AZ Jahwhar Al Samed, ondanks dat het weer een hengst is, ben ik héél erg tevreden over hem. Hij zit goed in elkaar, zeer gespierd en veel power, lijkt zeer goed te kunnen bewegen en daar bovenop heeft hij een mooi type en een geweldige uitstraling

Jahwhar is zuiver Egyptisch gefokt, uit mijn eigen gefokte Aleeyah (GR Lahab x GR Bint Shadwan) en van Mansour KS (Al Saeedi x OEJ Mona Mira). Jahwhar is het eerste veulen van Mansour.
Het is Aleeyah's tweede veulen en net zoals de eerste is ook deze flink aan de maat. Dat maakte een zware bevalling, een merrie met de eerste dag veel pijn en dus een veulentje dat de eerste 24 uur niet zelfstandig mocht drinken. Gelukkig uiteindelijk wel als ik erbij was. Daarnaast had hij zo klem gelegen dat zijn buigpezen te kort waren, waarvoor hij maandagochtend een infuus heeft gehad. Gelukkig was het daarna en na maandag de hele dag buiten een stuk beter en rent hij nu gewoon vrolijk rond

Mama Aleeyah.

Papa Mansour KS.

Zaterdagochtend 7.02 uur, pas geboren.

Een uurtje oud

En de eerste dag buiten spelen met z'n kromme pootje.

Trotse mama

3 daagjes oud en gelukkig geen last meer van zijn been.

Stoere hengst

Wat een power zit er in dit veulen!

Opvoeding hoort er ook bij

En uiteraard als je een grote stoere hengst bent, moet je ook ruzie maken met mama als ze je even niet laat drinken

Ik ben héél benieuwd hoe deze kleine, grote man uit gaat groeien de komende tijd!