NRPS keuring met Baron Legend! Geniet mee van dit avontuur!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sharonsemme

Berichten: 584
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Voorhout

NRPS keuring met Baron Legend! Geniet mee van dit avontuur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-18 16:13

Na wat twijfel hadden we dan toch besloten om onszelf in het diepe te gooien en ons (in onze ogen) goedgelukte eerste eigen veulen in te schrijven voor de NRPS keuring in Lunteren.

Geen idee hoe dit allemaal ging en dus flink wat stress bij mij vooraf.. Gelukkig hebben lieve mensen van stal ons geholpen en voorbereid naar de keuring.

Aangezien papa een paard is, werden we ingedeeld tussen de paarden dressuurveulens categorie A.
De dag van tevoren keek ik nog eens de lijst door en schrok ik aardig van de namen die tussen ons op de lijst stonden.. En brak het zweet meeen beetje uit! Maar voor ons was hij perfect dus wat hadden we te verliezen!

Vroeg in de ochtend, om 7uur op stal nadat we de dag ervoor al heel wat cowboy magic shampoo hadden gebruikt.. Uiteraard trof ik 2 poeppaarden aan.. Dus opnieuw het water erbij en poetsen. De staleigenaren kwamen ons helpen met vlechten, en wat was ik daar blij mee! Superbraaf ondanks het gefriemel.
Trailer klaargemaakt, zadelkast voor de stang, strobalen achter onder de stang. Erop zonder twijfel, en kuikenmak onderweg!

Eenmaal in Lunteren stond hij nog altijd vrolijk te kijken toen de trailer open ging. Netjes er rustig af en ons aangemeld. Voorbrenger uitgezocht, en laatste poets en oliebeurt gegeven.

Toen de baan in, Voorbrenger had zijn handen vol... Aan het wakker maken van Legend.. :') Hij stond te slapen tijdens het opstellen. Tijdens het lopen erg braaf, en liet zich mooi zien. Had meer gekund maar voor mij was het geweldig om de rust in zijn ogen te zien ipv de stuiterende gestresste veulens die ook te zien waren.

Na alle veulens mochten we de baan in voor het opstellen, 2 mochten voor ons gaan lopen. Maar de jongen die ze voorbracht vertelde me al als je deze plek volhoud heb je het toch echt knap voor elkaar. En dat deden we!!!! 3e van de 6. En jawel.. Een eerste premie!!!!!! Nooit verwacht en zo ontzettend trots op onze kleine man. En vooral omdat hij ons liet zien hoe betrouwbaar, zelfverzekerd en meegaand hij was, ondanks alle drukte en mijn stress haha. Wat een wereldveulen!

Als commentaar kregen we mee dat hij iets overbouwd is, waarschijnlijk ook door de leeftijd, en hij daardoor zijn lopen iets minder kon tonen.

Wij zijn in elk geval ontzettend tros op ons eerste eigen fok (gokje)! Wat zullen wij nog een hoop plezier gaan hebben van dit gave dier! Geniet mee van de foto's kna de veeeeeeel te lange tekst)!

Net van de trailer, even een rondje verkennen.
Afbeelding

Nog snel wat energie bijdrinken!
Afbeelding

Alvast goed kijken naar hoe alle andere stoere veulens het voordoen!
Afbeelding

En toen mochten wij ons gaan opstellen.
Afbeelding

En daar ging hij!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Weer braaf naar de baas om het halster om te doen.
Afbeelding

En weer de baan in voor het opstellen!
Afbeelding

En twee super trotse baasjes!
Afbeelding


Afbeelding

<3
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Bedankt voor het kijken!! En aan allen die nog twijfelen.. Gewoon het avontuur aangaan, het was een geweldige ervaring!

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 16:16

Gefeliciteerd. Mooi veulen hoor. :j

Rebecca28

Berichten: 62
Geregistreerd: 12-04-18
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 16:19

Wat een super leuk veulen! Echt fijn om hem zo rustig te zien op de foto's! Ben zelf aan het overwegen om in de toekomst meer richting het fokken te gaan, maar inderdaad, je gaat zo het diepe in. Fijn dat jullie er in ieder geval een toffe ervaring aan hebben! Ga je blijven fokken denk je?

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Re: NRPS keuring met Baron Legend! Geniet mee van dit avontuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 16:36

Wat een leuk verslagje :)

Gefeliciteerd met de eerste premie en met jullie leuke veulen :+:

sharonsemme

Berichten: 584
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-18 17:47

Dankjewel simongek!!


Rebecca28 schreef:
Wat een super leuk veulen! Echt fijn om hem zo rustig te zien op de foto's! Ben zelf aan het overwegen om in de toekomst meer richting het fokken te gaan, maar inderdaad, je gaat zo het diepe in. Fijn dat jullie er in ieder geval een toffe ervaring aan hebben! Ga je blijven fokken denk je?


Dankjewel! Vonden wij ook, andere sprongen huizen hoog, lieten zich niet vangen etc. Voor ons was dit puur voor de ervaring en om een eerlijk oordeel van deskundigen te krijgen. Dus wij waren alleen maar heel erg blij met zijn nuchtere gedrag!
Mijn vriend wilde dat eigenlijk meteen weer toen hij zag hoe Legend was gelukt.. Maar het geboren zien worden en wegdoen is niet te doen voor mij geloof ik haha. Maar misschien met de tijd weer eens. Het is geweldig om alles zo mee te maken en zn jong puur dier op te zien groeien en te begeleiden! Zeker doen dus!! ;)

Dankjewel lideli!!

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: NRPS keuring met Baron Legend! Geniet mee van dit avontuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 09:34

Gefeliciteerd met de eerste premie.
Leuk veulen en wat fijn dat hij zo relaxed is met alles.

Rebecca28

Berichten: 62
Geregistreerd: 12-04-18
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: NRPS keuring met Baron Legend! Geniet mee van dit avontuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:32

Sharonsemme Oh dat lijkt me echt fantastisch! Ik kan me voorstellen dat je vriend er zich dan helemaal in vindt! Het lijkt me emotioneel inderdaad heel lastig om ze dan weer weg te doen, aan de andere kant is het misschien ook heel mooi om ze dan in een goed huisje op te zien groeien en bloeien. Voor nu in ieder geval lekker genieten van Legend :D

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Re: NRPS keuring met Baron Legend! Geniet mee van dit avontuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 20:21

gefeliciteerd!

sharonsemme

Berichten: 584
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-18 22:16

alicelover schreef:
Gefeliciteerd met de eerste premie.
Leuk veulen en wat fijn dat hij zo relaxed is met alles.

Dankjewel!

Rebecca28 schreef:
Sharonsemme Oh dat lijkt me echt fantastisch! Ik kan me voorstellen dat je vriend er zich dan helemaal in vindt! Het lijkt me emotioneel inderdaad heel lastig om ze dan weer weg te doen, aan de andere kant is het misschien ook heel mooi om ze dan in een goed huisje op te zien groeien en bloeien. Voor nu in ieder geval lekker genieten van Legend :D

Daarom gaat Legend ook maar niet weg :') maar als we meer zouden willen fokken zal ik het toch niet kunnen houden, dus dan maar niet meer fokken voorlopig haha. Dankje!


Icelandshet schreef:
gefeliciteerd!


Dankjewel!!

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: NRPS keuring met Baron Legend! Geniet mee van dit avontuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 08:15