Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 21:27

Kim wat een luxe ! En wat doet hij dat goed :o
Joltsje die van jou lijkt inderdaad al groot! En een smak geluid _O- maar hij is dus klein
Vergeleken die joekels van 1.70
Stalmelyen hij ziet er goed uit! Wanneer is de hk?


Tjitske voor het eerst een vliegen masker op.
Afbeelding

En een longeersingel om! Was in de aanbieding dus kon het niet laten, en ja ze is te dik

Afbeelding

Afbeelding

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 08:36

Hij lijkt dan echt groter dan die is Joltsje haha. Vult ook al lekker op!
Stalmelyen knapperd hoor! Ben benieuwd hoe die het gaat doen op HK!
Tjiske ziet er wel super charming uit met vliegenmasker haha. Ik heb dat weer opgegeven hier. Zodra Bo hem op heeft komt zn vriendje en die trekt vakkundig het klittenband weer los :P

Voortaan zal Bo eens per week in de aqua trainer gaan. Krijgt hij een beetje gewenning en wat structuur in zijn lui lekker leven :) en natuurlijk onwijs lekker voor zn spieren en gewrichten! Daarna verwennen met equissage en weer de wei op. Back to basic meets luxepaardje zo haha.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 08:39

Kim hahah jaa eh ze had vlechtjes in maar alle elastiekjes waren geknapt dit was haar “ ik ben net wakker “ look :+ Ookal was het savonds.

Ik hoop dat het blijft zitten, want ze had laatst wel een naar oogje dus zou wel fijner zijn denk ik.

Haha heerlijk dat luxe !
Mijn boerenknol vind al eng om de weide alleen even uit te moeten. Maar zo gek want in de weide is ze zo braaf dan laat ze alles wel toe

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 08:52

Wat doen ze het allemaal goed <3 ik heb het idee dat de mijne gekrompen is _O-

Afbeelding

Poetsplaats is ook afgestreept. Eindelijk :)F

Essxan

Berichten: 923
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:34

Wat zien ze er allemaal al echt volwassen uit.

Trippel heeft helaas een piephak opgelopen. Morgen komt de dierenarts het bekijken/behandelen en dan komt daarna de fysio het waarschijnlijk intapen. Baal er enorm van. Heeft ze in mijn vakantie opgelopen.

Afbeelding

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:09

Goed bezig Melewel94!

Ah nee wat balen Essxan... Hopen dat de DA er wat aan kan doen...

veerledec

Berichten: 6694
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:29

He bah. Enig idee hoe ze eraan komt?

Melewel, durfde ie eerst niet?

Fijn dat het verder goed gaat met de meeste!

Joltsje

Berichten: 9045
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 13:04

ooh wat balen essxan. is zoiets als een piephak goed te behandelen?

Essxan

Berichten: 923
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 14:30

Geen idee hoe ze er aan komt. Vermoeden is dat ze een trap heeft gehad omdat er ook een klein wondje boven zit. Wat ik met google heb kunnen vinden wat betreft een piephak komt het erop neer dat de dierenarts de vochtbult leegzuigt en dan een ontstekingsremmer inspuit. Maar dat weet ik morgen pas zeker. Heb ook al contact gehad net de paardenmasseur en in overleg met haar en dierenarts morgen kan zij na de behandeling de hak intappen. Dit heeft ze al een keer eerder gedaan bij een veulen met een piephak en dat is helemaal weggegaan. Dus nog even afwachten.

Heb haar vanmorgen nog even op de foto gezet. Ze staat hier op het verharde stuk van de wei. Ze kan vanaf hier lekker de wei op.

Afbeelding
Afbeelding

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 00:15

Nee hij durfde eerst niet... Heeft vanaf 9 maanden oud aan huis gestaan 24/7 buiten, en een maand terug naar pension gegaan. Dus alles moest nog op dat gebied geleerd worden.

Wat balen essxan...

salatiga1995

Berichten: 1947
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 08:39

Zo wat een luxe zeg Kim! Mijne is nog in chateau weiland en komt pas in oktober/november naar de beschaving :')

Fijn dat het eindelijk gelukt is melewel!

StalMelyn hij ziet echt goed uit zeg, zo benieuwd hoe hij het op de hengstenkeuring gaat doen :~

Ah en Tjitske al mooi met een vliegenmasker en longeersingel! Heb je het masker gewoon omgedaan? Oakley is straks bijna niks gewend, moet nog uit gaan vinden hoe we dat soort dingen gaan aanpakken 8)7

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:00

Salatiga ik moest lachen om chateau weiland _O-

Jaa, ik had eerst even halster om gedaan omdat ik geen idee had van hoe ze zou gaan reageren, ze dacht eerst die is niet goed het kraakt ( klittenband) het was even spannend en deed ze beetje hoofd de lucht in maar daarna ging het super en kon ik hem om doen zonder halster :)

StalMelyn

Berichten: 2067
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:07

Ik ben ook heel benieuwd hoe dat volgend jaar gaat.
Voor nu staat hij vooral buiten te spelen, te eten en te slapen en mij te plagen met uitmesten }>

veerledec

Berichten: 6694
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:16

Hier een tijdje geleden ook maar op hoop van zegen geprobeerd met vliegenmaskers. Allebei doodbraaf! De bruine flipte wel op het losmaken van de klittenband en die heeft eigenlijk nog een cobmaat, dus die raakt m kwijt en moet nu dus nog even zonder.
Afbeelding
Zonder halster lukte ook direct bij de tweede poging.

Essxan

Berichten: 923
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:09

Ik heb voor Trippel een halster waar het vliegenmasker aan vast zit. Werkt ideaal en scheelt de pensionhoudster weer extra werk in de ochtend. Zij doet bij buiten zetten en binnen zetten bij alle paarden met een vliegenmasker het masker op of af.

Trippel heeft ook al eens een los vliegenmasker opgehad. Ook dit vond ze geen probleem. Dekens dekjes zelfde ook allemaal prima.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:15

Essxan ja zo’n eentje zag ik ook ja. Alleen ben ik niet voorstander voor altijd halsters om vooral bij mijn Ponys die staan 24/7 op het land.

Maar het vliegen masker zit nog steeds en ze lijkt het prima te vinden :)

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:33

Halster erover ben ik inderdaad ook echt geen fan van. Ze zullen zich maar ophangen, no thanks.
Mijn asshole en zijn vriendjes zorgen er samen voor dat vliegenmasker binnen vijf minuten af is. Hoogtepunt, ze hadden hem serieus terug gegooid over het hek...

Chateau Weiland, die ga ik erin houden :P

Vandaag maar weer even coupe de hittegolf gemaakt dus iedereen in de vlechtjes. Bo had het heel druk met onder de sproeiers door rennen vanmiddag :D

elisedcl

Berichten: 1500
Geregistreerd: 14-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 21:42

Huugje staat ondertussen al 2 maandjes bij mij thuis en hij doet het super !

Volgende winter wordt hij waarschijnlijk gecastreerd, al merk je nu niks van zijn hengstengedrag :P

Afbeelding

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 13:59

Ah wat fijn! Knappe Huugje!

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:07

Watttttt issss het heeeeeeet!
Maar even gezellig met de waterslang gespeeld en nieuwe airco vlechtjes gemaakt haha. En Bo kennis laten maken met de grote ventilator. Dat viel wel in de smaak :P knapskie
Afbeelding

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 22:31

1e keer balkjes en aan de hand draven is een feit <3 doet ie zo even :+

Afbeelding
Afbeelding

Joltsje

Berichten: 9045
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 22:51

Leuk meiden! Ziet er goed uit.

En je paard voor de ventilator... wat een idee. Machtig.

Hier vandaag ook weer geweest. Veel muggen met deze warmte, verder hadden ze het heerlijk naar hun zin in chateau weiland.

Het is nu al een heerlijk zen momentje om ff naar de paarden. Zo'n zin om straks met m aan de hand te beginnen.

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 11:48

Super cute melewel! Ik word al moe als ik je zo mee zie rennen haha. Doe hier wel eens balkjes en zeiltjes in de longeercirkel, hoef ik niks te doen :P

Super fijn die momentjes Joltsje! Ik kan ook zo genieten van even naast de wei zitten en kijken wat ze doen. (In de wei zitten kan niet dan heb ik er drie op schoot :D )

Afbeelding
Afbeelding
Mijn sexy vetklep :P

veerledec

Berichten: 6694
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 11:51

Temperatuur gedaald dus voor het eerst sinds een tijd weer iets met ze gedaan. Eigenlijk alleen met de zwarte. Volgende week gaat ie op de foto en als dat goed is wil ik m toch eigenlijk wel even in training zetten om te kijken of het zin heeft om m hengst te laten. Vandaag voor het eerst bit in en voorzichtig laten wennen aan het concept van longeren. Hij is echt zo braaf, genieten :).
Afbeelding

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 14:44

@trysteffy: staat heel goed zeg die korte manen, veel leuker zo! :D

@Melia: haflingers etc vind ik idd dat je van de manen af moet blijven haha. Wat is het al een echt paard zeg!

@kimvicious: knappe Bo met het trailerladen! En wat een luxe zeg een aquatrainer op stal, ik ben jaloers :D

@StalMelyn: staat hem goed zeg! En hij ziet er idd al behoorlijk volwassen uit!

@Janinevv: knap hoor met longeersingel! Alleen maar fijn dat ze er al aan kunnen wennen!

@melewel94: wat kijkt die trots ook :D dat ze krimpen denk ik ook soms wel eens hoor :+

@Essxan: zooo he wat balen!! Hopelijk valt er wat aan te doen!

@veerledc: kijk ze poseren dan met hun vliegenmaskers haha! Fijn dat het beginsel van longeren zo goed gaat. Dat is hier nog wel een dingetje :+ maargoed, we hebben alle tijd!

@elisedcl: Hugi <3 hij is zo leuk!!

Hier ook een vliegenmasker op. Het is hier dit jaar niet te doen qua vliegen dus hij is er erg blij mee en laat het netjes omdoen!

Onlangs een keer voor de grap een dekje en zadel erop gelegd. Hij vond het allemaal prima haha, zo braaf! Maar dan merk je meteen dat het nog echt een puppy is en hij toch nog even moet groeien :D

Afbeelding

En een vriendin langsgeweest voor foto's van ons samen. Zo blij mee! <3

Afbeelding

Afbeelding