Veulens 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flux

Berichten: 2494
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:55

@Janine, wat fijn dat je een nieuwe vlam bent tegengekomen! *\o/* Wat is ze leuk! :D

@Emita, super fijn dat Nova goed is aangekomen! Ik vond Déjà 3 uur vervoeren al een hel, laat staan zo'n reis! :D

@ Ennasil wat een super knap paardje heb je daar! <3

@ Britt ik vind die van jou ook super knap opdrogen! <3 1,40 al! Ik heb geen idee hoe groot de mijne is eigenlijk. Vlak voor hij de weide inging wassie 1,33 ofzo.. ben eigenlijk wel benieuwd.

@MightyJoe, haha knappe zebra nu! Braaf dier heb je zeg, hij kan het goed hebben :D

Gister nog even een bliksembezoekje gedaan bij de mijne. Hollands welvaren op en top :)


Afbeelding

Afbeelding

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 09:32

Van de week djoline toch weer even kennis laten maken met de trailer.
Dit ging zo goed ze liep er in 1x in alsof het niks was haha
Afbeelding

Afbeelding

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 11:05

Emita: wat fijn dat ze goed is gearriveerd! Mooi dier! Hoe zijn de eerste dagen gegaan?

Ennasil: wat een vol behang al! Super!

Flux: ondanks de 1.40 is hij echt nog heel puppy-achtig hoor! Maar ben absoluut heel benieuwd hoe hij verder ontwikkelt en hoe groot hij wordt! Ik ga bijna voor drie weken op vakantie, ook benieuwd of ik hem daarna veranderd vind.
Jouw jaarling ziet er op foto ook al groot uit trouwens! Lekker vol buikje ook :D

SparklingApp

Berichten: 1947
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 17:39

Gefeliciteerd Janine!

Fijn Emita dat het goed is gegaan, lijkt mij ook wel spannend hoor!
Ik ga niet op mijn mobiel het filmpje nog bekijken.

Verder weer mooie foto's van mooie jaarlingen gezien, leuk!
Vandaag die van mij weer eens gemeten, ze zijn nu een jaar en 3 maanden en ze meten 1.55 en 1.56, volgens mij mooi aan de maat. :)

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 17:48

Dankjewel!

Donderdag waarschijnlijk weer mijn eerste paardrij les :))

Geen idee wat ik mee moet nemen of aan doen.
Checklist : cap, rijbroek, chaps en jodphurs.

Verani

Berichten: 62
Geregistreerd: 24-03-18

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 20:07

Gefeliciteerd Emita, super dat ze eindelijk bij je is en alles is goed gegaan! Nu lekker genieten van dr zeker! :))

Wat een leuke foto's allemaal weer! Super leuk om iedereen zo te volgen.

Ik heb haar geprobeerd op te meten met een meetlint, maar dat is toch minder gemakkelijker dan ik dacht. Telkens kom ik toch net weer op een andere hoogte uit. Hebben jullie hier een handige methode voor? Of meten jullie met een stok?

DapharaJarig

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 20:10

Verani schreef:
Gefeliciteerd Emita, super dat ze eindelijk bij je is en alles is goed gegaan! Nu lekker genieten van dr zeker! :))

Wat een leuke foto's allemaal weer! Super leuk om iedereen zo te volgen.

Ik heb haar geprobeerd op te meten met een meetlint, maar dat is toch minder gemakkelijker dan ik dacht. Telkens kom ik toch net weer op een andere hoogte uit. Hebben jullie hier een handige methode voor? Of meten jullie met een stok?

Ik ga er naast staan en meet dan ten opzichte van een ontspannen bovenarm/schouder op mijn arm zet ik een stip. Thuis bij de deurpost zet ik de stip over en dan meet ik het met een meetlint op. Ze gaat nu alleen bijna mijn schouder voorbij, dus ik ga een stokmaat aanschaffen zodra Agradi weer een kortingsactie heeft.

Evelien__

Berichten: 1574
Geregistreerd: 28-04-10
Woonplaats: België

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 20:27

Afbeelding

Knappe man gisteren weer eens voor de lens gehad.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 22:19

Vanmiddag had ik een stoel meegenomen om even bij Nova in de wei te gaan zitten. Maar toen ik de stoel in de wei neerzette moest het even uitgebreid geïnspecteerd worden, want dat was toch een gek ding :Y)
Afbeelding

Daarna gooide ze hem omver en 10 minuten later was het niet meer interessant dus kon ik eindelijk zitten :D Heb haar een uur geobserveerd, en regelmatig komt ze even naar me terug om wat aandacht te krijgen.
Afbeelding

Vervolgens heb ik d'r voor het eerst echt uit de wei gehaald en op de poetsplaats neergezet. In Italië werd ze altijd buiten gepoetst, ze was nog nooit in een gebouw geweest met een dak erop. In het begin vond ze het dus wel even spannend, maar toen ze eenmaal relaxed stond heb ik d'r vastgeknoopt aan de muur en uitgebreid gepoetst. Dat vond ze echt heeeeeerlijk, want ze zit onder de muggenbulten en de rosborstel verlichtte de jeuk een beetje.

Nou ik heb Nova vandaag dus nog eens opgemeten, is ze weer kleiner geworden :') Ze meet volgens mijn meting nu 1.28 (ter indicatie: twee maanden terug was ze 1.30 en vier maanden terug was ze 1.32). Oftewel: ik doe iets verkeerd met meten _O- Maar ik heb samen met een vriendin de foto's van haar paard bekeken toen die jaarling was (zelfde ras, maar wel heel verschillende bloedlijnen), en die kwam ongeveer tot haar schouder. Nova komt een heel stuk lager, ze is echt een kleintje. Maar stiekem ben ik daar wel blij mee :D
Daarna is ze weer terug gegaan naar de wei. Morgen komt er een vrouw van de paardenverzekering voor de "keuring".



Ennasil92: Jeetje wat een bos manen! Die krijgt vast manen tot op de grond uiteindelijk :D Mooi!!

sblom: Het gaat echt goed! Ze staat lekker op het land en ze eet inmiddels ook gewoon d'r veulen/jaarlingvoer op. Het land is nu alleen wel super droog door het weer :( maar daar is helaas niks aan te doen. Ik heb wel het idee dat ze zich makkelijk aanpast hier!

Flux: Wat ziet hij er goed uit zeg! En ook lekker rond :D mooi!

celineeloves: wat braaf zeg! Heb je er helemaal niks voor hoeven doen? Ging het bij ons maar zo makkelijk :x

Daphara: goede methode voor het opmeten, die ga ik onthouden! :D

Evelien_: Mooie foto! Heb je er nog meer gemaakt? :D

sblom

Berichten: 160
Geregistreerd: 15-08-16

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 22:41

Mooi en apart paardje hoor, fijn dat t zo goed gaat met Nova .

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:50

Fijn dat het allemaal zo goed gaat met jullie jonge dieren! :D

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 20:42

Vanavond even bij Tjitkse geweest!
Niet zulke spectaculaire foto's eigenaren moesten ook helaas snel weer weg en madam en moeder wilde heel graag het land weer in. Maar ze word groot! :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verani

Berichten: 62
Geregistreerd: 24-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 20:52

Wat een schatje, Janine! Leuk ook dat kleurverschil op haar neus <3

Daphara schreef:
Ik ga er naast staan en meet dan ten opzichte van een ontspannen bovenarm/schouder op mijn arm zet ik een stip. Thuis bij de deurpost zet ik de stip over en dan meet ik het met een meetlint op. Ze gaat nu alleen bijna mijn schouder voorbij, dus ik ga een stokmaat aanschaffen zodra Agradi weer een kortingsactie heeft.

Slimme oplossing! Ik denk dat ik ook een meetstok ga bestellen, zie dat Agradi nu een kortingsactie heeft op deze: https://www.agradi.nl/harrys-horse-meet ... -180cm.htm :)


Helaas gaat het met mijn jaarling nu wat minder. Ze had gister avond ineens een enorme wond. Vanochtend vroeg gelijk de dierenarts gebeld en ze hebben het moeten hechten. Al met al doet ze het ondanks deze omstandigheden super vind ik. Ze liep met me mee de wei af (is nog een dingetje met haar) en ze neemt goed haar medicijnen (vandaag in ieder geval O:)). Sprayen met acederm vind ze verschikkelijk, maar ik zie het maar als een goeie oefening.. Het is helaas niet anders..

Zo trof ik haar vanochtend aan:
Spoiler:
Afbeelding


Na het hechten is het ingesprayt tegen de vliegen, met verband is helaas niet handig op deze plek.
Afbeelding

Daarnet zag het er zo uit:
Afbeelding

Ik heb net toch nog maar even snel extra zilverspray besteld, in de hoop dat als ik het morgen zodra het bezorgd wordt vanuit mijn werk nog even snel een keer kan sprayen. Het helpt enorm tegen de vliegen.

Hoop echt dat de hechtingen blijven zitten en het snel dicht groeit!

suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 23:02

Afbeelding

Afbeelding

Vliegendeken en daaraan een kussensloop vastmaken dat dan om het been heenvalt. Mijn jaarling was toen braaf, daar deed ik eerst het been in de kussensloop en dan de deken op. Je kunt ook werken met klittenband. Kussensloop is luchtig, goede lengte en het houdt de vliegen van de wond. Die van mij had toen een wond in haar oksel.

Evelien__

Berichten: 1574
Geregistreerd: 28-04-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 10:50

@Emita:

Ja hoor!

Nog een heleboel, ook enkele portretfoto's met mijn zusje :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik denk dat hij nu rond de 1.45 hangt ofzo. Zou hem dringend nog eens moeten opmeten...

@Verani:
Zo dat is een lelijke wonde.... Enig idee hoe het gebeurd is? Ja die zilverspray kan je inderdaad nu wel goed gebruiken... Hopelijk gaat het elke dag een beetje beter... Succes iig!

Verani

Berichten: 62
Geregistreerd: 24-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:11

@ Suffie, goeie oplossing zeg! Alleen heeft die van mij nog nooit een deken op gehad. Zal eens overwegen om een deken aan te schaffen. Vanochtend zag de wond er nog hetzelfde uit als gisteravond gelukkig. Ga er zo weer heen om te controleren en sprayen. Als het onvoldoende werkt, dan misschien maar de deken proberen.

Dierenarts voor de zekerheid maar even gebeld over de zilverspray, maar ze raden af om het nog een keer te zilversprayen omdat het de wond dan teveel kan afdichten. Dus ga ik toch maar door met Acederm. Dat is ook vettig en weert vliegen.

Geen idee waar het door is gekomen helaas, maar ik denk een trap van een ander paard.

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 19:45

Oei lelijke wond inderdaad, maar met jullie goede zorgen zal dat best goed gaan komen.

Evelien en Dido leuke foto's!

Janine wat heerlijk dat je weer kan genieten van een nieuwe spruit! Ze ziet er leuk uit!

Emita wat fijn dat ze al nieuwsgierig bij je komt kijken, dat zal vast snel bijtrekken en dan blijft ze je volgen:)

Celineeloves, fijn dat ze zo goed de trailer op ging! Toch altijd weer fijn!

Ennasil, wat een geweldige bos met manen! Daar ben ik gek op:)

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 19:47

Hier staat Majid sinds deze week toch met een vliegenmasker, het werden zoveel vliegen:(
En zijn ogen begonnen ook te tranen.

Maandag zijn eerste uitstapje met de trailer sinds hij hier staat! We gaan in de avond naar het strand en daar een wandeling maken en eens zien wat hij van water vindt:)

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 20:15

Janinevv: knap koppie heeft ze. Ik ben blij dat je weer een maatje hebt :)

Verani: ik durf niet op de foto te klikken.. Maar wat vervelend dat het is gebeurd :( Mag ik vragen waar je die zilverspray bestelt? Nova heeft een aantal kleine wondjes, stelt niks voor, maar het zit wel steeds helemaal vol met vliegen. Die beesten zijn echt irritant |o Maar ik denk dat het wel handig is om voor de zekerheid zo'n busje op voorraad te hebben.

dido2006 ziet ze alle voorwerpen die je in de wei plaatst ook als speelgoed? :P

Evelien: mooie foto's hoor! Ook lekker in het avondzonnetje

amanda09: hier ook een vliegenmasker. Er zijn echt te veel vliegen, niet normaal :( Welke heb jij?

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 21:26


Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 22:46

Dankjulliewel!
Ik heb morgen me eerste paardrij les. Ben wel zenuwachtig hahah :D

20062017
Berichten: 41
Geregistreerd: 09-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 22:47

Emita: jazeker! Als ik mest aan t opruimen ben zijn de kruiwagen en mestboy ook de klos, als ik niet oppas haha
En de vliegenmaskers van z’n vrienden liggen soms ook plotseling ergens in de wei....
Zelf vind hij een vliegenmasker helemaal niets, hij gaat schudden en rennen tot ik het eraf doe... zo’n frontriem met die slierten vind hij niet erg maarja dan moet hij een halster aan in de wei en dat doe ik liever niet.. heb ook zo’n frontriem met alleen een keelriempje, maar geen succes... die ligt na vijf minuten op de grond en wordt vervolgens weer als speelgoed gebruikt haha

Janinev: succes en plezier! Echt de allereerste??

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:01

Een halster in de wei zou ik ook niet doen.. veel te gevaarlijk!
Mijn vorige paard gooide zn vliegenmasker ook altijd af, maar Nova laat hem tot nu toe lekker zitten. Het masker zit vast met klittenband en is een beetje groot dus ze kan er nog in groeien:
Afbeelding


Hoe lang zijn de manen van jullie jaarlingen? Ik wil Nova dr manen graag heel lang laten groeien, ben benieuwd of ze nu een beetje een gemiddelde jaarling-lengte heeft :D

Afbeelding

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:11

Manen groeien hier ook gestaag door:)

Baby
Afbeelding

5 maanden
Afbeelding

1 jaar
Afbeelding

En met een jaar past het al in vlechtjes:)
Afbeelding

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:20

Die van mij heeft wel eens noodgedwongen halster aan op de weide. Als deze goed aansluit en niet los hangt kan dat best. Mijn merrie heeft bij de hengstenhouder ook 4 week halster om gehad, is ook niks gebeurd. Maar anders kunnen anderen ze niet pakken