Deze foto’s zijn van gisternamiddag toen ze nog geen 24 uur oud was en de eerste keer buiten. Daar was ze niet zo van onder de indruk. Een echt kind van haar moeder. Dapper, maar relaxed.
Qua kleur is ze momenteel zalmkleurig, inclusief parelmoerglans. Ze zal waarschijnlijk meer richting goudvalk gaan en dus wat donkerder dan haar moeder worden.
Haar afstamming is heel erg bijzonder: Kardash 4 x Muzanna v. Zahmet. Lijn Fakirpelvan, Atabai familie.
Vader is nl. de 29-jarige dekhengst Asat (stamboeknaam Kardash 4), een zoon van Omar (een van de weinige) uit een Kaltaman dochter. Asat dekt trouwens nog steeds en loopt ook nog ong. 3-4x per week onder zadel. Een ambassadeur voor de hardheid en de sportiviteit van het ras (Z of hoger in drie verschillende disciplines).
(En ja, mama was erg vies; ik heb haar geborsteld maar wilde haar ook niet teveel plagen zo vlak na een hele vlotte bevalling...)
Zoals het haar ras betaamt heeft ze ondanks dat ze heel erg wijs is met haar veulen nog altijd oog voor mij en al is baby aan het drinken, komt ze meteen naar me toe zodra ze me spot.

En Manari Nur? Die ook! Zo moeder, zo dochter.

Genieten jullie mee van Muzanna en Manari Nur?
1.

2.

3.

4.

Mama heeft een graaskorf om, omdat het gras hier te rijk voor haar is. Ze krijgt een heel precies afgestemd rantsoen. Ik wilde ook voor de foto geen risico nemen dat ze zich een slag in de rondte zou gaan vreten, omdat ik natuurlijk niet wist hoe ze zou reageren in deze situatie (eerste keer in het land met de kleine).
5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

Zo met tegenlicht is heel goed te zien hoe vies mama is. Na haar uitje in de wei viel Muzanna op stal bijna meteen in slaap. Vandaag was ze weer veel wakkerder. En minder vies.
12.

13.

Manari Nur ging even lekker dutten in het zonnetje. Ze was ook nog maar een aantal uur oud en van geboren worden word je moe.
14.

Muzanna hield wacht, tot ik bij Manari Nur ging zitten: toen durfde ze wel weer lekker te grazen.
15.

In de zon komt de rastypische gloed op haar vachtje ook al mooi tevoorschijn. En haar oren zijn echt het einde, zo mooi.