En afgelopen zondagavond kondigde de eerste zich vrij plotseling aan. Caprice had eigenlijk vrij weinig uier, was wel min of meer uitgerekend, maar toonde eigenlijk niet veel tekenen. En om 9 uur 's avonds liep opeens de melk er uit. En die had een pH van 6,2, dus ik rolde het veldbed maar eens uit in de verwachting een nachtje buiten te slapen - wat met de hitte geen straf was trouwens

Dat bed heb ik niet gezien, want om half 11 stak er een pootje uit. Om 10 voor 11 nog steeds, dus dat schoot niet op. Gevoeld hoe het veulen lag, en ik dacht wel goed, alleen tweede pootje lag erg ver terug. DA gebeld, die er om 11 uur was, en om kwart over 11 met aardig wat sjorwerk het veulen er af had. Dat had ik zelf niet aangedurfd, zo hard te trekken.
Maar genoeg gepraat, daar was-ie dan, een palomino hengstje, en dus hier wat foto's van de eerste 48 uur van Cinnamon.

Buiten bevallen was met deze temperaturen geen straf voor mama

Mama Caprice wat verbaasd wat ze nu opeens gemaakt heeft...
De volgende ochtend droog zie je pas goed wat een schoonheid het is (en nieuwsgierig/brutaal ook, vermoedelijk)

Caprice vindt 'm geweldig:

En meneer is eigenlijk gewoon heel erg moe van alle indrukken en de warmte:

's Avonds gaat het beter en worden de stelten maar eens getest. Hij staat trouwens nog wel erg week op z'n koten, maar het begint al bij te trekken gelukkig. Met een weekje zal hij wel sterk genoeg zijn.

Morgen maar eens kijken wat-ie van de wei vindt