Wilde zwarte hengst temmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 22:13

Geweldig :+
Ik vind jouw merrie ook intrapartum gefokt, welsh partbred x new forest. Boginov is een enorm knap bewegende hengst, die overigens vaak juist klein fokt. Ik heb vorig jaar met een zoon van Boginov gefokt.

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Re: Wilde zwarte hengst temmen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 23:24

Ja,ik vind het ook een fijne combi! Merrie is 1.53 overigens, niet echt klein :D
En Hattrick Collin 1.46 met 3 jaar, dus ik gok dat het veulen ook wel in de E maat of heel grote D gaat uitkomen.

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 11:09

Ahhhh, wat leuk. Scroll ik over de startpagina heen, zie ik ineens onze kleine draak bij uitgelicht staan <3

Het is echt een wilde hengst, haha. Vanmorgen even buiten geweest tussen de sneeuwbuien door. We lopen richting stal, moeder braaf erin, hij lijkt er achteraan te gaan, bedenkt zich last minute en racet in zijn uppie terug de paddock uit, de brug over en de buitenbak in. En alles in volle doelgerichte galop, 4 dagen oud :D

singa

Berichten: 739
Geregistreerd: 12-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 11:38

Hahaha, ooooh heerlijk, zo'n kleine donder...

... op een ander :')

Nee, toch niet, zet maar af hier!

Vooral veel updates blijven plaatsen!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Wilde zwarte hengst temmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 11:49

Wat een leuk veulen :-)

Als hij nu met 4 dagen oud al dergelijke plannen heeft dan gaat dat nog wat worden :))

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Re: Wilde zwarte hengst temmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:15

Wow gaaf beestje!! Is het een nwr? Ik had ooit een merrie uit orchard boginov lijnen! Gaaf dier joh!!

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 13:14

floripori17 schreef:
Wow gaaf beestje!! Is het een nwr? Ik had ooit een merrie uit orchard boginov lijnen! Gaaf dier joh!!


Moeder staat in NFX stamboek, vader is New Forest dus wordt ook NFX.
Streven was een leuke allround sportpony met goede bewegingen maar ook springaanleg. Het lijkt erop dat dat best heel goed gelukt is :)
De drive en power zit er ook wel in :D

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 20:20

Gefeliciteerd met je knappe veulen!

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Wilde zwarte hengst temmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 20:48

<3

Joltsje

Berichten: 9028
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Wilde zwarte hengst temmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 20:52

pffff het is zeker weer schoolvakantie.....
tuurlijk, jullie gaan even een wilde hengst temmen. haal er alsjeblieft een professional bij.

wat een knapperd B-) B-)

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-21 21:07

Joltsje schreef:
pffff het is zeker weer schoolvakantie.....
tuurlijk, jullie gaan even een wilde hengst temmen. haal er alsjeblieft een professional bij.

wat een knapperd B-) B-)


Ik heb anders al 2 jaar ervaring hoor. Op de manege mag ik ook altijd de wilde pony's rijden!

Goed gelukt he? <3

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 21:31

Joltsje schreef:
pffff het is zeker weer schoolvakantie.....
tuurlijk, jullie gaan even een wilde hengst temmen. haal er alsjeblieft een professional bij.

wat een knapperd B-) B-)

Je vergeet de groentensoep }:)

Maar ja, muisgrijs geboren wordt zwart; is mij ook altijd verteld en ik heb er ook eentje niet gehad (die was zwart geboren en dus inderdaad heeel donker bruin opgedroogd). Dit wordt een zwarte.

Knap kind, maar inderdaad, wellicht minder geschikt om in de opfok te parkeren. Eerlijk gezegd zou ik m'n veulen nooit in de opfok parkeren; veel te leuk om ze aan de hand op te voeden :j maar het bezorgt je soms ook wel hoofdbrekens, zeker als ze zo zelfstandig zijn.

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-21 22:41

ikke schreef:
Joltsje schreef:
pffff het is zeker weer schoolvakantie.....
tuurlijk, jullie gaan even een wilde hengst temmen. haal er alsjeblieft een professional bij.

wat een knapperd B-) B-)

Je vergeet de groentensoep }:)

Maar ja, muisgrijs geboren wordt zwart; is mij ook altijd verteld en ik heb er ook eentje niet gehad (die was zwart geboren en dus inderdaad heeel donker bruin opgedroogd). Dit wordt een zwarte.

Knap kind, maar inderdaad, wellicht minder geschikt om in de opfok te parkeren. Eerlijk gezegd zou ik m'n veulen nooit in de opfok parkeren; veel te leuk om ze aan de hand op te voeden :j maar het bezorgt je soms ook wel hoofdbrekens, zeker als ze zo zelfstandig zijn.


Je bedoelt dat hij dan degene kan zijn die de rest van de leeftijdsgenootjes terroriseert en dus niks leert?
Ik zou sowieso niet voor een opfok met alleen leeftijdsgenoten gaan, dan heb je inderdaad het effect van een kleuterklas zonder juf.
Maar hij blijft sowieso lekker thuis voorlopig (en of 'ie blijft of naar een heel goede andere plek mag, daar ben ik nog niet over uit. Kan niet alles houden maar hij is wel heel leuk..Weet alleen niet of mijn lekker recreatief rijdende kinderen hem recht gaan doen of dat het meer een pony wordt voor iemand die echt de sport met hem in wil).
Hij staat hier in een gemengde kudde met zijn moeder, tante die ook hoogdrachtig is (dus straks nog een speelgenootje), een jaarlingmerrie en een heel speelse maar bazige shet. Dus dat komt wel goed :)
En hij weet ook nu al heel goed dat hij wel tegen zijn moeder op kan steigeren, maar dat bij de anderen niet moet proberen :)

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 07:48

J_emma schreef:
ikke schreef:
Maar ja, muisgrijs geboren wordt zwart; is mij ook altijd verteld en ik heb er ook eentje niet gehad (die was zwart geboren en dus inderdaad heeel donker bruin opgedroogd). Dit wordt een zwarte.

Knap kind, maar inderdaad, wellicht minder geschikt om in de opfok te parkeren. Eerlijk gezegd zou ik m'n veulen nooit in de opfok parkeren; veel te leuk om ze aan de hand op te voeden :j maar het bezorgt je soms ook wel hoofdbrekens, zeker als ze zo zelfstandig zijn.


Je bedoelt dat hij dan degene kan zijn die de rest van de leeftijdsgenootjes terroriseert en dus niks leert?
Ik zou sowieso niet voor een opfok met alleen leeftijdsgenoten gaan, dan heb je inderdaad het effect van een kleuterklas zonder juf.
Maar hij blijft sowieso lekker thuis voorlopig (en of 'ie blijft of naar een heel goede andere plek mag, daar ben ik nog niet over uit. Kan niet alles houden maar hij is wel heel leuk..Weet alleen niet of mijn lekker recreatief rijdende kinderen hem recht gaan doen of dat het meer een pony wordt voor iemand die echt de sport met hem in wil).
Hij staat hier in een gemengde kudde met zijn moeder, tante die ook hoogdrachtig is (dus straks nog een speelgenootje), een jaarlingmerrie en een heel speelse maar bazige shet. Dus dat komt wel goed :)
En hij weet ook nu al heel goed dat hij wel tegen zijn moeder op kan steigeren, maar dat bij de anderen niet moet proberen :)

Precies! En zo'n bazige Shet is dan niet per se een nadeel.

Dat je niet alles kunt houden, snap ik, maar ik zou me niet zo druk maken om "tot z'n recht komen" als jouw kinderen 'm geweldig vinden.

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Re: Wilde zwarte hengst temmen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-21 13:15

Haha, geweldig. Onze baby wordt beroemd :D

Afbeelding

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 17:26

Ehm, tja, nu moet ie wel hengst blijven hè; er is geen weg meer terug }>