Geboren op 6 mei 2020:
De Merlenberg's Jula x Perlhof Gable (jeweetwel, die knappe zwarte hengst van Kimm4!

Wat er aan vooraf ging:
[KS-MK] Kijk je mee? Welsh-A'tje verwacht, april 2020
Uitgaande van de laatste dekdatum, was Jula op 21 april precies 11 maanden/ 336 dagen drachtig.
Ze liet ons nog iets langer wachten...

Op dinsdag 5 mei, dag 350, was mij de moed weer eens in de schoenen gezonken

Echt het ENIGE verschil was haar enorme buik, die wel wat minder enorm leek, maar ik staarde me er letterlijk blind op en kon niet echt meer vertrouwen op wat ik zag

Toen kwam woensdag 6 mei. Dag 351. Om 7.00u ging het Birth Alarm af en om 7.10u nog eens. Het was menens!
Om 7.25u was ik bij de wei en trof ik dit aan:

Een hengstveulen, met héél veel wit, precies zoals ik besteld had! (nouja, dat van die hengst niet

Jula wist zich nog even geen raad met dit gekke nieuwe wezentje

Drinken had in eerste instantie wat voeten in aarde maar na dik 2,5u was het dan toch gelukt!
Moeder en kind doen het super. Jula is super chill, bijna onverschillig. Ze is een hele open, sociale en mensgerichte pony en vertrouwt ons volledig met haar kind.
Kind zelf is ook heerlijk ongecompliceerd. En hij groeit als kool. Ik zweer dat ie al 10cm groter is dan vorige week

M'n geheugenkaart loopt over inmiddels, maar hier een kleine greep uit de memorabele momenten van de eerste week in het leven van

- Binky voor vrienden

zowel de officiële als de roepnaam hebben een betekenis
Kennismaking met tante Jet, die zich tijdens en vlak na geboorte rustig afzijdig had gehouden

Helaas veranderde ze niet lang daarna in een vicious baby snatcher en moesten we haar apart houden. Inmiddels komen de pony's weer gefaseerd met elkaar in aanraking en dat gaat gelukkig goed

Kennismaking met andere familieleden:

Met het halster

Met het grote grasveld! (tip: meer foto's hier >> Klijntje @ [KS-MK] Kijk je mee? Welsh-A'tje verwacht, april 2020 )

Plasje doen

Koud water proeven, bleeh

Ik gebruikte de eerste dagen een brede zachte sjaal om hem mee tegen te houden bij het omdoen van het halster. Inmiddels al niet meer nodig (hij steekt nog net niet zelf z'n neus in het halster).
Dus dan maar even model spelen met z'n nieuwste fashion accessory

En je ziet, gewoon op 't gemakje drinken bij mama, niks aan het handje

Zo'n suffe Jolly Ball die maar een beetje ligt te liggen is dan wel weer reden voor een sprongetje

Afgelopen maandag was het vrij onstuimig weer maar meneer draaide zijn hoefjes niet om voor een zelfbedachte schriktraining. Moeite waard om even te kijken

https://www.instagram.com/p/CACsQD1nfa9 ... ztuuwcshvo
Hashtag niet onder de indruk

(mocht je nou denken, ik heb dat snoetje toch ergens anders gezien: Binky is het 6 dagen oudere halfbroertje van KittyDylan's Fenrir. Ze lijken wel wat op elkaar