Op 30 april is na een dracht van keurig 320 dagen mijn allereerste eigen gefokte veulen geboren. Wat een geweldig gevoel. Dreams to Remember (roepnaam Ember) is een NRPS valk hengst veulen. Zijn moeder is mijn 17-jarige new forest merrie polsbury Pampam v.polsbury Pajero en zijn vader de knappe Don cremello du bois. Laura Fokkema fotografie heeft hem mooi op de foto vastgelegd.
Op foto 1 t/m 6 is hij 1 dag oud. Foto 7 t/m 12 is hij 3 weken.
Prachtig ventje! Gefeliciteerd met je mooie veulentje! Vergis je niet in de kleur hoor... Hij is zeker weten valk. Ik heb vorig jaar bij mijn merrie (palominobont) met een effe bruine hengst ook een valkje gefokt iedereen zei nee hoor ze is bruin echt bruiner dan bruin. En toen we voor het papier de kleur ook hebben laten bepalen was ze 100% valk waar iedereen me voor de gek hield was het toch echt zo, dna bedriegt je niet was wat de dierenarts zei.
Ze begint nu echt wel wat meer door te kleuren ze is een jaar en al een heel stuk geler
Ja klopt dit was de veulenvacht ze is nu wel meer aan het door kleuren maar ze word donkervalk dus zal nooit helemaal geel gaan worden. Haar halfbroertje van dit jaar zelfde vader andere moeder is echt roodvos geboren en is nu al aan het door kleuren naar koffievos dat hadden we nooit verwacht uit 2 bruine ouderdieren word ook veelal niet geloofd dat beide ouders bruin zijn haha...
Zeker mooi vind dan de veranderingen in vacht zo geweldig heb een donkere en een gele valk gehad en de gele bleef geel zeg maar de donkere was altijd weer een andere tint.. en als je haar schoor dan leek ze grijs.