Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Unicornetto
Berichten: 2394
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:37

Sarah_fons, ik vind hem zo leuk! Gaat het nog steeds goed nu ze samen staan?

Pablo is verhuisd van wei! Vind het stiekem wel handig, want ze gaan dan met de trailer. Went hij daar ook al aan.
Maar is een enorm stuk land met lekker veel eten. En daar kwam hij ook meteen weer naar ons toe. <3

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:47

Ah leuk Sarah.

Ik zelf wil morgen als mogelijkheid er naar is rondje lopen met max

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 12:21

Dankje San_ner! Ja hoor, alles loopt goed tussen hun 3. Hij staat uiteraard wel laagst in rang, maar als hij ergens weggejaagd wordt gaat het altijd op een rustige manier. Ook staan ze altijd met zen drietjes bij elkaar, dus hij voelt zich wel op zijn gemak. Soms een beetje té denk ik, gisteren stond hij een pluk hooi te eten uit de mond van een van de anderen :+
Fijn dat Pablo zo'n groot stuk heeft nu! Hier hebben ze ook ruimte, maar al het gras is wel op..

pradadaan

Berichten: 4681
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 12:57

Jack is zo'n heerlijk bolletje wol <3

Wat handig dat Pablo verweid wordt met de trailer! Dat gaat bij Nacho straks ook gebeuren en ik vind het ook wel handig :j

Pfff ik begin Nacho nu na 3 weken echt wel te missen eigenlijk. Heb hem 2 weken geleden voor het laatst gezien en ik ga dit weekend dus weer. Ik ben bang dat ik om de 2 weken naar Drenthe ga rijden :=
Iedereen zegt dat dit gevoel af neemt maar ik kan er nog niet zo goed aan wennen :o

Kreeg wel deze foto, heerlijk al die koppies <3
Afbeelding

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 13:54

Ik ken dat gevoel wel hoor! Ik ging bij Jack wekelijks langs toen hij nog bij de fokker stond en dat was 1,5u op en af 8)7 Ik weet niet hoever Drenthe voor jou is?

Cioccolato

Berichten: 6650
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:09

Heerlijk om ze aan huis te hebben wat dat betreft. Hoef ze niet te missen.

Fijn dat 't goed gaat in de opfokken.

Hier doen ze het ook lekker. Groeien mooi, vallen niet in. Maar Belle is net 2 weken gespeend. Billir is er snachts nog bij.

palousa_boy

Berichten: 10427
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:31

Zoo weer eens bijgelezen

Gefeliciteerd iedereen die meegedaan heeft met de veulen verkiezingen, onze kleine had een mooie 4e plek.

Veulen aan huis of in opfok, hier staat alles aan huis in nu nog een gemengde kudde maar dat gaat straks niet meer als Idéfix een echte hengst begint te worden :+ dat is weer een nadeel van alles aan huis. Gelukkig hebben we wel wat keuze kwa weide.

Idéfix heeft net z'n chip gekregen dus hij is nu echt officieel geregistreerd en krijgt hij binnenkort zijn paspoort. Het viel me alles mee hoe hij reageerde aangezien hij net 10 dagen halster mak is (gebrek aan tijd enzo :+ ) maar alles wat hij deed waren 4 stappen achteruit.

Verder zijn we aan het bedenken wat we met hem willen. Gaan we hem verkopen of verhuren? Gaan z'n ballen eraf en mag hij blijven? Mag hij blijven om bij ons merries te dekken?..
Genoeg opties

pradadaan

Berichten: 4681
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:51

Sarah_Fons schreef:
Ik ken dat gevoel wel hoor! Ik ging bij Jack wekelijks langs toen hij nog bij de fokker stond en dat was 1,5u op en af 8)7 Ik weet niet hoever Drenthe voor jou is?


Het is voor mij dik 2 uur rijden naar nacho :+

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 17:01

Pradadaan: mijn veulen staat 10 min bij mij vandaan. In begin ging ik elke dag. Nu ongv 2 a 3x per week. Dus het wordt wel soort wat minder.

Maar ik heb bewust gekozen voor een opfok in de buurt. Maar deze opfok staat ook heel goed aangeschreven en heb ik geluk dat hij dicht bij staat.

Afbeelding
Afbeelding

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 18:14

Proficiat met de veulenverkiezing Palousa! Fijn dat hij zo braaf was bij het chippen!
Jack zijn paspoort is enkele weken geleden ook aangevraagd. Nog steeds niet ontvangen, maar dat is blijkbaar normaal :P

Pfoe pradadaan dat is idd nog een stukje verder! :+

Schattige foto's van Maximus! <3

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 18:38

Ik was afgelopen week niet zo actief. Opa overleden en heb je beetje chaotische week.

Tjitske doet het super en word een hele lelijke naarlingAfbeelding

Afgelopen week weinig mee gedaan morgen maar even verder oefenen. Ze word groot! En binnenkort na de hoefsmid!:D

pradadaan

Berichten: 4681
Geregistreerd: 13-05-13

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 08:17

He bah! Gecondoleerd :(:)
Tjitske ziet er goed uit <3

Nacho zijn paspoort was na een week of 5 binnen geloof ik. Bij het KWPN

Gefeliciteerd met de 4e plek van idefix! :j

Ik ben vroeg op zo op mijn vrije zaterdag. Snel een broodje smeren en dan 2 uur rijden naar mijn lieve Nacho <3

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:44

Dankje
Veel plezier bij Nacho!!

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 18:02

Leuk dat Auryn nog wordt herkend, ik had al zo lang niks gepost dat ik bang was dat we ons opnieuw moesten voorstellen :+

@San_ner: Wat fijn dat Pablo nog lekker op de wei staat en zo gezellig naar je toe komt. Inderdaad een pluspunt dat ze zo verplaatst worden, krijg je een trailermak paard terug.

@Sarah_Fons: Wat is Jack lekker fluffy! Lekker je veulen zo dichtbij te hebben, kun je lekker veel met hem ondernemen.

@prada_daan: Afkicken is dat he... Was het leuk bij Nacho? Hier ook dik 1,5 uur enkele reis om bij de kleine te komen. Ik ben zondag geweest en het kriebelt al weer. Ik moet even streng zijn voor mezelf :')

@Cioccolato: Aan huis is helemaal geweldig! Fijn dat je baby’s het goed doen!

@palousa_boy: Moeilijke keuzes zijn dat! Dat chippen viel mij ook alles mee, was zo gepiept. Ik heb daarna 3 weken op het paspoort moeten wachten.

@Janinevv: Gecondoleerd met het verlies :(:) Je baby ziet er prima uit!

pradadaan

Berichten: 4681
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 18:30

Ja het was weer zo leuk om hem te zien <3
Hij doet het echt fantastisch in de groep en is grote vriendjes geworden met een ander hengstje uit de groep :j
Dit zijn foto's met mijn telefoon gemaakt van mijn camera schermpje. Heb morgen pas tijd voor de goede foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij is zo knap <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 19:51

Ooh heerlijk om ze zo te zien spelen! Hij is idd eeeerg knap <3

Veel sterkte Janine! Tjitske ziet er wel goed uit :)

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:55

@alicelover: die tekst op de kont is echt leuk :D snap je bezorgdheid hoor over de dracht!

@Twinklebel: aaah leuk dat het beter gaat met Nijn! Tof zo dat maskertje, het wordt duidelijk een schimmel? :D

@AM_Horses: Dankjewel! En wat een gezellige foto, zo lekker warm bij elkaar binnen!

@Luf_Midnight: tof dat je misschien rondkijkt voor een maatje! Hoe oud was D’leh ook alweer, gezien hij nog bij mama loopt?

@Evita_3: natuurlijk ken ik Auryn nog haha! Ze groeit ook flink zeg!

@San_ner: Leuk dat je ons volgt op Instagram :D Wat een lief koppie heeft Pablo. ik vind die foto’s van jou altijd zo ‘grappig’, één bruintje tussen al die hafjes haha!

@Sarah_Fons: Wat is Jack een bolletje wol zeg, mega schattig <3 fijn dat het oefenen in de piste zo goed ging!

@pradadaan: Snap dat het erg lastig is om je kleintje ‘los te laten’ als die bij je geboren is en z’n eerste paar maanden bij jou stond! Dat heb ik allemaal heel anders beleefd, kon niet snel genoeg gaan hier haha :D maar ik vind z’n plekje er erg fijn uitzien van op de foto’s!


Regreso is hier in september gechipt. Paspoort wachten we nog steeds op, schijnt bij het stamboek allesbehalve snel te gaan en al gehoord dat ik gerust 6 à 8 maanden kan rekenen :')

Hier alles z’n gangetje verder, hij doet het zo goed. Afgelopen dinsdag is Regreso 7 maanden geworden en meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om hem te meten. Is meneer zomaar bijna 4cm gegroeid op een maand tijd :wow:

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 09:17

Billionache D’leh is nu iets ouder als 5maanden.
Gister is zijn vriendin weg gegaan. Dus ben benieuwd hoe hij het vind zonder speelkameraad.
Veulentje erbij vind ik nog niet helemaal meevallen. Of ze vragen absurde prijzen of ik ze staan me niet aan :o
Hoop dat er nog iets leuks op me pad komt.

StalMelyn

Berichten: 2070
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 10:53

Ligt eraan wat voor veulen je zoekt Luf_midnight. Misschien kunnen We helpen? Er staan zat leuke veulens te koop voor mooie prijzen nu aan het einde van het seizoen.

Waar ik mij aan erger is dat mensen het beste veulen willen voor een dubbeltje. Dat gaat natuurlijk ook niet.

Cioccolato

Berichten: 6650
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 10:59

Ik vind er ook veel te koop staan. Maar ik zoek geen veulen. Eerder een jaarlinger.

En ik zoek ze ook liever voor een dubbeltje dan voor duizenden euro's :))
Uiteindelijk bij een stallen tekort rond deze tijd, zijn ze voor leuke prijzen over te nemem _O-

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 11:32

Aaaah Jack is echt een fluffy baby! <3

Palousa, fijn dat hij met chippen zo braaf was. Lastige keuzes.

San_ner, heerlijk dat Pablo nog lekker op de wei staat.

Gecondoleerd Janine. Tjitske ziet er wel goed uit hoor. Groeit al lekker!

Prada, ik ben soms een beetje jaloers op al jou prachtige foto's! En dan is Nacho ook nog eens fotogeniek. Erg mooi!

Staan genoeg veulens te koop en meesten vind ik absoluut niet duur! Fokkers kunnen natuurlijk niet onder de kostprijs verkopen, mensen staan er soms niet helemaal bij stil wat een merrie dekken voor kosten met zich mee brengt. En willen vaak idd voor een dubbeltje op de eerste rang.

Cio, een jaarling vinden is idd lastiger.
Ik heb altijd geleerd als veulen verkopen of als 2,5/3 jarige. Daar tussenin kun je ze beter aanhouden. Dus vrees dat veel mensen dat ook doen. Of je moet het net treffen dat ze het door omstandigheden niet langer aan kunnen houden.

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 11:36

Hier vanavond selectie met de merrie in de M2. Ze is alweer helemaal in shape. Alleen beetje frisjes. Dus af en toe iets te veel "impuls" _O-

Morgen gaan we Frummel checken en nog een laatste keer scannnen. Hopelijk maakt zij/hij het goed. Vind het best spannend. Ze is nu 4 maanden drachtig en je ziet nog niks. Maar goed met Nuevo Rey was dat ook zo. Morgen ga ik als alles kwa tijdsplanning mee zit ook even bij mijn kleine man in de opfok kijken.

Cioccolato

Berichten: 6650
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 11:42

Ja wij verkopen ook geen jaarlinger. Maar idd die niet kunnen blijven ofzo. Een veulen is gewoon niet handig, en een 3 jarige is weer te groot vor erbij.
Dan moeten ze 't maar met z'n 2en doen. In april verwachten we er weer 1, dus eind volgend jaar zijn er 3 _O-
En ik hoop er volgend jaar weer 1 te dekken. Dus ik breid zelf de opfok wel uit. Was alleen mooi geweest als.. Maar goed.

Leuke vooeuitzixhten! Succes met je merrie! En dat frumneltje zit vast goed! Mijn drachtige merrie is niet te missen. Ik dacht eerst ook van.. Hmm.. Maar nu. Geen twijfel meer _O-

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 11:55

Niet de meest charmante foto, maar zoals je ziet weinig buik. Denk dat mijn ruin dikker is bijna. :')
Afbeelding

Cio, dan moeten ze dus maar even wachten. Komen vanzelf meer vriendjes.
Stond vorige week wel een leuke zwarte jaarling van Metall op Facebook te koop.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 12:03

Zijn jullie al lid op Facebook groepen? Word ook regelmatig wat aangeboden :)

Alicelover: ziet er goed uit!