Tussendoor nog even gauw naar huis geweest om te eten en rond een uur of half 9 weer terug naar stal. Heel de dag al minder eten en wat onrustiger. 's Avonds rond een uur of 10 was ze helemaal gestopt met eten, begon ze wat onrustiger te worden, warm en klam en helemaal in zichzelf gekeerd. Iets na half 11 kwamen de staleigenaren afstallen en afgesproken dat ik bleef slapen als het nodig was. Daarna ben ik nog even gauw schoenen wezen wisselen en de geboortespullen gepakt. Rond kwart voor 11 weer terug bij Eleane en toen ging ze al rap liggen. Na 3 persweeën even aan de achterkant gekeken of het goed ging en toen zag ik al 2 witte voorbeentjes eruit komen. Merrie is daarna plat gaan liggen en met nog een stuk of 3-4 persweeën was het veulen geboren.
Bevalling was met 5-10 minuten gebeurd, hij wilde al vrij rap gaan opstaan maar was na een paar pogingen ontmoedigd. Na 1,5 uur stond hij. Merrie bleef redelijk nabloeden en na 2,5 uur dronk meneer nog niet. Toen de dierenarts gebeld, zij is even langs geweest. Merrie was nog helemaal heel, nageboorte was helemaal heel en veulen is klein, maar wel helemaal goedgekeurd.
Tot half 6 's ochtends bezig geweest met de kleine man helpen drinken bij de uier en flessen. Toen begreep hij het en kon ik eindelijk naar huis om even te gaan slapen.
Meet Odin, vosse hengst met 4 hoge witte benen en een mooi grote bles. Nakomeling van Freeman VDL.
Kijk en geniet mee van mijn kleine deugniet
1. Net geboren

2. Nog geen dag oud

Zaterdag en zondag mocht hij even in de uitloop, grote paddock en de wei.
Zaterdag:
3.

4.

5.

Zondag:
6. Draf knopje zit er al op

7.

8.

9.

10.

11.

12. Plantjes zijn niet veilig bij hem