Na een dracht van 333 dagen is kleine Oilily van de Goudse Hofsteden geboren. Een mooi valk merrietje
Moeder is Garleyne van de Viersprong en vader Gremello van de Groote Woerd 
Even een kort verslagje
We hielden Gaby al een poos goed in de gaten. Uier, banden, vorm van haar buik, ph en gedrag. Ook stond ze onder een camera op stal dus we konden goed zien wat er allemaal gaande was. Afgelopen vrijdag (1 mei) was ik er rond 20.00 voor een avondcheck. Haar uier was nu ook aan de achterkant mooi gevuld. Spenen moesten nog vullen, maar het uier voelde wel strak aan. Ph was nog 7,5. Haar banden waren slapper dan slap, maar dit waren ze al een poos. Verder was ze rustig en stond ze gewoon te eten. De hele avond hebben we haar strak in de gaten gehouden via de camera. Ze deed de hele avond niets anders dan alle andere avonden. Eat, sleep, repeat
Om half 1 stond ze dus gewoon te slapen, niets aan het handje. Rond 1 uur keken we weer en toen lag het er net naast. Alsof ze aanvoelde dat we die 20 minuten net even niet keken
Gelijk in de auto gesprongen en er heen gereden. Ik had via de camera het veulen al zien oprichten en Gaby stond al. Dit stelde me wel heel erg gerust. Eenmaal daar aangekomen lag er een donker hoopje veulen in het stro wat al probeerde te staan
Drinken, plassen en mesten ging ook vlotjes. Door haar donkere kleur dacht ik eerst dat het een Smoky Black was, maar de volgende ochtend bleek wel anders
Kijk mee en geniet van deze kleine dame
Net geboren

Het was lekker weer dus ze mochten de volgende dag al lekker even naar buiten

En vandaag. Al aardig uit de kreukels en ze groeit als kool
Het is een heel wakker en vlot dametje. Ze benut haar ruimte goed
Moeders vond dat aan het begin nog wat spannend en rende er achteraan maar nu laat ze haar wat meer gaan. Even kijken waar mevrouw heen rent en dan is het goed 

Pasje wijken lukt ook al

Dit was de Oilily spam voor vandaag!
Er volg vast snel meer