Kleine Pinda wordt een grote kokosnoot!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Kleine Pinda wordt een grote kokosnoot!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 10:21

Op zich ben ik niet zo van het topics maken, maar deze mijlpaal vraagt er toch om eentje: mijn kleine Pinda wordt een jaar vandaag! */o\*

Het plan was altijd om de opvolger van mijn merrie Miep uit haar te fokken, en toen in 2015 Miep geblesseerd kwam te staan de keuze gemaakt om haar te laten dekken door Spielberg :) Het was nogal een kunststukje om Miep toch nog weer drachtig te krijgen en te houden (17 jaar oud en al 8 jaar niet meer drachtig geweest, dus dat is toch wat tricky). Bij de derde poging laat in het seizoen dachten we dat het ons niet gegund ging zijn…maar met scannen bleek in plaats van helaas pindakaas dat er toch stiekem een pinda in zat :# 14 juni 2016 is ze na een glad verlopende dracht en bevalling ’s avonds geboren, en Miep was zelfs zo lief om te wachten totdat ik thuis was van werk met bevallen dus heb er bij mogen zijn :) Miep heeft bijna volledig op bestelling geleverd: een grote merrie met veel wit, en een heel zacht braaf karakter. Blijer had ze me niet kunnen maken :+:

Uiteraard heeft de kleine Pinda ook een echte naam: Samarinde :) Gezien moeder Romy (= Romy Schneider, actrice) en vader Spielberg (= Steven Spielberg, regisseur) wilde ik graag een filmpersonage, en bij voorkeur van een verfilmd boek aangezien ik zelf een booknerd ben :+ Missie geslaagd! Echter is de naam Pinda vooral blijven hangen, dus de dame is overal bekend als Pinda :P

Net geboren:
Afbeelding

Eerste dag:
Afbeelding

Afbeelding

Halve week oud:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fotoshoot op 6 weken leeftijd:

Afbeelding

Afbeelding

Na twee maanden Miep weer een beetje opgepakt, Pinda vond het érg leuk om mee te mogen “werken” :D (ze eiste uiteraard wel tussentijds tanken en af en toe mochten wij opzij springen voor een rondvliegende stuiterbal :P )

Afbeelding

Hoefsmid, wassen, wandelen, dekje op haar rug opslaan tijdens moeke opzadelen, wormspuit, maakt allemaal niks uit….Pinda vindt alles wel gezellig, niks eng en doet overal braaf aan mee :) Heerlijk dier!

Afbeelding

Drie maanden oud, glimworm <3

Afbeelding

Afbeelding

Maar ja, kleine meisjes worden groot, en eind November is ze dan ook afgespeend en naar de opfok vertrokken -O- Maar ook de trailer was geen enkel punt, en na een tijdje wennen in de groep is ze nu helemaal tevreden en op haar plek in de opfok van Vulina hier op Bokt in Friesland :) Ze groeit als kool :oo Iets met de “komt dit ooit nog goed???” fase…lekker uit verhouding, zoals het een naarling betaamt ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen is haar oude moeke weer helemaal terug in het werk en amuseren wij ons samen totdat de kleine muk weer terug naar huis komt :) Ik kan niet wachten!

bellehorses

Re: Kleine Pinda wordt een grote kokosnoot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 10:31

Wat een leukerd zeg! Ze is idd al aardig aan de maat.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 10:35

Hee Pinda, wat een leuk overzicht zeg! en wat wordt ze al groot! Time flies...
en gefeliciteerd natuurlijk!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:36

Gefeliciteerd met je mooie meissie Y)(^) Y)(^) Y)(^)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:39

Gefeliciteerd met je mooie jonge spruit. Wat groeien ze snel hè! Wat een prachtige naam heeft ze ook, Samarinde! Alleen dat Pinda...tja hihi..

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:56

Gefeliciteerd!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 08:30

Dank jullie wel! :)

Haha, de meningen over de naam Pinda zijn verdeeld ja := Ik weet al sinds de eerste scan niet meer beter en vind de naam echt bij haar passen. Maar zie het voor me als ik later ergens de baan in kom met mijn kanon (ze wordt GROOT :7 ) en ze dan omgeroepen wordt als "Pinda"...hilarisch :Y)

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 10:00

Proficiat Vientje! Wat is het toch een knapperd en wat gaat het snel zo!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:08

Nou Vientje ik moest eerlijk bekennen dat ik haar echte naam zo niet meer wist. Voor mij is het gewoon Pinda en zo noem ik haar ook als ik d'r zie :=
Leuke foto trouwens die laatste, geef ze beide maar een knuffel van me als je heen gaat van het weekend.

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:37

Jaaa pinda alweer een jaar! Wat gaat t snel! Gefeliciteerd *\o/* *\o/*

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:05

Ach wat leuk! Gefeliciteerd! *\o/*

Ik ben ook trotse eigenaar van een kleuter en ik vind het helemaal geweldig. Ik hen Joy gekocht toen ze 6 maanden was. Ik heb haar veulentijd dus niet meegemaakt, maar wel heul veul foto's gekregen <3

Wat gaat het snel he... Joy is inmiddels al een megaquarter met megaquarterbillen :D

Toen Joy nog een Joytje was:
Afbeelding

Joy met 13 maanden, lekker op het land met de andere kleuters =:)
Afbeelding

Geniet lekker van deze tropische verassing en succes met de pubertijd straks :=

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:37

Kleine pinda's worden groot! Heel groot zo te zien! Gefeliciteerd met je knappe cadeau van Miep :)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-17 07:58

@ Gimme_Spurs: heerlijk is dat he, om ze zo te zien veranderen en opgroeien! Bijna niet te geloven dat ze ooit zo klein waren (of erger nog, in die enorme buik zaten :+ ) :)

@ Kiki: Pinda weet ook niet dat ze eigenlijk geen Pinda heet hoor, die vindt dat hartstikke prima :)) Als we bij ze in de buurt komen zal ik dat zeker doen! Bryana staat vast met haar snoet vooraan, komt goed ;)

Dank jullie wel allemaal! :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 18:17

echt een leuk dier!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 20:02

Dank je wel!

Uitgelicht :):) En morgen op bezoek bij mijn meisje <3

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 06:04

Ze is en blijft PINDA!
wat is het toch en leukerd <3
leuk topic vientje

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 14:19

Dank je wel! Ik ben ook nog steeds zo blij met haar :+:

Eergisteren op bezoek geweest, luilakje deed een uitgebreide demonstratie "liggend grazen" :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze trekt mooi bij, en hinnikte nog naar me toen ik haar riep ook nog! *\o/*