Veulens 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:06

Och jee mexico! Dat is best ver! Nog een mogelijkheid om hem een beetje te volgen als je dat wil?

Flux

Berichten: 2501
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:13

Jeetje, Mexico is wel heel ver! Hoe vind je het zelf?

nowylover

Berichten: 907
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Oosterwolde GLD

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:36

Helaas niet. Tja het is enerzijds klote, maar hem houden is ook niet eerlijk naar hem toe. Dus ja ik hen er wel vrede mee

Britt1

Berichten: 2589
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:40

Swartbeessie, ik hoorde al van je dat de verhuizing goed is gegaan! Fijn! Zodra het weer kan kom ik jullie nieuwe stek eens bekijken! Positieve eerste berichten in elk geval zo te lezen! En heerlijk dat je er nu makkelijk en snel bent. Nóg meer pennygevoel. :)

Melissa, heftig dat been. Geneest het goed?


En Nowylover, dat is niet naast de deur nee. Definitief verkocht dus?

Ik lees nog steeds mee en vind het erg leuk om foto's te zien van jullie paardjes! Sommigen zijn zelfs al wat aan de slag. De mijne staat nog gewoon lekker buiten te groeien en dat gaat goed! Ik doe er verder nog niks mee en vind het prima en heerlijk voor hem zo. Beelden spreken vast voor zich <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mooney

Berichten: 7795
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:42

Oef, Mexico zou ik helemaal voor een Fries wel spannend vinden. Weet je met welk doel hij is gekocht? Veel Friezen belanden daar namelijk in het "dancing horse" cirquit.
Ik duim voor je dat hij een baasje krijgt met andere intenties :(:)

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:42

Die vermaakt zich goed maar is ook logisch in zo’n mooi gebied!

Geen idee of het goed gaat genezen het is pas dag 2 hah nu informatie aan het inlezen over eventueel laseren binnenkort

Meya_

Berichten: 1438
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:49

Veel berichten ineens!

Balen Melissa.
Zo, Mexico. Hele reis. Wel knap paard! Hoe groot is ie nu?
Verder mooie foto's voorbij zien komen :j

Ik "rij" 2x per week op de mijne, denk 10 of 15 min? En probeer nu wel 2x ook zoiets te longeren, haar conditie is nihil..

Afbeelding
Was van weekend de 2e x draven. Heb bewust de teugels helemaal los, zit ik haar niet onbewust/onbedoeld in de mond. Dus probeer met het touwtje en been wat te sturen. Ook ideaal als je ze aan de longeerlijn " naar buiten" commando leert. Begrijpt ze me nu ook beter, nu ze wat meer op eigen benen moet lopen.. volte groter is nu gewoon, naar buiten met beetje been en 'stuur' van het touwtje :+
Daarnaast, nu leert ze alles op stem en zit :D

swartbeessie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 21:28

Zo zeg, ineens moest ik bijlezen!

Spannend Stalmelyn, van welke hengst verwacht je een veulen? En leuk, Maud aan de lange lijnen. Heb je foto's?

Leuk Yvonne! Het springen zit er al goed in. Heb je daar voor straks ook plannen mee?

AH ja dat snap ik Flux. Het is wat he, net een slechte film. Zelf heb ik het geluk op een kleinschalige stal te staan dus kan gewoon komen.

Zo zeg Silly, wat een reus... maar naar wat je zegt vast ook een GVR.

Oei Melissa, Sam in de kreukels... fijn dat er zo goed op gelet wordt, ik duim voor je dat het allemaal mee valt.

Bijzonder, Nowylover, een wereldreiziger wordt het. Wat gaf de doorslag dat je vond dat 'ie te goed voor je was?

Oh Britt, wat een gave plaat weer van Gino! Je bent eerder ook welkom hoor, ruimte genoeg voor de 1.5 meter afstand op het erf.

Dat gaat hard Meya! Hoe voelt het zo in het zadel?

nowylover

Berichten: 907
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Oosterwolde GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 21:54

Ik heb de hengstenhouder laten kijken of hij goed genoeg was voor de hengstenkeuring. En die vond zijn beweging zeker goed genoeg maar hij is te grof. Daarnaast ben ik maar een recreatie ruiter, terwijl je aan hem gewoon merkte dat hij meer uitdaging nodig had dan dat.

Hoe groot hij nu is weet ik niet, maar daar op de foto was hij 2.5 jaar en zijn moeder van 1.64 m voorbij. Oftewel een hele buffel al.

Daarnaast ben ik vorig jaar moeder geworden en is nummer 2 ook onderweg. En dan is een jong paard wel schuw veel werk terwijl ik zijn moeder ook heb en een boerderij waar ik ook in mee werk. Hij zou niet de aandacht krijgen die hij verdient.

Ik hoop inderdaad wel dat hij een goed te huis heeft gevonden daar maar dat blijft altijd wel een dingetje met verkoop denk ik.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30677
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:16

Hier druk met werk en afscheid genomen van hond.
Maar toch een plaatje.
Afbeelding

Meya_

Berichten: 1438
Geregistreerd: 16-07-06

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:29

Silly die is groot!
Stalmelyn spannend! Ik verwacht ook een veulen bij ons andere paard :j

Swartbeesie ja super braaf!! Nog geen stap verkeerd gezet *D Ze zou eerst weer weg, voor de verkoop even beleren. Maar voorlopig houden we haar toch nog even aan, zolang ik er tijd voor heb. Zien we volgend jaar wel weer, verkoop of niet.

StalMelyn

Berichten: 2074
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 23:34

Swartbeesie, 2 pagina's terug een foto van gepost :P

Hij doet het goed. Voorjaar komt in de kop door mooie weer want laatste paar keren is het vooral rennen en bokken.

Noisy

Berichten: 5415
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 23:37

Ik ben er ook nog hoor.
Ook hier e en wat minder gereageerd maar dat komt hierdoor
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het halfzusje van Rudi is afgelopen vrijdag geboren.

Jeetje Nowylover, Mexico. Die had je zelf ook niet zien aankomen denk ik? Hopelijk krijgt hij daar een goed plekje maar dat weet je natuurlijk nooit helemaal zeker als je je paard verkoopt. Ik snap je keuze wel hoor, een jong paard heeft veel aandacht nodig. Een wat ouder, volwassen dier kun je vaak wat makkelijker een dag laten staan.

Silly, wat is het toch een knappe knoepert. Hij heeft zo'n relaxte uitstraling <3

Ik ben met Rudi ook weer verder.
Ik heb er nu 1x opgezeten en een klein stukje gestapt. Hij gaf er niks om.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vandaag hebben we voor het eerst met dubbele lijnen gewerkt zodat ik straks ook een stuur heb als we écht gaan rijden. Ook dat vond hij geen probleem en stuurde gemakkelijk van links naar rechts. Ben super trots op em want hij doet het toch zo goed allemaal <3

Silly1972

Berichten: 14786
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 23:40

Hij is ook relaxed, ben benieuwd hoe hij in het werk gaat zijn.

En je veulen is zooooo knap!!
Echt een plaatje <3

xLoki

Berichten: 3494
Geregistreerd: 16-01-08

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 10:38

Zo, heb lang niet gereageerd hier!! :oo

Nowylover, jeetje Mexico... lijkt me echt moeilijk zo ver weg!

Britt1, wat staat die van jou op een heerlijk plekje zeg zo aan het water! :)

Meya_ wat een knapperd onder het zadel! Gaat nog wel een stukje groeien denk ik zo. :D

Dyonne, mooi plaatje <3

Noisy, ooooh dat veulentje, te lief! En wat doet Rudy het goed!


Maddox zijn we nu sinds 4 weken zoetjes aan zadelmak aan het maken en het is echt een kanjer! Hij doet alles super goed. Gisteren voor de 4e x los gereden en zo braaf <3 voor de geïnteresseerden er staat ook een filmpje op mijn Instagram @loki.and.maddox

Afbeelding

Afbeelding

juval

Berichten: 13326
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 12:37

gefeliciteerd met je veulentje Noisy! wat een leuke kleur weer!

Wat is iedereen al vlot met inrijden, knappe paarden!

Hier gaat het ook goed. Van de week heb ik Elliot voor het eerst met een hoofdstel in gelongeerd. Hij vindt het bit nog wel wat raar, maar dat went vast snel.

Anoniem

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 16:06

Jippieee ik heb vandaag met mn jonge hengstje voor t eerst buiten gewandeld. Ging super! Hij is wel bomproof te noemen met langsrazende vrachtwagens en trekkers met aanhangers op een 80 km weg waar we t eerste stuk vlak langs moesten _/-\o_ . Ben zo blijjjj!

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:06

Leuk om te volgen hoe jullie allemaal al druk bezig zijn :D Wij doen eigenlijk nog vrij weinig.. Wel wordt ze morgen gedekt.. Zal binnenkort eens goede foto's maken, ik kom nu niet verder dan dit :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 19:43

Zo leuk om ze op te zien groeien allemaal!

Majid is deze week 3 geworden maar is voorlopig nog even vakantie aan het vieren.

Alle clinics en wedstrijden die ik aan de hand gepland had zijn afgelast en ik zit zelf ook nog steeds vast in het buitenland....

Maar hopelijk kan ik de paarden volgende week weer heerlijk knuffelen en weer wat grondwerk opstarten

StalMelyn

Berichten: 2074
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 17:19

Hier nog steeds longeren een of twee keer per week. Soms aan de lijn en soms met dubbele lijnen.
Volgens mij heeft hij voorjaar in de kop want hij is niet zo makkelijk meer.
Afbeelding
Afbeelding

Naar buiten gaan is ook een opgave momenteel dus nu ga ik juist naar buiten en zet hem ergens midden in het bos aan het werk en dat ging vandaag super!
Afbeelding

Silly1972

Berichten: 14786
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 17:29

Oehhh lekker pittig haha.
Maar ze worden wel knap zo.

Hier ook begonnen met ruitermak maken :P

Afbeelding
Afbeelding

StalMelyn

Berichten: 2074
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 17:55

Momenteel pittig ja, maar wel nog steeds lief. Als ik boos HÈ roep dan komt hij het meteen goedmaken, wetende dat hij iets deed dat niet mocht.

Silly, op die eerste foto lijkt hij niet zo groot maar dan op die tweede weer een reus haha

Silly1972

Berichten: 14786
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 17:59

Haha ja hij is best aan de maat.
1.73 maar ook flink gebouwd

Meya_

Berichten: 1438
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 13:55

Zo, das behoorlijk groot!

Amandel ben jij alweer in NL gekomen?
Leuk indd om die verschillende verhalen te lezen.

Hier voor de 1e x met bijzet gelongeerd en zadel. Het maakt dit beest allemaal niks uit. Zou haar écht weg doen, na het zadelmak maken. Maar ik vind der te leuk om weg te doen <3

Afbeelding
Altijd netjes halthouden.


Afbeelding
Mijn toppertje <3

Ze doet nu 3x per week wat, 15 minuten. Ze is gek op aandacht en vind bezig gaan dus ook helemaal niet erg :o

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 14:03

Haha wegdoen is veel te moeilijk als ze zo braaf zijn!

Ik ben gister middag geland! Vanmorgen meteen bij de paarden langs gegaan haha.
8 maart is de laatste keer geweest dat ik ze had gezien... veel te lang geleden.
Als hadden zij meer interesse in eten :')