Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 22:52

Wat een knapperd!

Orchidee84
Berichten: 83
Geregistreerd: 27-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 23:05

Sarah_Fons schreef:
Jack is zooooo'n pluisballetje al! Wat gaat dat in de winter zijn vraag ik me af :P

[ [url=m/fKlM9v.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gelukkig kan hij ook nog lief kijken :') <3


[ [url=m/xo08rk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook maakt hij vaak gretig gebruik van zijn liksteen. Die van jullie ook?


[ [url=m/COvSMO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aah dat koppie, zo lief! <3 <3

Orchidee84
Berichten: 83
Geregistreerd: 27-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 23:07

Romeo2007 schreef:
Ik meld me graag ook! Ben sinds september in het bezit van een zwart hengstje geboren in april dit jaar. Afstamming Total US x Vivaldi. Hij heet Nero en hij is zo rustig en zachtaardig!

[ [url=m/CCYvLG.png]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/97VoYZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/smvEGl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Echt een mooierd ook! <3 <3

Orchidee84
Berichten: 83
Geregistreerd: 27-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 23:09

Twinklebel schreef:
Ze worden allemaal al groot he? Als ik dan de foto's van de eerste dag zie.....

Zondagochtend breng ik Nijn naar de opfok, twee uur enkele reis op de trailer.....ik vind het doodeng.

Snap ik, is ook eng. Komt vast goed.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 23:09

Dank jullie wel!! Hij is zo rustig en relaxed. Hij blijft al netjes stilstaan met poetsen en voetje op rust. Hij staat echt te genieten dan.

Ik ga lekker met jullie meelezen en af en toe wat posten , gezellig!

xZiva_

Berichten: 3996
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 00:03

Hier ook al een pluizenballetje :D
Oh my, wat kan hij zich vies maken.. ben dat niet gewend met mijn andere pony _O-

En hij groeit :oo hij is nu al de 2 jarige shet van een stalgenoot voorbij, en die is 90cm. Toen hij een maand geleden kwam was hij nog 86 cm :=

Ik houd nog steeds hoop dat hij richting de 1.05-1.10 gaat :o

Afbeelding

Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6640
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 05:23

Welkom en gefeliciteerd met je aanwinst.

Begrijpelijk twinkle, lange reis. Dat reis ik met m'n wedstrijdpaars :+ maar komt goed.

StalMelyn

Berichten: 2067
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 06:35

Inmiddels is de mijne nu een maand thuis.Hoefsmid geweest en hij deed het super!
Afbeelding

Wel vraag ik mij af waarom sommige de veulens zo ver weg zetten. Ik heb mijn jaarling ook dichter naar huis gehaald. Niet dat ik er wat mee doe maar af en toe kijken (en in de gaten houden) vind ik toch wel leuk.

Nu ga ik weer meelezen.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 07:03

pien26 schreef:
Inmiddels is de mijne nu een maand thuis.Hoefsmid geweest en hij deed het super!
[ [url=m/Dyhmsd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wel vraag ik mij af waarom sommige de veulens zo ver weg zetten. Ik heb mijn jaarling ook dichter naar huis gehaald. Niet dat ik er wat mee doe maar af en toe kijken (en in de gaten houden) vind ik toch wel leuk.

Nu ga ik weer meelezen.


Soms is gewoon geen goede opfok in de buurt, te duur of vol. Mijn veulen moet er staan, niet ik dus dan maar iets verder rijden. Ik sta op 35 min afstand en ga 1x p week

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 08:49

Spannend Twinklebel! Ik duim voor een goede reis!

Welkom Romeo! Leuk veulen :)

Ziva, das idd ook een pluisballetje! Zo schattig :D

Erg flink dat hij zo braaf was Pien!

Pino96

Berichten: 562
Geregistreerd: 11-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 08:50

@pien26 Ah fijn! De smid moet voor Benji ook gaan komen. Voorhoefjes zelf optillen gaat goed, maar de achterbenen zijn nog niet zo’n succes. Hij slaat ermee in de lucht tot je loslaat. Had jij geoefend voor de smid kwam en heb je tips? :')

En inderdaad, wat Romeo zegt! Ik woon in Rotterdam dus een goede plek waar ze veel buiten komen is hier echt schaars. Dan rij ik liever wat langer dan dat ik hem hier in een stalletje prop!

@Ziva Ach wat een schattig pluisje zo haha

Succes morgen @Twinklebel. Ik dacht dat ik mij niet zo druk maakte maar ik liep 3 dagen met verschrikkelijke spierpijn in mijn nek/schouders/rug nadat ik Benji had gehaald haha. Ik had alles gewoon onbewust vast gehouden! Dus mijn tip, die ik zelf niet op kon volgen: ontspan en probeer er een beetje van te genieten. Dat is mij iets ontgaan, terwijl het zooo relaxed ging..

StalMelyn

Berichten: 2067
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 09:48

Dan snap ik het idd wel. Zelf in de omgeving redelijk wat opfokken in de buurt. Mijn jaarling stond eerst 45 minuten rijden en ging een keer per maand kijken. Nu staat hij in een natuurgebied tien minuten verderop. Beste keus ooit, hond uitlaten en meteen een kijkje nemen.

@pino96
Die van mij sloeg niet maar wel heel erg schudden. Omdat hij zo klein Is stond ik erg gebogen en werd het gevaarlijk soms zo dicht bij mijn hoofd. Ik heb een halstertouw om kootholte gedaan en zo voetje gevraagd. Als hij het optilde hing hij dus in het halstertouw en kan je de klappen zelf beter opvangen. Als hij braaf was liet ik het touw vieren en stond hij weer op vier benen. Daarna met de hand verder gegaan.

Snap je een beetje wat ik bedoel? Het is zo heel veilig en diervriendelijk. Bij die van mij was het in no time over. Met de hand een hoef houden is zwaar en hield ik noet altijd vol. Met touwtje een keer volgehouden tot hij stopte en daarna deed hij het ook niet meer.

StalMelyn

Berichten: 2067
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 09:49

Ik kan anders wel een keer een foto maken. Ik trok dus de hoef ook eerst naar voren ipv naar achter.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 11:34

Ik zet haar verder weg, omdat het hier in de buurt de veulens in de opfok s'winters maar heel weinig buiten komen. Maar ga zelf wel regelmatig langs hoor, ook al is het ver weg.

StalMelyn

Berichten: 2067
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 12:06

Ondanks dat je er niet veel mee kan toch leuk om te kijken.

@pino96
Ben bij de jaarling geweest en een foto gemaakt van wat ik bedoel.
Nu met een hand maar normaal staan ze vast en heb je twee handen. Als ze echt gek doen kan je zo een kant meteen loslaten.
Afbeelding

Afbeelding

Ik weet niet of dit een goede manier Is maar bij die van mij werkte het perfect en stuk veiliger voor jezelf als ze echt slaan/flink schudden.
Uiteindelijk wanneer met de hand gaat vraag je het been de andere kant op.

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 12:47

Pien, die techniek heb ik ook al bij een ander paard gebruikt en dat werkt idd goed! Is een pak veiliger dan zelf met je hoofd vlakbij de achterbenen te hangen. Zo leren ze het principe dat ze hun hoef pas losgelaten wordt wanneer ze deze braaf stilhouden. Achteraf is het dan veel makkelijker om ze zelf vast te houden :)

Jack is voorlopig erg braaf met zijn hoefjes, dus bij hem hoef ik dit niet te doen.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 19:37

Vandaag gewandeld met Tjitkse!
Ze was wat frisjes in haar koppie maar wel braaf.
Afbeelding

En ze doet me zo heel erg denken aan Jelske

Jelske was wel veel smaller en kleiner, Tjitkse is nu nog paar maand jonger dan deze foto van Jelske maar zijn nu even groot, dus Tjitkse word wel lekkere grote dame (hoop ik ) :o
Afbeelding

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 21:30

Ze ziet er iig een stuk forser uit als het andere veulen janinev

Vandaag al me pony’s lekker naar huis gehaald. Dus D’leh staat vannacht voor het eerst weer binnen met ze moeder. Vooral ze moeder was er erg aan toe!

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 23:54

Jitske is idd een stuk steviger! ;)

Nynkster

Berichten: 5334
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 10:03

pien26 schreef:
Ondanks dat je er niet veel mee kan toch leuk om te kijken.

@pino96
Ben bij de jaarling geweest en een foto gemaakt van wat ik bedoel.
Nu met een hand maar normaal staan ze vast en heb je twee handen. Als ze echt gek doen kan je zo een kant meteen loslaten.
[ [url=m/St4M3n.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fXniuP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik weet niet of dit een goede manier Is maar bij die van mij werkte het perfect en stuk veiliger voor jezelf als ze echt slaan/flink schudden.
Uiteindelijk wanneer met de hand gaat vraag je het been de andere kant op.


Slimme manier! Ik heb een welsh A veulen, die is niet zo groot. Dus ik pak het been gewoon en houd vast tot ie stil laat hangen. Dan loslaten en belonen. Dan weer opnieuw pakken en vasthouden, vaak is t dan ook wel klaar

Kayleigh__

Berichten: 1073
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 10:17

San_ner; Pablo is echt zo leuk tussen al die haflingers. Zo schattig, alsof ie geadopteerd is door een andere familie ofzo. Super leuk!

Prachtige foto, Twinklebel!
Veel succes vandaag! En sterkte ook.

Billionache; Harry zit nu inderdaad in zo’n lelijke fase haha. Regresso groeit ook al flink hard zo te zien!

Wat een droppie, Nynkster! Mooi kleurtje!

Prachtige foto’s Leonie en Askim.

Fijn dat het goed gaat, Sarah_Fons!
Lekker bolletje wol is Jack al. Heb ‘m hier nog niet aan een liksteen zien likken.

Pino; ik ben fan van Benji! Prachtig veulen.

Luf_midnight; wat een joekel word het al! Leuk zo met die bal. Is het naar binnen halen helemaal goed gegaan?

Wat een lange manen heeft ze, Orchidee!

Welkom Romeo! Mooi veulen!

Grappig foto Ziva! Voor op de kerstkaart? :D

Fijn dat ze zo goed gaat Janine! Ze is inderdaad flink steviger.

Pien, wat staat ze er braaf bij!
Harry staat op 20/25 minuten rijden. Omdat ik daar op de wachtlijst stond heb ik bij nog zo’n 10-15 opfokstallen gekeken door een groot deel van Nederland. Ik snap wel dat sommigen de veulens verder weg zetten. Van die stallen die ik gezien heb wilde ik er maar bij 2 mijn veulen neerzetten. Liever verder weg dan op een opfokstal dat niet goed voelt. Vanalles gezien; veel op stal, niet langs mogen komen, veulens die niet gecontroleerd werden, veulens die niet te vangen waren en met grote wonden liepen en dus ook niet ontwormd etc werden. Vooral opfokken zonder visie en kennis van veulens. En een aantal hiervan staan op Bokt ook nog eens goed aangeschreven.
Uiteindelijk kon ik gelukkig terecht waar ik nu sta, anders was hij ook op een uur rijden terecht gekomen. Dat was de enige andere waar ik hem wilde neerzetten. :o

Hier staan ze overdag buiten in de paddock. Krijgen veel hooi en gedurende dag een aantal keer brok bijgevoerd. Toevallig dinsdag geholpen met voeren. Ze hadden al een tijd gevoerd met alleen halster om en gingen dinsdag voor het eerst voeren terwijl ze ‘vast’ stonden. Binnenkort gaan ze over naar dat ze echt vast staan. Zo kunnen ze gerichter voeren en ze leren dat vaststaan ook prima is. Ideaal, want die van mij is een draak als het om voer gaat. Hoeveel brok ze voeren weet ik eigenlijk niet. Ze passen het aan op de voedingswaarde van het ruwvoer.
In de zomer gaan ze 24/7 de wei op met alle hengsten van alle leeftijden. Als ze dan weer terug naar binnen gaan komen ze in een stal met uitloop naar de paddock die altijd open is.
Ben er meestal zo’n 2-3 keer per week. Beetje borstelen en kijken wat ie allemaal uitspookt. Word er helemaal zen van.

Harry is bij mij nog niet naar de hoefsmid geweest, nog niet nodig. Wel een paar keer gekeken bij de hoefsmid en dik respect voor die man. Heel geduldig en rustig terwijl er een aantal veulens flinke streken uithalen.

Harry word wel geënt. Dit doen ze de veulengroep compleet is.

pradadaan

Berichten: 4681
Geregistreerd: 13-05-13

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 10:42

Ik heb braaf mee gelezen en ik zal even reageren op de laatste pagina om weer een beetje bij te komen :j

Romeo2007 welkom! Knap veulen heb je daar <3

Jack is zo knap! :+:

Twinkle succes met nijn naar de opfok brengen! Wat een rot moment is dat :(:)

Ach wat een schatje Ziva <3

Nacho is ook al bij de hoefsmid geweest en hij was echt mega braaf. Wij hebben hem dus ook gewoon bekapt als dat we dat met een normaal paard zouden doen.

Tjitske is ook als zo leuk en ik zie zeker wat je met je vergelijking bedoeld :j

Nou hier staat de afspraak. 9 november gaat Nacho naar de opfok. Het is ruim 2 uur enkele reis maar ik wil hem absoluut nergens anders heen. Het valt mij wel nu al zwaar. Ik had gehoopt hem tot begin december te kunnen houden maar dat is echt niet eerlijk tegenover hem. Hij word groot en vervelend en hij moet gewoon naar vriendjes toe :j

Ik heb ook een volg topic voor nacho en de rest van zijn familie gemaakt. Dus voor wie het leuk vind :j
[PP] [VOLG] Bonte droom, knappe Nacho van baby tot...?

Cioccolato

Berichten: 6640
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 10:43

Pff ik ben zo druk. Niet eens tijd om foto's te maken van m'n baby's..
Maar ze groeien nog steeds.
Fijn dat ze zo goed gaan allemaal!

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 10:44

Lieve mensen ik lees nog steeds mee. Morgen ga ik even uitgebreid reageren

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 10:46

Leuk dat jullie het ook zien hah :o

Ben echt onwijs gelukkig met Tjitske, gister stond ik ook even samen met mijn vader haar even te bewonderen. Toen zei me vader, goh wat zonde dat Jelske ons toen is dood gegaan, maar nu hebben we wel weer deze lieverd. En zo is het, maar het blijft soms nog steeds wel heel erg malen hoor van toen en het hele gebeuren.

Prada spannend hoor voor Nacho, ga zeker in zijn topic kijken :o