Ons hele avontuur begon natuurlijk vorig jaar al! Om het weekeinde een beetje invulling te geven zijn mijn vriend en ik enkele hengstenshows gaan bezichtigen. Gewoon voor de leuk, geen serieuze plannen. In de blaadjes natuurlijk al wel wat mooie hengsten voorbij zien komen en zo kwamen we o.a. terecht op de hengstenshow bij de Platinum Stables. Aldaar werden we verrast door een loterij waarbij een gratis dekking verloot werd en de verrassing werd alleen maar groter toen de naam van mijn vriend genoemd werd bij de trekking

Deze mooie kans konden we natuurlijk niet laten lopen, dus zijn we verder het avontuur in gedoken. Op de terugweg naar huis samen besproken welke hengst het zou moeten worden. Mijn vriend wist het al meteen. Zelf twijfelde ik nog tussen twee favorieten, maar ook ik had dezelfde voorkeur als mijn vriend. Voor de zekerheid nog even bij de hengstenhouder langs geweest voor advies en ook zij adviseerden onze voorkeurshengst.
Op vrijdag 3 juni 2016 was het eindelijk zover en werd onze merrie geïnsemineerd. De controle scan viel precies in onze vakantie, maar dankzij een goede vriendin kon deze toch doorgaan en het was in één keer raak!

Het lange wachten kon beginnen!
De afgelopen maanden zijn we druk bezig geweest om ons op de bevalling voor te bereiden. We hebben ons verdiept in de materie van de bewakingscamera's, een Birth Alarm aangeschaft, ons ingelezen en gekeken op bevallingsproblematiek en alle rompslomp verzameld die nodig schijnt te zijn bij een bevalling. Op mijn werk had ik 3,5 week verlof om de uitgerekende datum geregeld, zodat ik haar goed in de gaten kon houden en bij haar kon gaan waken.
Onze merrie vond het echter allemaal onzin en vond het een beter idee om het lekker alleen te doen.
Op Koningsdag begon officieel mijn 'zwangerschapsverlof' en deze dag gingen de paarden bij ons op stal weer voor het eerst de weide op. 's Avonds zijn we nog even bij haar op controle geweest, nog lekker een uurtje met haar in de polder gewandeld en met nog 13 dagen op de teller vonden we het niet raar dat ze nog geen aanstalten maakte om te gaan bevallen. Met een gerust hart gingen we dan ook naar huis.
Gezien onze merrie nog geen aanstalten maakte en met alle dames in het DBT-topic die overtijd gingen ben ik vrijdag nog een dag extra gaan werken. Voor het dagprogramma begon keek ik nog even snel op mijn telefoon en daar zag ik twee gemiste oproepen. Één van mijn vriend en één van de stalmedewerkster. Gezien de weidegang de dag ervoor schrok ik me wild, omdat ik dacht dat ze koliek of iets dergelijks zou hebben, dus ik belde haar snel terug.
"Haiii, er ligt een veulen in je stal!"
"Neeeee!!! Meen je dat?!"
"Jaa!! Een mooie vos met vier witte benen en een bles. Een merrietje! "
"Echt?! Als het kan, kom ik er gelijk aan!"
Op het werk snel geregeld dat ik weg zou kunnen en snel door naar stal gereden.
Het bleek geen grap te zijn, want er lag echt een prachtig merrieveulentje bij mijn merrie in de box

Om jullie niet langer in spanning te houden, zie hier May B April.
Dochter van Gentiana C en Ferguson.
Geboren op vrijdag 28 april 2017 op 328 dagen dracht.
Moeder en dochter maken het beiden goed.