Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kayleigh__

Berichten: 1073
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:27

Harry heeft bijna geen voorpluk en zijn manen zijn ook drama. Happen eruit en de rest is heel dun. Staart is ook half afgeknaagd -O-
Na de verhuizing ga ik de manen heel kort knippen zodat het op een lengte is en verder zien wel of het groeit. Zonder manen is ie ook knap :D

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 23:13

Kayleigh__ schreef:
Harry heeft bijna geen voorpluk en zijn manen zijn ook drama. Happen eruit en de rest is heel dun. Staart is ook half afgeknaagd -O-
Na de verhuizing ga ik de manen heel kort knippen zodat het op een lengte is en verder zien wel of het groeit. Zonder manen is ie ook knap :D


Als hij straks naar de verhuizing ook happen heeft in z’n manen enz weten we zeker wie de schuldige is..

:+

AnimalFriend

Berichten: 869
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 23:55

Hoe gaan jullie de verhuizing doen? Rijden jullie de trailer zelf? Het is in ieder geval al super val dat ze met z'n tweeën gaan! Vind het met de mijne echt vreselijk spannend...

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 00:02

Zowel Harry als Max zijn als veulens vaak op trailer geweest met mams (Max zelf 4x ruim 2 uur waarvan de laatste keer zonder mams naar de opfok dus)

Ook gaan we met de volgende ‘trainingsdagen’ ze beide laden. Max is hierin iets veder.

Mijn vriend heeft E rijbewijs en huren we een 2paards (ik zelf hem 1,5paards) en nemen we de auto van mijn moeder die kan net wat meer trekken als de mijne.

En het is hooguit maar 30 min rijden naar de stal waar ze komen te staan

Beide zijn ook vrij nuchtere paarden.

Laatst nog mee gemaakt halve kudde in de stress (ik had net Max vast) ze komen op m’n afgestormd. En kon mezelf beetje achter Max (wel op afstand) verschuilen, hij zelf zat de rest aan te kijken van zijn jullie wel goed bij je hoofd??

Harry en nog paar zaten gwn door te eten..

Tuurlijk is het even spannend zo trailer rit. Maar we gaan vanuit dat t goed komt

AnimalFriend

Berichten: 869
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 00:06

Wat fijn dat jullie zo kunnen voorbereiden, moet zeker goed komen zo te horen

Cioccolato

Berichten: 6639
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 08:17

Wij hebben, als ze weg moeten, gewoon een 2 paards trailer. Gaat een ervaren dier in en dan de jonge erbij.
Maar ze staan thuis. Dus veel gebeurd het niet. Eerste keren wordt dus zeker met een ervaren dier erbij voor de steun. Erg fijn :j

Nynkster

Berichten: 5334
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:39

Hier manen tot op schouder maar heb ze eraf gehaald. Was voor hem zelf ook een verlossing

veerledec

Berichten: 6695
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 12:32

Update van het oog van mijn bruine:
Zo was het:
Afbeelding
Na eerste dagen smeren:
Afbeelding
Afgelopen weekend:
Afbeelding
Vandaag:
Afbeelding
Er zit nog een heel klein bultje. We zijn nu een goede twee weken verder. Ik weet niet of ik de dierenarts nog moet bellen voor dat bultje. Ik wacht sowieso nog even af, het lijkt nog steeds wel iets te verbeteren, al zijn de verschillen minder duidelijk.

elisedcl

Berichten: 1500
Geregistreerd: 14-08-10

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 23:04

ik ben veel meer actief op facebook dan op bokt xd Misschien kunnen we een groepje oprichten op facebook?

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 17:12

Hier laat ik de manen lekker hun gang gaan , vind het wel leuk zo een ruig puppy kapsel hahah.
Oh een facebook groepje zou leuk zij <3

Cioccolato

Berichten: 6639
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 17:16

Ik ben ook meer van Facebook

Pino96

Berichten: 562
Geregistreerd: 11-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 17:19

Ziet er mooi uit, veerledec! Ik ben benieuwd wat er met het laatste bultje gaat gebeuren. Misschien heeft het meer tijd nodig..

De bult op Benji’s kaak begint nu toch echt te slinken naar mijn idee, jeej! Dus misschien is de kies er inmiddels al uit gevallen..

Skogan

Berichten: 792
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 17:38

Wat groeien ze goed! Echt leuk om jullie foto's te kijken.
Mijn veulen van 2018 gaat ook prima. Ze wordt niet zo groot, maar ja, met vader als een pony was dat te verwachten.

Afbeelding

Ze geeft wel een flinke bos mannen. :D

Afbeelding

AnimalFriend

Berichten: 869
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 19:29

Wat een leuk hoofd heeft ze Skogan <3

Ik ben ook voor een FB groep!

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 20:05

Mijne heeft lange manen met een grote hap erin ter hoogte van waar het voerhek zit. Eten is ook de nummer 1 bezigheid natuurlijk. Ik twijfel eigenlijk of ik ze afknip, vind die lange blonde manen eigenlijk ook wel wat hebben.

Die voorplukken van Nijn en Maximus zijn echt jaloersmakend! <3

Spannend, verhuizen met Max en Harry! Fijn dat ze samen gaan, kunnen ze zich aan elkaar optrekken.

Goede vooruitgang al veerledec!

Ik ben ook wel in voor een facebookgroep. Ben daar meer actief dan op bokt.

Fijn dat Benji zijn probleem zelf schijnt op te lossen!

Leuk, nog een pony/paardkruizing! Hoe groot is de jouwe Skogan? Wat een lief hoofdje heeft ze

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 20:48

Facebook bloed altijd wat dood vind ik.. Veulens 2019 is ook weinig leven meer..

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 09:43

Hier gaat het ook helemaal top, heb haar nu iets meer dan een maand en ze groeit op het moment echt enorm ! Ze vond bij het begin een halster omdoen erg spannend maar van de week ging k even halsters passen, maatje cob is namelijk nog te ruim dus 2 maatje pony gekocht. Nou ik kan wel zeggen halster is niet meer eng.. ik kwam niet meer van haar af en ze vroeg zich af of ik nog meer van die dingen ergens verstopt had om te passen ahahah. Ze de hemel in prijzen en af en toe een koekje doet wonderen hahah. Op de fotos zie je ook een beetje haar manen dos, ze heeft al redelijk wat lengte en hangt aan alle kanten ik vind het aardig vole bos l, van mij mag haar voorpluk nog wel een stuk langer worden.. maar ik zie soms pony's dat ik niet denk dat wij mogen klagen haha. Ik keek overgens een foto terug van dat ik haar net een dag had.. en jeetje wat ziet ze er al een stuk volwassener uit ! Ze moet echt niet te snel gaan groeien hoor hahaha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 09:44

Oeps wist even niet hoe ik nog een foto toe kon voegen, maar hier had ik haar dus net een uur of 2 Afbeelding

elisedcl

Berichten: 1500
Geregistreerd: 14-08-10

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 14:26

Anders. Ik zal een groepje opmaken voor de mensen die graag mee in de groep willen? Stuur mij een pb met jullie facebook naam en dan zal ik jullie toevoegen.

Ik had een veulen van 2019 en hier ook een groep van op gericht, maar aangezien dit veulentje gestorven is ben ik nu niet meer actief in die groep... Dus stuur maar als er interesse is

voyou

Berichten: 655
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 15:55

Afbeelding
Lekker in de zon vandaag

voyou

Berichten: 655
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 19:58

Ik vind haar al best aardig in model zo

Afbeelding

Pino96

Berichten: 562
Geregistreerd: 11-06-18

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 20:29

Echt al een flinke dame zo <3

Heerlijk weer vandaag. Die van mij is een beetje grenzen aan het opzoeken achter mijn rug om momenteel. In de draden hangen, over draden heen stappen, stalhulpen uitdagen.. terwijl hij normaal gesproken altijd super braaf is daar. Morgen maar weer flink aan de wandel met die draak.. ~~}>

Essxan

Berichten: 923
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 15:54

voyou schreef:
Ik vind haar al best aardig in model zo

[ [url=m/OyXsUx.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw mooie dame, Trippel heeft nog steeds de kont een stuk hoger staan dan de schoft. Hoop van het voorjaar op een kleine groeispurt.

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 19:57

Wat een plaatje Voyou! <3

salatiga1995

Berichten: 1947
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 21:00

Nouja dit topic was gewoon ontstipt.. >;)

Ben ook jaloers op die voorplukken van Nijn en Maximus! Prachtig <3

Wat een knap veulen Skogan! Wie is de papa?

FB groep lijk mij ook wel leuk :)

Zo Voyou dat wordt al een knappe dame zeg! Niks meer puppy, die ziet er echt al luxe uit <3

Oei Pino wat een draakje die Benji!