5 prachtige maanden met Nuevo Rey (v. Obelisk)

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

alicelover

5 prachtige maanden met Nuevo Rey (v. Obelisk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-18 13:07

No worries!
Mijn kleine... ughm inmiddels grote man is niet verkocht, maar verhuisd naar de opfok. Ik zal hem dus niet meer dagelijks een keer of 4/5 zien. Ik moet toegeven dat dit wel even wennen is. :o

Afgelopen 5 maanden heb ik mijn toekomst paard op zien groeien. Vanaf zijn geboorte was ik al smoorverliefd. En dat ben ik nog altijd. Ik ben zo ongelovelijk trots op hem! Uiteraard is het een blijvertje. :))

Hoe alles begon:

De 18 en 30 dagen scan.
En zijn twee knappe ouders. :+:
Afbeelding

Het wachten duurde zo lang. Enchelina werd ook niet heel erg dik en liep ohz als een trein. Om die reden had ik haar voor mijn eigen gemoedsrust toch in februari nog een keer laten scannen. Het is mijn eerste veulen...Daarbij kreeg ik zovaak de opmerking of er wel echt een veulen inzat. :=

Vanwege de dracht ben ik begin december gestopt met de wedstrijden, achteraf hadden we makkelijk nog even door kunnen starten. Ik heb uiteindelijk tot 3,5 week voor de bevalling best fijn door kunnen rijden.

Enchelina 292 dagen drachtig van Nuevo Rey.
Afbeelding

Op 6 mei na 329 dagen dracht werd op een heerlijke tijd om 8:30 Nuevo Rey geboren. En bleek Enchelina een super moeder te zijn.
Afbeelding

Foto's van de eerste 6 dagen:
Afbeelding
Afbeelding

1 week oud.
Afbeelding
Toen was hij al een super grote knuffelkont. Dit is ook niet veranderd, Rey is dol op aandacht.

1 maand oud:
Afbeelding
Enchelina had toen haar handen al vol aan hem. Rey is heel nieuwsgierig en ging gerust op eigen houtje naar de andere kant van de wei. Uiteraard vond mama hem daar toen nog wat te klein voor. En probeerde hem dan snel te keren. ~~}>
Afbeelding

Toen Rey 57 dagen oud was werden ze verhuisd naar de grote weide bij mijn ouders. Hun weilandje op de stalling hadden ze toen inmiddels al aardig kaal gegeten en Rey was ook wel toe aan meer ruimte.
Afbeelding
Klik

Hij ontwikkelde zich goed en begon een super gave draf te laten zien met veel swung en afdruk.
Afbeelding

2 maanden oud en nog altijd heel nieuwsgierig.
Afbeelding
Ook werd mama vanaf toen weer heel rustig opgepakt ohz.
Klik
En Rey? Die speelde er op los en nam nog altijd de tijd voor een knuffel met de baas.
Afbeelding

Toen Rey 3 maanden oud was terroriseerde hij graag zijn moeder. Mama vond op een gegeven moment alles best. Want luisteren? Nee hoor, hoe hard ze hem ook aanpakte meneer bleef haar pesten. Dus besloot ze hem te negeren tot frustratie van Rey. Op dat moment heb ik een fitness bal gekocht en in de weide gegooid. Een groot succes! Tot de dag van afspenen is de bal dagelijks flink gebruikt.
Afbeelding

4 maanden oud:
Afbeelding

En afgelopen maandag:
Afbeelding

De bedoeling was om Rey bij 6 maanden af te spenen. In overleg met de dierenarts hebben we besloten hem eerder weg te brengen. Dit omdat hij veel te snel groeide. Rey meet namelijk al 1,40 en is een echte spierbundel. Hij had het duidelijk erg goed bij zijn moeder. Afgelopen donderdag is hij naar de opfok gebracht. Enchelina is meegeweest en alles verliep heel rustig. Rey is even onwennig geweest op zijn nieuwe plekje toen wij met de merrie waren vertrokken. Maar toen ik later die dag bij hem kwam kijken, stond hij rustig te eten en te spelen met zijn waterpotje. Dus die red zich wel, tijd om op eigen benen te staan.

En Enchelina? Die vindt het volgens mij wel fijn. Ze heeft een keer geroepen. Maar zodra we het erf van de opfok af waren hebben we haar niet meer gehoord. Eenmaal thuis mocht ze op een kaal stukje weiland, waar ze direct rustig naast mijn ruin stond.

Nuevo Rey doet ook mee met de veulenverkiezing 2018. Vind je hem nu net als mij helemaal geweldig wil je dan na 4 november op hem stemmen? O:)

Freddy Z1+35, Enchelina Halieda M2+10, Zoran M2+2, Golden Diamond L2+8, Amy's Latina Z1+0, C'est Leva's Fürst B+10, Peter B+9, Kubanito M2+0, Alice M2+2

LukieBradley

Re: 5 prachtige maanden met Nuevo Rey (v. Obelisk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:15

Wat een ontzettende knapperd <3
En wat een reus, het is al een heuse ‘pony’ , echt een stoere vent.
Wat is zijn verwachte stokmaat?

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-18 13:18

LukieBradley schreef:
Wat een ontzettende knapperd <3
En wat een reus, het is al een heuse ‘pony’ , echt een stoere vent.
Wat is zijn verwachte stokmaat?

Hij is idd enorm. Verwachte stokmaat is lastig te zeggen. Als hij zo door gaat kan hij best rond de 1,80 uitkomen zegt mijn dierenarts. Maar stiekem hoop ik dat hij net als zijn beide ouders rond de 1,70 wordt.

Freddy Z1+35, Enchelina Halieda M2+10, Zoran M2+2, Golden Diamond L2+8, Amy's Latina Z1+0, C'est Leva's Fürst B+10, Peter B+9, Kubanito M2+0, Alice M2+2

xRedshift

Re: 5 prachtige maanden met Nuevo Rey (v. Obelisk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:27

Mooi! Die gaat idd groot worden haha!

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-18 11:39

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie