Zaterdag zijn wij met onze merrie en veulen naar de keuring geweest. Het leek een grote teleurstelling te worden, want door omstandigheden kwamen we te laat...
We reden het terrein op en toen waren ze net aan het rond stappen. Flink balen, maar goed dan maar een week later naar een andere regio en de merrie moest nog wel. Maar toen kwam er iemand naar ons toe dat ze gingen vragen of de jury alsnog naar Phoenix wou kijken. Wel alleen voor de primering dan, want plaatsing ging natuurlijk niet meer. Maargoed, als we de premie en de ''ticket'' voor Ermelo maar binnen hadden!
Dus even mee gelopen en ja hoor, de jury wou nog wel naar hem kijken!
Phoenix is een 3 maand oud hengstveulen, Berktzicht Ferrie x Jacodi's Bo's Barclay.
''Mooie lang gelijnde pony'' ''mooie halshouding in beweging'' ''Ging met heel veel balans en takt in draf door de baan'' ''Vertoonde een goede stap'' 1e Premie en door naar Ermelo!

Foto gemaakt door Arlette Beukenkamp, Lets fotografie!

Daarna mocht zijn moeder;
Beste 4 jaar en oudere stamboekmerrie met veulen, grote maat!
Door naar de kampioenskeuring! 
Ook deze foto is gemaakt door Arlette Beukenkamp!
Daarna de rubriek Bestgaande Rijpony's. Julie was de enige met een veulen, dus eigenlijk zou ze meedoen in Bestgaande Fokmerrie, maar omdat er maar 4 pony's in totaal mee deden onder het zadel, hebben ze Bestgaande fokmerrie en rijpony samen gevoegd.

En ondanks dat Julie behoorlijk gestrest was omdat haar veulen buiten de ring stond, kreeg mijn zus haar uiteindelijk wel rustig en werden ze 2e!
Daarna de kampioenskeuring! Julie was de enige merrie zonder predikaten, dus ook niet heel verrassend dat ze als 5e eindigde. Maar ik was al ontzettend trots dat ze mee liep!
Mijn ma filmde, vraag me niet waarom ze precies stopt met filmen als de kampioen er bij moet komen. Maar dat is dus het schimmeltje geworden!

Super trots op mijn merrie en haar veulen, en natuurlijk op mijn zus, die Julie reed bij de Bestgaande!

De jury zei ook letterlijk dat ze sterwaardig is, maar ''niet vandaag''. 
Leuk leuk!!