Woezel (Aubrynn) - 21 maart 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikitaxx
Berichten: 81
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Arnhem

Woezel (Aubrynn) - 21 maart 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-18 11:03

Na precies 11 maanden dracht is op woensdagavond 22:50 haflinger merrieveulentje Woezel geboren.
Moeder: Pippa (Aura)
Vader: Allacher

Werkelijk waar álles is voorspoedig gegaan: de inseminatie ging snel goed, Pip heeft het totaal niet zwaar gehad tijdens haar dracht en we hebben lekker doorgereden tot half februari. Woensdagmiddag gaf Pip hele voorzichtige signalen van een naderende bevalling en toen ik woensdagavond nog even kwam checken volgden er nog meer tekens en werd Woezel binnen 3 kwartier geboren. Ook de bevalling ging heel goed én heel vlot, we mochten overal bij zijn. Vervolgens bleek het veulentje ook nog eens precies zoals ik haar heel graag wilde: een merrieveulentje met precies dezelfde bles als Pip, zelfs haar hele kleine grijze vlekje op haar neus heeft Pip gekopieerd op Woezel. We hebben alleen even moeten helpen met het vinden van de uier.

Ik had me geen beter scenario kunnen voorstellen :o

de avond van de geboorte:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


De eerste dag
Lekker op stal gebleven
Afbeelding

Afbeelding

De tweede dag
Voor het eerst naar buiten
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
met dank aan Juliette Fotografie Arnhem voor de mooie foto's *-:)

Afbeelding

Sodeletuut

Berichten: 21309
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Woezel (Aubrynn) - 21 maart 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 11:05

Ohhh <3 wat een prachtig veulen! Van harte gefeliciteerd! En n halfzusje van mijn haffie! Veel geluk samen!

CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Re: Woezel (Aubrynn) - 21 maart 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 11:11

Wat schattig <3
Echt een kopie van haar moeder!

jeetje77

Berichten: 3474
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Woezel (Aubrynn) - 21 maart 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 11:15

Super lief en mooi veulen. Heb met veel plezier je maandelijkse buik foto's mee zitten kijken in je volg topic.

Emori

Berichten: 13121
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Woezel (Aubrynn) - 21 maart 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:18

<3 wat een prachtig dametje!
Gefeliciteerd

xChanelxJarig
Berichten: 1924
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Woezel (Aubrynn) - 21 maart 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:27

<3 <3

Als je haar kwijt bent, heb ik haar meegenomen :o Wat een knap paardenkind!

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Woezel (Aubrynn) - 21 maart 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:31

Jaaaa lieve Woezel! <3

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Woezel (Aubrynn) - 21 maart 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:44

Echt een prachtig veulen!! <3 Gefeliciteerd! *\o/*

mignonne2403

Berichten: 1412
Geregistreerd: 28-05-13

Re: Woezel (Aubrynn) - 21 maart 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:46

Ze is zo mooi <3

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Woezel (Aubrynn) - 21 maart 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:48

Wat een plaatje <3

Van harte gefeliciteerd!

La_Lune

Berichten: 428
Geregistreerd: 07-01-18

Re: Woezel (Aubrynn) - 21 maart 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:54

Zo schattig!

Koekie73

Berichten: 2674
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:55

Wat een ontzettend knap stel, moeder en dochter <3 *\o/*

Anomien

Berichten: 7403
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Woezel (Aubrynn) - 21 maart 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:57

Zo dat is een leuke geworden.
Waarom ‘help’ je zoveel mee? Ging het moeizaam?

Koper

Berichten: 30303
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:58

Ze zijn allebei beeldschoon <3 Gefeliciteerd met je knappe veulie, en wat fijn dat de bevalling en kraamtijd zo goed zijn gegaan.

Nikitaxx
Berichten: 81
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-18 19:14

Dank jullie wel voor alle leuke reacties! :o

Knert schreef:
Zo dat is een leuke geworden.
Waarom ‘help’ je zoveel mee? Ging het moeizaam?

We hebben Woezel en Pip in eerste instantie alles zelf laten doen. Opstaan en lopen etc ging prima zelf. Ik denk dat je op het drinken doelt? Dat ging inderdaad heel moeizaam. Na anderhalf uur zoeken heb ik Woezel daarom naar de spenen geholpen, want ze kreeg ze continu niet te pakken en Pip was zo onder de indruk van Woezel dat ze haar eigenlijk tegenwerkte. Het duurde daarna nog steeds even voordat ze zelf alles snapte, maar nadat ze in ieder geval de eerste biest binnen had zijn we weggegaan. :)

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 23:28

Wauw! Mama is wel heel goed in kopietjes maken :D wat een schatje

fleur_yen

Berichten: 1524
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 23:38

Ik kwam je topic tegen in de nacht dat woezel geboren was en de dag daarna las ik dat ze inderdaad geboren was, nog niet gereageerd dus bij deze. Wat een 2 prachtige meisjes heb je lopen zeg, gefeliciteerd <3

DiantaM
Berichten: 11277
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 06:55

Nikitaxx schreef:
Dank jullie wel voor alle leuke reacties! :o

Knert schreef:
Zo dat is een leuke geworden.
Waarom ‘help’ je zoveel mee? Ging het moeizaam?

We hebben Woezel en Pip in eerste instantie alles zelf laten doen. Opstaan en lopen etc ging prima zelf. Ik denk dat je op het drinken doelt? Dat ging inderdaad heel moeizaam. Na anderhalf uur zoeken heb ik Woezel daarom naar de spenen geholpen, want ze kreeg ze continu niet te pakken en Pip was zo onder de indruk van Woezel dat ze haar eigenlijk tegenwerkte. Het duurde daarna nog steeds even voordat ze zelf alles snapte, maar nadat ze in ieder geval de eerste biest binnen had zijn we weggegaan. :)

Ik denk dat ze ook doelt op het feit dat jullie in de stal zijn als ze bezig is met bevallen.

Wat een knapperd is het. De naam past ook goed bij haar

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Woezel (Aubrynn) - 21 maart 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 07:06

Wat een knap meisje. En super dat t volgens het boekje ging..

Ik volg graag deze knapperd

Nikitaxx
Berichten: 81
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 10:07

DiantaM schreef:
Nikitaxx schreef:
We hebben Woezel en Pip in eerste instantie alles zelf laten doen. Opstaan en lopen etc ging prima zelf. Ik denk dat je op het drinken doelt? Dat ging inderdaad heel moeizaam. Na anderhalf uur zoeken heb ik Woezel daarom naar de spenen geholpen, want ze kreeg ze continu niet te pakken en Pip was zo onder de indruk van Woezel dat ze haar eigenlijk tegenwerkte. Het duurde daarna nog steeds even voordat ze zelf alles snapte, maar nadat ze in ieder geval de eerste biest binnen had zijn we weggegaan. :)

Ik denk dat ze ook doelt op het feit dat jullie in de stal zijn als ze bezig is met bevallen.

Wat een knapperd is het. De naam past ook goed bij haar


Dankjewel! Een officiële naam kiezen vond ik nog lastig, maar omdat ik het sinds de inseminatie al Woezel noemde stond de roepnaam eigenlijk al vast haha :D

Heel eerlijk gezegd (en dat is niet rot bedoeld) ben ik daar eigenlijk geen verantwoording over schuldig, ik ken mijn eigen paard natuurlijk heel goed en heb er alles aan gedaan om in alles het beste voor haar te kiezen. (En ik vatte in de stal zitten trouwens niet op als 'helpen')
Maar omdat jullie er nu naar vragen: Ik kwam 's avonds alleen nog even om te checken omdat Pip 's middags al wat signalen gaf dat het niet lang meer zou duren. Toen alle andere mensen op stal weg waren werd Pip ineens onrustig. Wij besloten daarom in de auto te gaan zitten, om haar rustig haar gang te laten gaan. Maar toen ik de stal uit wilde lopen bleef Pip zachtjes naar me hinniken en werd ze heel aanhankelijk, terwijl ik dat totaal niet gewend ben van haar. Voordat wij de stal deur dicht konden doen lag ze al.. Ze had er dus totaal geen moeite mee dat wij er nog bij waren en begon gewoon met bevallen terwijl wij nog in haar stal waren. Zonder enige vorm van onrust te laten zien. Toen ging het allemaal zo snel dat we er inderdaad bij zijn gebleven en ik kan je verzekeren dat Pip daar totaal geen last van heeft gehad. Ze bleef er rustig onder als ik haar aaide en legde niet voor niks haar hoofd op mijn schoot.
En ik ben héél blij en vind het onwijs bijzonder dat ik dit van zo dichtbij heb mogen meemaken. :o

Ohja en veel foto's zijn ingezoomd of door de tralies heen gemaakt!

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Woezel (Aubrynn) - 21 maart 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 11:12

Het lijkt me wel duidelijk dat Pip je haast vroeg om bij haar te blijven <3

Wat bijzonder!

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:05

<3 <3 wauw! Wat een plaatje!!! <3 <3 Dat is inderdaad precies zoals een nieuw babypaardje er uit zou moeten zien.. smelt! Geniet van je mooie cadeautje!

alysha92
Berichten: 279
Geregistreerd: 19-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:51

<3 <3
Wat een prachtig veulen en wat een super leuke naam!!! Moeders is ook heel mooi!!
Heel veel geluk met elkaar -O-

Nikitaxx
Berichten: 81
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 13:04

Ah dankjewel Sodeletuut! Altijd leuk om foto's van 'familie' van het veulentje te kunnen zien, dus als je een foto hebt? Ben benieuwd of mijn veulen op jouw haflinger lijkt!

Ja, het is echt een kopie Cathy! Voor zover ik tot nu toe heb gezien volgens mij ook qua karakter... :j

Dankjewel Jeetje! Leuk om te lezen dat je de maandelijkse foto's leuk vond. Ik heb die updates ook bijgehouden op een website die eigenlijk bedoeld is om een travel journal bij te houden, gewoon voor jezelf. En dan kun je daar uiteindelijk een boekje van laten printen, dus dat ga ik binnenkort doen!

Hihi, dankje MissToteland! Ik vind haar ook zo leuk! <3

Hahaha Chanel, ik houd haar goed in de gaten!

Ze is zó lief Emilyslaluna :o

Dankjewel Moppiefilou, Mignonne, Shirley en La_lune!

Ik was zo benieuwd hoe het veulentje eruit zou zien, maar het is echt een kopie van Pip. En dat maakt hen inderdaad een heel knap stel Koekie!

Ik vind haar ook heel leuk, dankje Knert!

Dankjewel Koper! Daar ben ik ook zo dankbaar voor, dat alles zo ontzettend goed is gegaan en nog steeds gaat.

Ja hè Dropneus? Ik wilde zo graag een veulentje dat op Pip leek, maar dat ze zelfs het grijze vlekje op haar neus door zou geven had ik niet verwacht haha! :P

Dankje Fleur_yen! Ik ben heel blij met ze

Op jou had ik al apart gereageerd DiantaM, maar nogmaals dankjewel! Ik noem haar nu ook al Woezie, Veulie of kleintje..

Dankjewel Plutolover!

Inderdaad Shirley, ze liet mij eigenlijk geen keuze haha! En dat vind ik heel fijn haha!

Ik was op slag verliefd Martine! Ik ben nu veel op stal voor al het kraambezoek (en beschuit met muisjes), maar als ik tussendoor zit te wachten is het heerlijk om er in de stal bij te gaan zitten. Pip vindt dat prima en ik vind het heel mooi om lekker in alle rust mee te zitten kijken. <3

Ah dankjewel Alysha!

Gisteren zijn ze lekker op de grote wei geweest en Woezel nam het er meteen van. Ze trekt volledig haar eigen plan en Pip moest er hinnikend en hijgend achteraan racen.. als Woezel even stil stond dook Pil direct naar het gras, maar het duurde nooit lang voor ze weer vol gas moest geven achter haar eigenwijze veulen aan!
Ik heb al veel filmpjes van de afgelopen dagen, dus ik zal er binnenkort even een paar achter elkaar plakken en hier uploaden!

Nog wat foto's van de afgelopen 2 dagen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:12

aaah ben verliefd,, kan bijna niet wachten tot ik me veulentje heb.,, of de zoektoch ernaar