Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cioccolato

Berichten: 6628
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:36

Oh vervelens om ze zo te zien.. Belle is straks 7 maand ik hoop dat zij niet teveel naar beneden gaat. Billie is dan 4 maand. Hopelijk een stoere vent _O-
Ga ze in het begin wel even apart voeren. Dat Billie in ieder geval genoeg eten krijgt en ik voer ze ook wat op qua hoeveelheid.
Ik heb ook de mogelijkheid om ze eventueel snachts wel samen te zetten. Billie en de merrie. Overdag Billie en Belle samen op het land en Belle snachts apart en dan Billie nog bij de merrie. Kan hij bij tanken..

Maar. Ze blijven hun moeders wel zien. Elk voordeel heeft z'n nadeel.

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:49

Cioccolato schreef:
Oh vervelens om ze zo te zien.. Belle is straks 7 maand ik hoop dat zij niet teveel naar beneden gaat. Billie is dan 4 maand. Hopelijk een stoere vent _O-
Ga ze in het begin wel even apart voeren. Dat Billie in ieder geval genoeg eten krijgt en ik voer ze ook wat op qua hoeveelheid.
Ik heb ook de mogelijkheid om ze eventueel snachts wel samen te zetten. Billie en de merrie. Overdag Billie en Belle samen op het land en Belle snachts apart en dan Billie nog bij de merrie. Kan hij bij tanken..

Maar. Ze blijven hun moeders wel zien. Elk voordeel heeft z'n nadeel.


Ben je niet bang dat Billie, bella gaat dekken? Ik heb geen idee vanaf wanneer merries vruchtbaar zijn. Wel dat sommige hengsten vroeg vruchtbaar kunnen zijn

Cioccolato

Berichten: 6628
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:53

Oh nee,ben ik zo vroeg nog niet bang voor

pradadaan

Berichten: 4674
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:57

Dekken hoef je nu nog niet bang voor te zijn hoor. Nacho blijft ook voorlopig bij merries staan. Hij staat momenteel snachts in een grote opfok stal met 2 merries en overdag staan ze buiten met 5 hengsten, 3 merries, een shetland merrie en een 34-jarige merrie.

Hij doet het echt zo knap <3
Nacho met 'zijn' meisjes
Afbeelding

De hele groep
Afbeelding

Nog een beetje aftasten
Afbeelding

Knap drafje <3
Afbeelding

Even actie in de groep!
Afbeelding

Horizonnig

Berichten: 139
Geregistreerd: 21-01-17
Woonplaats: Heiloo

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 00:23

Vind ik toch zo leuk om te zien, die kuddes met veulens! Laat die oudere en andere paarden ze maar een beetje opvoeden :))

Unicornetto
Berichten: 2388
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 07:13

Twinklebel schreef:
Hoelang duurde dat bij Pablo, dat slome? Ik maak me er ook een beetje druk om....


Ik heb me in ieder geval twee weken druk lopen maken. Hij leek niet lekker in de groep te komen en als we gingen kijken was hij ook echt sloom. Na die twee weken begon hij er meer tussen te komen en toen werd hij ook langzaamaan actiever. Nu is dat helemaal goed gelukkig. :)

Leuke foto's van Nacho. :) Hier staan de hengsten en merries ook nog door elkaar..

Cioccolato, wel fijn dat je het zelf zo in de gaten kunt houden en kunt aanpassen qua voer. Dan moet het wel goedkomen. :)

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 07:25

Fijn plekje voor Nacho, de mijne komt ook in zo een groep.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben gister even wezen knuffelen. Ik heb dr uit de paddock gevist en volgens mij is ze nu wel zo mak dat ze snel de groep in kan. Kon haar in de binnenbak ook makkelijk pakken

Unicornetto
Berichten: 2388
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:51

Nimber, die van jou is ook al groot of niet? :) Wat fijn dat ze zo makkelijk is. Staat ze inmiddels al in de groep?

Hier hebben ze net weer een nieuw stuk gras gekregen, ik denk het laatste stuk. :)
En volgens mij krijgt hij een groeispurt, zijn kont wordt ineens groot.
Hij komt elke keer naar ons toegelopen nu, zo lief. <3

Afbeelding

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 15:02

Vanmiddag even langs Rey geweest.
Hij is een beetje snotter snotter en afgevallen. Maar doet het verder goed in de groep.
Afbeelding

Even knuffelen:
Afbeelding

Tsja je baas delen kan natuurlijk niet. De boosdoener die in overtreding was zie je net niet in beeld. Maar zoals aan het orenspel van Rey is het wel duidelijk dat hij niet aan mijn jas mocht knabbelen. :')
Afbeelding

Pino96

Berichten: 562
Geregistreerd: 11-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 16:10

Wat leuk dat die van jullie het zo goed doen. En fijn San_ner dat die van jou nog zo lekker op de wei staat!
Met Benji gaat het ook goed, hij heeft soms een iets onrustige, speelse groep maar zelf is hij altijd relaxed.
Jaagt niemand weg bij de voerplaatsen maar pakt rustig een lege plaats.. Heel sociaal en eerlijk.
Ik dacht eerst dat hij nog best wel eens pittig kon zijn omdat hij ook naast volwassen hengsten niet afkauwt maar hij is gewoon ontzettend nuchter.
Ik kan alle voetjes met mijn handen pakken en krabben, wel heeft hij nog wat moeite met evenwicht dus het is fijn als iemand hem vast houd. Trots!

Cioccolato

Berichten: 6628
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 16:18

Fijn dat het zo goed gaat!

Mooie foto´s alicelover! Wel erg leuk dat hij zo doet toch?

Mooie foto san ner. Mooi plaatje ook zo tussen de hafjes!

Ze blijft gaaf nimber!

Fijn clubje prada!


Zo.
Hier heeft Belle de eerst nacht van de merrie af gestaan, ze staan naast elkaar in de box. Dus zo ernstig is het niet. Komend weekend ga ik een stuk land afzetten voor haar en Billie. Billie gaat overdag met haar in het land en dan mag hij snachts nog bij de merrie en Belle gaan we helemaal spenen. Billie is komend weekend op een week na 4 maand. Maar de merrie is zo tonnetje rond.. Die moet ik echt heel erg minderen in voer want het gaat nergens meer over.. Terwijl ik Billie wel hoog n het voer wil laten (ruwvoer). Met voeren staan de 2 dus al apart, zodat Billie enkele uren lekker kan knabbelen en de merrie kleiner en vaker porties krijgt.
En Billie kan dan lekker overdag in het gras, waar de merrie op de paddock gaat en snachts bij drinken..
Voor ieder nu de beste optie!

xZiva_

Berichten: 3995
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:05

Ik ga dit weekend waarschijnlijk kijken voor nog een familielid uit 2018 :o deze keer alleen een slagje groter :)) (een aantal slagen _O- )

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:11

Da is net geweest voor Tjitske haar prikje. Was zo gepiept, ik kon niks aan haar merken, da zei zo bikkel! Ze vond haar goed gegroeid, nog even wormenspuit gekregen. En over maand tweede prikje.

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:12

Fijn dat ze het allemaal zo goed doen!

Creatieve oplossing Cio, maar als het werkt, werkt het he :D

Jack staat heerlijk vuil en wollig te wezen :D

Afbeelding

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:21

Pino96 schreef:
Wat leuk dat die van jullie het zo goed doen. En fijn San_ner dat die van jou nog zo lekker op de wei staat!
Met Benji gaat het ook goed, hij heeft soms een iets onrustige, speelse groep maar zelf is hij altijd relaxed.
Jaagt niemand weg bij de voerplaatsen maar pakt rustig een lege plaats.. Heel sociaal en eerlijk.
Ik dacht eerst dat hij nog best wel eens pittig kon zijn omdat hij ook naast volwassen hengsten niet afkauwt maar hij is gewoon ontzettend nuchter.
Ik kan alle voetjes met mijn handen pakken en krabben, wel heeft hij nog wat moeite met evenwicht dus het is fijn als iemand hem vast houd. Trots!

Heerlijk dat hij zo lekker nuchter is.

Cioccolato schreef:
Fijn dat het zo goed gaat!

Mooie foto´s alicelover! Wel erg leuk dat hij zo doet toch?

Mooie foto san ner. Mooi plaatje ook zo tussen de hafjes!

Ze blijft gaaf nimber!

Fijn clubje prada!


Zo.
Hier heeft Belle de eerst nacht van de merrie af gestaan, ze staan naast elkaar in de box. Dus zo ernstig is het niet. Komend weekend ga ik een stuk land afzetten voor haar en Billie. Billie gaat overdag met haar in het land en dan mag hij snachts nog bij de merrie en Belle gaan we helemaal spenen. Billie is komend weekend op een week na 4 maand. Maar de merrie is zo tonnetje rond.. Die moet ik echt heel erg minderen in voer want het gaat nergens meer over.. Terwijl ik Billie wel hoog n het voer wil laten (ruwvoer). Met voeren staan de 2 dus al apart, zodat Billie enkele uren lekker kan knabbelen en de merrie kleiner en vaker porties krijgt.
En Billie kan dan lekker overdag in het gras, waar de merrie op de paddock gaat en snachts bij drinken..
Voor ieder nu de beste optie!

Zeker leuk om te zien dat het goed met hem gaat. En deze terugval was ook wat hij nodig had, hij groeide zo hard en kreeg daar wat groeipijnen van. Nu door het afspenen wordt dat hopelijk een beetje geremd. En de snotneus? Ach hoort erbij, kinderziektes. Hij staat daar mooi op zijn plek. Beter dan hier op stal zonder leeftijdsgenootjes. :j

Mooie constructie voor het afspenen. Belle er mooi af en Billie een beetje langzaam afwennen en 's nachts nog wat bij kunnen tanken.

xZiva_ schreef:
Ik ga dit weekend waarschijnlijk kijken voor nog een familielid uit 2018 :o deze keer alleen een slagje groter :)) (een aantal slagen _O- )

Wat leuk!!
We willen natuurlijk wel meer weten, dus vertel! :))

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:22

Wat een dropje Sarah_fons!

Cioccolato

Berichten: 6628
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:22

Zolang het bij een beetje snot blijft is het niet erg toch! Wij zijn zelf ook wel eens ziek, zo denk ik dan maar. Zolang ze eten, drinken en spelen!

Haha mooie foto sarah! Lekker wollig! Billie ook, heeft alleen nog blote billen :')

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:29

Cioccolato schreef:
Zolang het bij een beetje snot blijft is het niet erg toch! Wij zijn zelf ook wel eens ziek, zo denk ik dan maar. Zolang ze eten, drinken en spelen!

Haha mooie foto sarah! Lekker wollig! Billie ook, heeft alleen nog blote billen :')

Daarom. Er staan nu heel wat veulens, enters en twenters. Dus een virusje is snel overgenomen.

Ben wel blij dat ze met 6 in de ligbox staan en ook met zijn 6en een eigen paddock en straks volgend zomer een eigen weide. Lekker klein vertrouwd groepje, waar hij de komende 3 jaar mee mag opgroeien. Het klikt wel aardig tussen de mannen leek het.

StalMelyn

Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:58

Het goede leven
Afbeelding

Wat fijn dat alle veulens het goed doen. En verkoudheid hoort er soms bij. De meesten krijgen even een terugslag als ze net van moeders afzijn.

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:30

Wat een leuke foto.
Nap time. <3

Cioccolato

Berichten: 6628
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:38

Aah wat een leuk beeld!

StalMelyn

Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:48

Als je als dier geluk hebt heb je echt het beste leven hoor.
Geen verplichtingen Etc.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:54

Heerlijke foto zeg pien!

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:22

Cioccolato schreef:
Zolang het bij een beetje snot blijft is het niet erg toch! Wij zijn zelf ook wel eens ziek, zo denk ik dan maar. Zolang ze eten, drinken en spelen!

Haha mooie foto sarah! Lekker wollig! Billie ook, heeft alleen nog blote billen :')


Blote billen? Jack zijn poep is zo behaard dat het haar letterlijk naar alle kanten groeit :')


Afbeelding


Jack had na het afspenen ook een hele tijd last van snot en hoesten. Is gelukkig nu ook helemaal over!

Zalige foto Pien! <3

Cioccolato

Berichten: 6628
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:32

_O- _O- _O- _O- _O-
Nee Billie is daar nog kaal :brr: