We zaten al een paar weken in spanning, want onze maiden merrie Idunn kreeg flinke koorts, had bloedverlies via de vulva en was koliekerig 3 weken geleden. Aan de antibiotica, een week later af kunnen bouwen, maar sinds die tijd wel elke avond van 11 tot 3 op stal, want het gevoel was niet goed. Ze heeft een paar avonden gehad dat ze echt onrustig was, maar verder verliepen de waaknachten rustig en vond mevrouw de extra aandacht maar wat leuk.
Tot gisteravond, ik was wat later dan 11 uur omdat ik in slaap was gevallen op de bank thuis na alle slapeloze nachten. Dus om half 12 als een speer naar stal. En ja hoor, toen ik aankwam was ze er praktisch al

Noralyn WFTM
dochter van WV Saron (Creool x Zichem) en mijn eigengefokte NMK merrie Idunn (voorl keur v. Vitens x Elegant)
Een prachtig donkerbruin merrieveulen met een brede bles en 4 witte voetjes. Het was even flink slikken , aangezien we 2 weken geleden zeer plotseling haar halfzusje Morrigan zijn verloren, dus er hebben heel wat traantjes gevloeid.
De nageboorte kwam er wat moeilijk af, maar om 5 uur was deze ook afgekomen en kon ik opgelucht gaan ademhalen en gaan genieten.
Idunn is een geboren moeder, wat ben ik trots. Ze vond het even spannend met de eerste keer drinken, maar we hebben haar gerust gesteld en toen was het goed. Wat een bijzonder gevoel is het om je 4e generatie zo geboren te mogen zien worden

Genoeg gepraat, hier zijn de foto's :

2 uurtjes oud

eerste keer drinken
En wat foto's van vandaag overdag, de dames zijn heel even naar buiten geweest (daarom het halster op bij moeders op sommige foto's, deze is later gewoon weer afgegaan) , maar voornamelijk lekker warm en droog op stal gestaan. Ze waren beiden nog erg moe

wijsneusje

Idunn is er zo gek mee

En ook wel leuk om te zien, vorig jaar Morrigan op 12 uurtjes oud (links) en Noralyn dit jaar op 12 uurtjes oud (rechts) . Morrigan was uit de moeder van Idunn, erg leuk om de verschillen en overeenkomsten te zien.

We gaan nog even kijken of ze voor de verkoop wordt of niet, aangezien ik na alle pech het op dit moment nog wat te spannend vind om weer wat aan te houden. Maar voor nu gaan we eerst even genieten van onze prachtige 3e generatie op stal (en 4e generatie eigen fok)