([KS-MK] e.t.a. 2 mei 2017: vierde generatie vos verwacht dit was Linde haar volgtopic
)Ønske is het achterkleinkind van mijn eerste paard Fanja: dat maakt voor mij dit paardje extra bijzonder
Zaterdag leek Linde (Enkildegards Pilo x Parcival) al wat onrustig en lekte ze melk, dus hebben we haar extra in de gaten gehouden. 's Avonds haar wat eerder op stal gezet zodat we haar via de camera in de gaten konden houden. Na een uur of twee staren naar het beeldscherm en een voornamelijk slapend paard gezien te hebben; toch besloten zelf ook even de oogjes dicht te doen. Wél met de wekker gezet, en de camera met geluid aan naast mijn bed.
Rond kwart voor 1 werd ik wakker van wat onrust uit de stal; draaien, proberen te liggen, schrapen... Toen Linde voor de derde keer probeerde te gaan liggen besloot ik Bokker Zwanepol wakker te bellen en ben ik zelf in de kleren geschoten.
Aangekomen op stal stond Linde haar stal open: mevrouw had besloten met haar billen tegen het hek te gaan liggen (gelukkig was Bokker Zwanepol er vlot bij) Ønske is dan ook ongeveer in de stalgang geboren

Ik had nog nooit een geboorte meegemaakt, wat een bijzondere gebeurtenis is dat... Linde had het zwaar en we hebben haar wat geholpen. Nadat Ønske met een laatste perswee naar buiten kwam heeft Linde nog een dikke 5 minuten languit gelegen om bij te komen, maar daarna ging alles eigenlijk gelijk heel goed
Het drinken vond Linde nog wat spannend dus ook daar hebben we nog even wat geholpen, maar daarna was het puur genieten!
Gisteren mochten ze voor het eerst even naar buiten en ik had uiteraard de camera bij de hand
Dus bij deze, met trots, Ønske (dit betekent 'wens' in het Deens) haar eerste topic. Mijn vierde generatie vosse merrie.

Wat een grote wereld hier buiten

"Mam... Wat dóe je?"

Veilig de wereld bekijken, dicht bij mamma.

even die lange stelten ontdekken...
Dat ging al snel sneller...

En sneller...

En mamma er maar achteraan...

En op de rem

Mijn knappe dametje

En een familieportretje