Ik ben de laatste tijd weer op Bokt beland omdat ik benieuwd was naar alle veulentjes die er geboren werden. Ik heb zelf altijd gezegd, ik ga geen veulentje fokken hoor, zoveel gedoe. Maar ja, niks zo veranderlijk als een mens denk ik

Ik heb zelf een Arabisch Volbloed, een zuiver Spaans gefokte. In haar geval betekent dit veel body, mooi oog en ook nog eens een sterk achterbeen. We rijden best fanatiek, de oefeningen uit het Z kent ze inmiddels. Alleen heeft ze nogal een eigenwijs karakter en omdat ik door mijn ziekte even uit de running was en toen pas merkte dat ik het thuis trainen, de bosritten en de strandritten mijzelf en haar zoveel meer plezier deden dan de witte hekjes, heb ik mijn startkaart met haar opgezegd. 'Fok een leuk veulentje', begonnen mensen te roepen. En dat begon mij steeds leuker te lijken. Dus op zoek naar een hengst!
Ik wilde geen Arabisch Volbloed gebruiken, ik wilde een KWPN hengst. En toen was daar de bloedmooie zwarte hengst Dettori. Ik zag hem onder Hans Peter en bedacht me dat dit weleens een goede combi zou zijn. Mooi front, goed beenwerk, niet te groot. En al heeft een goed paard geen kleur, zwart is toch wel heel imponerend.
En zo was Princesa na de tweede poging drachtig van Dettori. En na 11,5 maand wachten op 21 april was daar dan Deseo, een voshengstje zo knap. Na een roerige start (even een nachtje Bodegraven aan infuus omdat hij te lui was om te drinken en haar eerste biest niet helemaal gaf wat hij nodig had) staat hij nu heerlijk op de wei, is het een vreselijke knuffelkont en heerlijk brutaal ook.
Genoeg gekletst

Inmiddels begint Deseo flink te verharen en te verkleuren. Zou het gaaf vinden als hij een mooie donkere vos zou worden. Maar als hij maar gezond en heel blijft, dan is alles ok!
Voorlopig blijft hij nog even lekker thuis bij mama. En eind oktober gaat hij naar de opfok bij Lelymare.
Groetjes,
Lilian, Princesa en Deseo