Het plan was altijd om de opvolger van mijn merrie Miep uit haar te fokken, en toen in 2015 Miep geblesseerd kwam te staan de keuze gemaakt om haar te laten dekken door Spielberg
Het was nogal een kunststukje om Miep toch nog weer drachtig te krijgen en te houden (17 jaar oud en al 8 jaar niet meer drachtig geweest, dus dat is toch wat tricky). Bij de derde poging laat in het seizoen dachten we dat het ons niet gegund ging zijn…maar met scannen bleek in plaats van helaas pindakaas dat er toch stiekem een pinda in zat
14 juni 2016 is ze na een glad verlopende dracht en bevalling ’s avonds geboren, en Miep was zelfs zo lief om te wachten totdat ik thuis was van werk met bevallen dus heb er bij mogen zijn
Miep heeft bijna volledig op bestelling geleverd: een grote merrie met veel wit, en een heel zacht braaf karakter. Blijer had ze me niet kunnen maken
Uiteraard heeft de kleine Pinda ook een echte naam: Samarinde
Gezien moeder Romy (= Romy Schneider, actrice) en vader Spielberg (= Steven Spielberg, regisseur) wilde ik graag een filmpersonage, en bij voorkeur van een verfilmd boek aangezien ik zelf een booknerd ben
Missie geslaagd! Echter is de naam Pinda vooral blijven hangen, dus de dame is overal bekend als Pinda 
Net geboren:

Eerste dag:

Halve week oud:

Fotoshoot op 6 weken leeftijd:

Na twee maanden Miep weer een beetje opgepakt, Pinda vond het érg leuk om mee te mogen “werken”
(ze eiste uiteraard wel tussentijds tanken en af en toe mochten wij opzij springen voor een rondvliegende stuiterbal
)
Hoefsmid, wassen, wandelen, dekje op haar rug opslaan tijdens moeke opzadelen, wormspuit, maakt allemaal niks uit….Pinda vindt alles wel gezellig, niks eng en doet overal braaf aan mee
Heerlijk dier!
Drie maanden oud, glimworm

Maar ja, kleine meisjes worden groot, en eind November is ze dan ook afgespeend en naar de opfok vertrokken
Maar ook de trailer was geen enkel punt, en na een tijdje wennen in de groep is ze nu helemaal tevreden en op haar plek in de opfok van Vulina hier op Bokt in Friesland
Ze groeit als kool
Iets met de “komt dit ooit nog goed???” fase…lekker uit verhouding, zoals het een naarling betaamt

Ondertussen is haar oude moeke weer helemaal terug in het werk en amuseren wij ons samen totdat de kleine muk weer terug naar huis komt
Ik kan niet wachten!
Ik weet al sinds de eerste scan niet meer beter en vind de naam echt bij haar passen. Maar zie het voor me als ik later ergens de baan in kom met mijn kanon (ze wordt GROOT
) en ze dan omgeroepen wordt als "Pinda"...hilarisch

Als we bij ze in de buurt komen zal ik dat zeker doen! Bryana staat vast met haar snoet vooraan, komt goed
En morgen op bezoek bij mijn meisje