Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30345
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:01

Staat erg stoer, leuke kleur touw ook er bij. Ik kan alleen niet lezen wat er op de neusriem staat, daar moet je me even bij helpen.

*steekt stuk gevulde speculaas in mond en hoopt dat mooney dat ook weer zal kunnen voordat de goedheiligman weer in het land is*

mooney

Berichten: 7791
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 20:19

Stout! Staat erop haha.

Smul ze!

Koper

Berichten: 30345
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:40

:)) Wat zou Vu eigenlijk voor tekst op jouw halster willen als ze kon kiezen (en als jij halsters zou dragen natuurlijk :+ )

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:48

Koper schreef:
:)) Wat zou Vu eigenlijk voor tekst op jouw halster willen als ze kon kiezen (en als jij halsters zou dragen natuurlijk :+ )


Voerruiker :') of 'brenger van eten'

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:48

Haha wat schattig! Leuke vu. Veel sterkte met je herstel Mooney, hopelijk kan je snel weer alles.

mooney

Berichten: 7791
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 20:53

Ik gok dat er dan op staat: Eigendom van Vu. Ze houdt niet zo van delen :')

saliziatinka bedankt :)

Koper

Berichten: 30345
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:54

Miefje schreef:
Koper schreef:
:)) Wat zou Vu eigenlijk voor tekst op jouw halster willen als ze kon kiezen (en als jij halsters zou dragen natuurlijk :+ )


Voerruiker :') of 'brenger van eten'

Misschien dat Vu dan voor neusriembontjes kiest, met elk een ander borduursel, zodat ze die kan wisselen?

Of behalve op de neusriem ook op de bakstukken nog een eervolle titel :D

Edit: eigendom van Vu _O- _/-\o_

mooney

Berichten: 7791
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 21:14

Dat doet me denken aan de gastvrouw op mijn oude werk (fokkers van Kirs). We hadden daar een 30+ Shetland dame die ondertussen 1½ uur deed over het wandelrondje van een half uur, dus werd haar taakomschrijving veranderd in verhuurpony tot gastvrouw.
Ze liep dus los over het erf om nieuwe mensen te begroeten, de randjes vrij te houden van gras en om de fietstassen van onschuldige bezoekers te verlossen van brood. Omdat ze af en toe een gekke tien minuten had waarbij ze opeens nog wel kon draven en het erf afstoof had ze een halster om. Dat halster hadden ze op de neus en bakstukken laten bedrukken met: Mag ik een snoepje? ... Of twee? ... Of drie? :')

Koper

Berichten: 30345
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:19

_O- _O- _O-

Seniorenshetten die ineens kunnen draven (en dan meteen ook in zweefdraf met de staart in de lucht en de neus op standje Arabier) zijn lievv <3

Myrsky

Berichten: 4123
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:31

Wat schattig <3
Maar je weet toch dat je met zo'n tekst op een bontje verwachtingen hebt die juist door het hebben van die verwachtingen gaan uitkomen? Dus als Vu nu stout wordt, komt dat allemaal daardoor :+

Koper

Berichten: 30345
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:33

Ja, zeker weten. Dat heeft helemaal niets met genetische belasting te maken. Ik herhaal: helemaal niets met genetische belasting te maken.

mooney

Berichten: 7791
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 21:45

Zweefdraf deed ze niet meer aan haha, wat ze wel erg grappig vond was om met politie-begeleiding zelf op een sukkeldrafje naar het werk te komen op de dagen dat we haar in het land achter dachten te laten (gewoon met ponyvriendjes die de dag ook vrij waren). Dat ze daarbij het verkeer flink in de weg liep boeide haar voor geen meter, ze was ondertussen zo bekend dat of de politie of staatsbosbeheer rustig achter haar aanreed tot ze weer op het erf was beland (zoiets kan gelukkig als je op een waddeneiland woont, hier in de omgeving zou dat levensgevaarlijk zijn).
Was ook een vos trouwens, kan ook niet anders he :')

_O- ik wilde net zeggen, daar heeft ze het halster tot nu toe niet voor nodig gehad, beetje stout is ze al wel haha. Ik wilde de genetische aanleg gewoon nog wat extra stimuleren :j :=
De menzweep wordt al ter hande genomen tegen mevrouw Draak. Zondag stond mijn vader Kirs te poetsen, dus onze prinses kreeg niet de aandacht die ze begeerde (dat ze daarvoor al gepoetst was is totaal irrelevant). Dan zet je uiteraard gewoon je tanden in het naambordje van je moeder (natuurlijk ook compleet achterlijk dat je zelf nog geen naambordje hebt >;) ). Met een schuin oog naar mij, want ze weet dat de correctie toch niet van mijn penny papa gaat komen, precies buiten bereik omdat ik aan (achter?) de draad gekluisterd zit. Jammer voor haar ben ik ook niet compleet achterlijk, dus mijn arm even verlengd met de menzweep en haar zo rustig achteruit gezet (wat ze trouwens wel perfect doet :+ ). Was toch wel jammer, dus toen is ze voor een halve minuut mijn vader gaan treiteren voordat ze het nog een keer kwam proberen (je weet het maar nooit).

Koper

Berichten: 30345
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:51

Jouw vader krijgt voor sinterklaas een minihalster cadeau met op de neusriem de tekst "borstel mij".

Koper

Berichten: 30345
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:53

En een petje of kledingstuk met de tekst "Penny Pappa" en een abonnement op het ponygekkenperiodiek.

mooney

Berichten: 7791
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 21:55

_O-

Op de een of andere manier heb ik heel vaak mijn vader als surprise lootje, nou dit jaar ben ik er klaar voor +:)+

Koper

Berichten: 30345
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:58

En dan maar hopen dat je van degene die jou trekt wat originelers krijgt dan een marsepeinen kunstgebit (heb ik een keer gekregen met een gedicht epistel er bij namens Sint en het manegepaard wat mij kort daarvoor gebeten had: "'k heb al m'n tanden laten trekken, 't deed wel vrees'lijk pijn. Kan nu niet meer trekkebekken, mag ik weer je vriendje zijn?")

mooney

Berichten: 7791
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 22:58

:') super origineel inderdaad, ik hoop dat het mij niet overkomt want ik vind marsepein ook nog eens super vies _O-

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 21:09

Stout _O- straks breng je ze nog op ideeën :D

Gelukkig gaat het al wat beter met je en kan je al geplette chips eten :')

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 21:45

Wat wordt ze mooi zeg! Ze was al zo knap, maar ze wordt echt prachtig.
Heftig van je operatie zeg! Hopelijk verloopt het herstel voorspoedig en kan je weer lekker binnen het hek van je pony's genieten.

mooney

Berichten: 7791
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-17 22:38

:D geplette chips wordt gewoon de nieuwe hype, hoeven die zakken ook niet meer vol met lucht.

Bedankt LinSa, stiekem begint ze wel een beetje richting het naarling modelletje te groeien. Maar er zit een hele mooie kop en hals op dus dat trekt de aandacht een beetje weg van haar overbouwde kontje :') . Is jouw merrie nog drachtig geworden (wel een volgtopic maken dan hoor :D dan kom ik lekker buurten in je topic)?

Vu en ik hebben ondertussen een hele mooie routine. Theoretisch gezien zit er heel netjes een draad tussen, ik weet niet of mijn artsen dit grappig vinden maar voor mij is het echt even genieten om met mijn draakige dropje te kroelen.

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 06:58

Mijn merrie is bij de laatste poging drachtig geworden. Ze is inmiddels een ruime 3 maanden drachtig. <3 of ik een volgtopic ga maken weet ik eigenlijk nog niet, nog even over verzinnen.

Hoe lang moet je nog achter het draadje blijven? Is dat ivm infectiegevaar?

mooney

Berichten: 7791
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-17 09:15

Af fijn! Gefeliciteerd en een voorspoedige dracht gewenst voor je merrie :)

Het is voornamelijk het risico van een klap tegen mijn hoofd/kaak krijgen waarom ik er niet bij mag. Het bot is natuurlijk nog aan elkaar aan het groeien en dat kan dus nog scheef schieten als er een klap tegen komt. 8 november mag ik mijn gang weer gaan.

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 13:27

Dankjewel! Hopelijk komt er net zo'n heerlijk beest uit als Vu :D

Ah ja dat klinkt wel logisch. Nog een paar weekjes paardloos dus :(:)

Koper

Berichten: 30345
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 13:30

De artsen hebben denk ik weinig verstand van Vupoonies en gras en lammetjes. Wat een leuk filmpje, we zullen het niet doorsturen naar het ziekenhuis :+

mooney

Berichten: 7791
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-17 22:13

Door Koper heb ik ook weer wat geleerd, wilde nog wijsneuzerig zeggen dat het jonge geitjes waren maar die blijken ook lammetjes te heten. Sta je dan als bioloog :') (leuke aan engelstalige studies, kids wist ik dan weer wel). Maar de lammetjes waren lekker een liedje aan het zingen voor eten ja :') .

Ik blijf wel rekken in de definitie van paardloos hoor :') Vorige operatie stond ik na een week of 4 ook weer te longeren want in principe is je paard dan ook niet in de buurt (halverwege even brullen voor hulp om de andere kant om te gaan _O- ). Maar nu een situatie zonder bak en kleigrond met dit weer is ook niet echt longeerproof. Gelukkig lopen de pony's nog wel gewoon heerlijk op de wei ondanks de vele regen, dat geluk hebben veel andere dieren in de omgeving niet.
Maar vandaag (en gisteren) was het natuurlijk echt heerlijk weer, dus heb ik de stoute schoenen weer aangetrokken. Vandaag had ik de hulp van mijn vriend en beste vriendin, dus kon ik mooi weer een nieuw idee uitproberen... Want tijdens het droogmennen kom je in principe ook niet zo dichtbij dat je een klap kan krijgen. Beste vriendin ook nog even als extra beveiliging met Kirs aan het touw, zodat ik madame niet op schoot zou krijgen mocht ze ergens van schrikken. En gaan met de banaan!
Afbeelding

Nou ik was weer helemaal gelukkig hoor met mijn rondje droogmennen van 2,5 km, het is toch wel erg zo'n paardenverslaving waar je vanaf moet kicken :+ .

Verder hadden we een mooi pony-poets-team met drie personen en drie pony's:
Afbeelding

Daarna deed vriendlief ook nog een poging tot vegen, maar dat valt niet mee als Vu in de buurt is :wave:
Afbeelding