Belides Lucky Shiloh CR, de nieuwste Belides telg

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cynthia82

Berichten: 9353
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Belides Lucky Shiloh CR, de nieuwste Belides telg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 16:08

Na een dracht van maar 326 dagen heeft Fiore gisteren het leven geschonken aan dit knappe bruine hengstje:

Belides Lucky Shiloh CR

Fiore was 20 april uitgerekend, op haar eigen verjaardag. Dus ik zeg al bijna een jaar dat ze niet op haar eigen verjaardag mag bevallen, want dat lijkt me geen feestje ;)
Maar dat ze 14 dagen voor tijd al zou gaan, had ik nooit verwacht met een moeder die altijd >10 dagen overdroeg :D

Afgelopen zaterdag had ze voor het eerst harsdoppen. Nog wel honingachtig van kleur en toen ik ze weghaalde, kwamen ze niet terug. 's Avonds was ze onrustig, rondjes lopen in haar stal, staart optillen. Dus ik ben twee keer naar stal gereden, maar het bleek loos alarm. Dus toen maar ieder uur mijn wekker gezet om de cam te checken (samen met meewakende Salatiga1995, bedankt!). Fi stond natuurlijk heel de nacht te slapen (zij wel ;) ).
Zondag geen hars, maar tijdens het buiten grazen werd ze erg onrustig. Ze trok zich los en rende naar stal. Dat is gek >;) Fi is dol op eten en zal haar stal niet snel verkiezen boven gras. Maar nu wel...
Eenmaal op stal keerde de rust terug. 's Nachts twee keer mijn wekker gezet, maar totale rust bij Fi.

Gisteren stuurde mijn verzorgster me de afgesproken FietjeTietjeFoto en er was weer hars! *\o/*
Ik naar stal. Dit keer was het glazig. Ik heb de doppen weggehaald om te kijken hoe snel ze terug zouden komen. Fi stond lekker op de wei. Nou ja.. lekker... na een kwartiertje grazen, begon ze weer onrustig heen en weer te lopen, zand te likken, rondjes te galopperen. Ze wilde écht naar binnen! Dus Fi binnen gezet. Daar was ze erg onrustig; weer rondjes lopen, staart optillen, muesli niet willen eten (Fi die niet eet...) >;)
Maar rond een uur of vier was ze rustig, dus ben ik maar naar huis gegaan om verder te werken. Ik kon haar toch op de cam in de gaten houden. Ze was rustig, dus ik ging op mijn gemakje eten en om 19:30 uur ging ik even naar haar toe om te checken hoe ze erbij stond. DRUPPELS!!! *\o/*
En gelijk weer onrustig rondjes lopen toen ze mij zag. Ik liep weg om haar rust te geven, maar als ik op de cam keek, was ze rustig en stond ze half te slapen.
Als ik weer terugliep, werd ze weer onrustig.
Ik zat buiten aan de picknicktafel met een vriendin toen een stalgenootje de deken van haar paard om kwam doen. Ik checkte van buiten de cam en Fi 'sliep'.
Mijn stalgenootje was nog niet het erf af en Fi ging weer rondjes lopen en liggen!!!
Dus vriendinnetje en ik zachtjes naar haar toe gelopen en toen begon ze.

Net als bij Déjà duurde het wat langer dan ik gewend ben van Dais. De pootjesblaas was bijvoorbeeld al best een tijdje zichtbaar voordat ik beentjes zag. Maar omdat het bij Déjà ook wat langer duurde, heb ik het even aangekeken en het ging weer goed, gelukkig! Wat is dat toch elke keer weer een opluchting! :j

Dit keer wierp ze de baby niet naar buiten, maar legde ze hem klem tegen de muur. Dus ik heb hem tijdens de geboorte bijgestuurd, zodat hij niet daadwerkelijk klem kwam te liggen.

Van alle kleurkansen die ik had (zwart, smokey black, bruin en valk) vind ik zelf bruin het minst mooi. Ik ben dol op aftekeningen en ik ben een echt merriemens. Dus ik roep al 11 maanden tegen mijn vriendinnen:'Wedden dat het een bruine hengst wordt met drie witte haren op zijn hoofd!'

En daar was hij dan: Mijn bruine hengst met drie witte haren op zijn hoofd _O-
Maar wat is hij mooi (net zo'n mooie glans als zijn moeder en zijn broer Déjà) en wat ben ik trots op Fi <3
Hij heeft twee witte voetjes, linksvoor en rechtsachter. Deze voetjes hebben zwarte hoefjes. Op zijn andere twee beentjes heeft hij een beetje wit aan de kroonrand en kootholte en die hoefjes zijn zwart/wit <3

De vader van Shiloh is de Welsh Cob hengst Brad Pit en één van de kinderen van de acteur Brad Pitt heet Shiloh. Dus dat werd zijn naam!
En Lucky omdat hij mijn zevende zelfgefokte veulen is.
Dus daarom:
Belides Lucky Shiloh CR

Deze knapperd is inderdaad te koop voor degene die zijn hart verliest :+:

Geniet van de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Slapen in de schaduw van je moedertje <3
Afbeelding

Afbeelding

Salatiga1995 heeft voor mij de hele geboorte opgenomen via de cam die ik heb hangen. Daar ben ik zó blij mee :D

Evelien__

Berichten: 1574
Geregistreerd: 28-04-10
Woonplaats: België

Re: Belides Lucky Shiloh CR, de nieuwste Belides telg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:17

Wát een dotje Cynthia! Mag je terecht heel erg trots op zijn! <3

Is hij groter dan Déjà? Ziet er toch een serieuze bonk uit zo!
Als ik nog een plekje over had: direct! <3

Alja

Berichten: 25695
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Belides Lucky Shiloh CR, de nieuwste Belides telg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:19

Wat weer een knappie

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:23

Wat een schatje! <3

Neon

Berichten: 4974
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Belides Lucky Shiloh CR, de nieuwste Belides telg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:26

Geweldig! Hij is erg leuk geworden!!!

Dido2316

Berichten: 2005
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:33

Hij is zó schattig <3
Wat een stelten zitten er ook weer onder zeg! Ik hou wel van die stevige benen

salatiga1995

Berichten: 1950
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:41

Ahh z’n eigen topic! Knappie dat het is! Niet besteld maar geen tegenvaller, Fi heeft er echt wat leuks van gemaakt <3

Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:41

En zo ineens is hij er!
Wat heeft hij een prachtig front, die krijgt vast de speknek van zijn vader.

Wat ik me trouwens afvraag: breng je de hengsthouder ook altijd op de hoogte zodra er een veulen is geboren?

Syrianda
Berichten: 1835
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:42

<3 <3 <3

Ja mag zonder strikje mijn kant op. Ik neem de kleur op de koop toe. Echt geen probleem. :D

Dat wordt echt een hele mooie jongen.

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:51

oohh yeah de knapperd een eigen topic *\o/*
prachtig om de bevalling ook te zien.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:54

<3 knappe man! Wat heeft Fi het weer goed gedaan!!

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 17:54

Gefeliciteerd *\o/*

Niks mis met een mooie bruine, zeker glanzend in de zon :o

djodjodjo

Berichten: 2331
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: World

Re: Belides Lucky Shiloh CR, de nieuwste Belides telg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:24

Gefeliciteerd! Ondanks dat hij niet op bestelling is is het wel echt een dotje. En prachtig om te zien hoe lief Fi naar hem blijft kijken zodra hij er uit is <3

Cynthia82

Berichten: 9353
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 18:34

Evelien__ schreef:
Wát een dotje Cynthia! Mag je terecht heel erg trots op zijn! <3

Is hij groter dan Déjà? Ziet er toch een serieuze bonk uit zo!
Als ik nog een plekje over had: direct! <3

Dankje! Dat ben ik ook zeker <3
Nou, het eerste wat ik zei toen hij gisteren op stond was: Jeetje, wat is hij gróót! Hij oogt groter. Maar als ik dan foto's van Déjà z'n eerste dagen naast Fi bekijk, lijkt het mee te vallen. Maar ik denk echt dat hij groter is, ja.

salatiga1995 schreef:
Ahh z’n eigen topic! Knappie dat het is! Niet besteld maar geen tegenvaller, Fi heeft er echt wat leuks van gemaakt <3

Als ik iedere keer krijg wat ik bestel, verkoop ik nooit meer wat :') En dan wordt mijn kudde iets te groot. Dus dit geeft helemaal niets <3

Jolien87 schreef:
En zo ineens is hij er!
Wat heeft hij een prachtig front, die krijgt vast de speknek van zijn vader.

Wat ik me trouwens afvraag: breng je de hengsthouder ook altijd op de hoogte zodra er een veulen is geboren?

Dat doe ik altijd wel ja. Ik ben trots op mijn baby en wil dat graag showen. En de hengstenhouders die ik tot nu toe gehad heb, zijn ook altijd heel enthousiast als ik foto's stuur :)

Syrianda schreef:
<3 <3 <3

Ja mag zonder strikje mijn kant op. Ik neem de kleur op de koop toe. Echt geen probleem. :D

Dat wordt echt een hele mooie jongen.

Zonde van dat strikje wat ik net om zijn voorpluk heb gedaan :+

Dit blijft echt zó mooi! Je kan die veulens het hele jaar er wel uitkijken en als ze er dan uit zijn, is er toch iets kleins in me wat zegt: Nu is die spannende tijd en de bevalling alweer voorbij -O-
Maar nu een halfjaar genieten :D

Anoniem

Re: Belides Lucky Shiloh CR, de nieuwste Belides telg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:56

Hij is zo leuk Cyn! <3 Dat wordt me er eentje! :+:

SsSimonee

Berichten: 2942
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: Belides Lucky Shiloh CR, de nieuwste Belides telg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:04

Hij is leuk <3

wendy1987

Berichten: 6994
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Belides Lucky Shiloh CR, de nieuwste Belides telg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:13

Hij is zo knap!! Ik vind bruin altijd wel mooi hoor! Hij ziet er al stevig uit zeg!! Heel knap veulen!!

Dido2316

Berichten: 2005
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:14

Mag ik stiekem hopen dat deze ook naar een Bokker gaat zodat we hem nog kunnen volgen, net als met Déjà?
Hij is zó leuk!

Rinkex

Berichten: 1509
Geregistreerd: 03-09-14
Woonplaats: Thuis

Re: Belides Lucky Shiloh CR, de nieuwste Belides telg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:25

hij is zo leuk. <3

Flux

Berichten: 2503
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Belides Lucky Shiloh CR, de nieuwste Belides telg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:41

Shiloh! Wat een plaatje zo zeg! Wanneer komen er Déjà / Shiloh vergelijk foto's? Ik zie zo in beide wel veel gelijken hoor! <3

Ik heb Grote Broer verteld dat hij nu een Grote Broer is. Ik denk dat hij de taak serieus neemt want hij kon eindelijk eens luisteren tijdens z'n training _O-

Neon

Berichten: 4974
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:08

Cynthia82 schreef:
Zonde van dat strikje wat ik net om zijn voorpluk heb gedaan :+

Dit blijft echt zó mooi! Je kan die veulens het hele jaar er wel uitkijken en als ze er dan uit zijn, is er toch iets kleins in me wat zegt: Nu is die spannende tijd en de bevalling alweer voorbij -O-
Maar nu een halfjaar genieten :D



Ik overweeg wel of ik hem met sttikje overneem ;)

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Re: Belides Lucky Shiloh CR, de nieuwste Belides telg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:16

Hij is op de foto's al zo knap! Dat wordt wat zaterdag <3 <3
En die blik van Fi op dat filmpje als ze hem ziet .. geweldig!! <3

_KiMbErLeY_

Berichten: 7556
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:25

Dido2316 schreef:
Mag ik stiekem hopen dat deze ook naar een Bokker gaat zodat we hem nog kunnen volgen, net als met Déjà?
Hij is zó leuk!


+1 :P


Leuk topic en verslag! Knap veulen hoor! En leuk de "betekenis" van z'n naam! :))

Alja

Berichten: 25695
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:35

Dido2316 schreef:
Mag ik stiekem hopen dat deze ook naar een Bokker gaat zodat we hem nog kunnen volgen, net als met Déjà?
Hij is zó leuk!

Naar wie is die ook alweer gegaan, ga ik ff zoeken naar foto’s want hij was zo gaaf als veulen :)

Cynthia82

Berichten: 9353
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Belides Lucky Shiloh CR, de nieuwste Belides telg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 21:36

Even kort: naar Flux :)
Afbeelding