Philly is mijn eerste eigen gefokte veulentje. Die helaas met zichzelf in de problemen was gekomen toen ze nog maar net 3 weken oud was

We troffen haar in het land aan met een bloedneus en compleet misvormde oogkas / oog! Toen zakte de wereld onder mijn voeten van..
Direct de trailer gepakt en de DA opgebeld. Gelukkig zitten die 5 minuten van ons vandaan en konden we op woensdag avond langs komen. Door ons verhaal hadden ze direct een crisis team voor ons klaar staan. En konden we zo door naar de röntgen ruimte.
Na onderzoek bleek dat ze haar oogkas en daaraan zittende bovenkaak op 6 plaatsen had gebroken. En mocht ze direct door naar de O.K. om te zien wat ze nog konden redden..
Ondertussen was het half 2 's nachts voordat we het verlossende telefoontje kregen dat Philly de operatie goed was doorstaan,wakker was en dronk maar dat het oog wel verloren was.
De dag erna konden we op visite komen op de kliniek. En stond m'n kleine hummeltje er erg sneu bij.

Uiteraard ging ik elke dag even op ziekenbezoek bij kleine Philly. En na 3 dagen op de kliniek mochten we haar weer ophalen!

Nog wel 2 weken stal rust en 2 keer daags medicijnen toedienen en temperaturen.
Toch was madam alweer snel haar oude zelf. En genoot van alle extra aandacht. Zo kreeg ze ontbijt op bed..

En speelde de voor Unicorn!

Na 2 weken op stal gingen we weer op controle. En werd haar ooglapje verwijderd. En waren ze allemaal erg verrast over hoe goed ze al hersteld was! En mocht daarna weer fijn naar buiten

Ondertussen helpt ze nog regelmatig met het opzadelen van mama

Na een week alleen met mama te hebben gestaan. Hebben we haar vanmorgen weer in de groep op het land gezet. Ik vond dit wel erg spannend.. Omdat het ongeluk daar ook was gebeurd. En ze toch aan een kant nu blind is geworden. En wellicht de signalen van andere paarden daardoor niet mee krijgt. Maar ze moet het toch leren

Eerste even een alleen met mama het stukje verkennen.

En daarna de andere merries er bij in. Nu hadden die alleen oog voor het gras. En keken niet op of om naar Philly en mama

Hopelijk blijft het goed gaan. En gaat ze geen ongelukjes meer bouwen. En kan ze nu eindelijk rustig opgroeien