Veulens 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:50

Oh gelukkig! Is kans dat het nog wat bij trekt? Lekker hoor! Midweekje italie :D

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:53

Misschien wel.. maar ik zou het niet weten eigenlijk. Heb hem 2 maanden terug ook gezien, toen schrok ik ervan. Maar misschien is het al wat verminderd.

Ik wil in ieder geval volgende week Nova opnieuw opmeten, en ik wil op de foto met haar vader en moeder ( :)) ). De vorige keer wel foto’s van haar vader en moeder gemaakt maar niet waar ik bij op sta :P

Heb ook een touwhalster besteld met roze/bruine/beige neusband, komt hopelijk op tijd binnen om even te kijken hoe het haar staat.
Afbeelding

Womble

Berichten: 630
Geregistreerd: 10-06-17
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:26

Wat een prachtige lente foto's allemaal <3

Ja heb gebelt naar de veearts, ze wist het niet en zou terugbellen....niks meer van gehoort super fijn...!
Maar het is goed open en heb het vandaag goed schoongemaakt.

Mevrouw was weer lekker vervelend vandaag...heerlijk!

Fototje van vandaag (yep gross)
Spoiler:
Afbeelding


En een leuke ! Van de week ga ik dr lekker helemaal wassen en mag ze de wei weer op als het dicht is jeej!
(Ze moet nog aansterken en spiermassa terugkrijgen)
Afbeelding

Nynkster

Berichten: 5334
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:34

Is het zeker dat het geen Droes is? Bult bij ons paard was precies hetzelfde

rocymax

Berichten: 6487
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:36

Emita, wat leuk dat de fokker allemaal fotos naar je opstuurt. :j En helemaal super een midweekje naar Italië om haar weer op te zoeken. Wanneer komt ze naar jou?
Wat sneu het vriendje van haar. Het is wel een heel mooi paardje ook. Ik hoop dat het goed gaat komen met hem.

Leuk touwhalster ook :j

Jammer dat de DA niet heeft teruggebeld Donna. Maar de wond is nu wel goed open. Ik duim weer dat alle viezigheid er snel uit is en dan genezen!
Spiertjes komen snel terug hoor.


Ik weet eigenlijk helemaal niets van droes. Toch eens even opzoeken :=

suffie
Berichten: 5718
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 22:04

Ik denk ook dat het droes is, een typische jonge paarden ziekte. Wat zou het anders moeten zijn? Droes geeft abcessen op die plek en kan heel lang duren!

Womble

Berichten: 630
Geregistreerd: 10-06-17
Woonplaats: Mierlo

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 22:20

Ja kan goed zijn maar daarom hebben we ook die maatregelen genomen.
Tis inderdaad gewoon een 'kinderziekte' aan de ene kant wel blij dat ze het heeft gehad maar jezus wat heeft het lang geduurt

rocymax

Berichten: 6487
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 13:06

Donna, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Ik hoop dat je een fantastische dag hebt,

Dido,wat goed dat hij al de trailer in springt :D
Leuke foto!

Sylkai

Berichten: 1098
Geregistreerd: 11-02-14
Woonplaats: Loenhout

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:15

Ik wil mijn (S)tinker gaan wassen maar wordt zijn eerste keer, hoe hebben jullie dit gedaan?
Het is echt hard nodig :D :+

Nynkster

Berichten: 5334
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:44

tuinslang aangezet, ondergespoten. Eerst ging ze wat draaien, maar aangezien ze heel braaf netjes stil kan staan heb ik haar gecorrigeerd en toen was het ook klaar.

ik heb madame opgeschoteld met een vliegenmasker hahaha. Ze vind me niet zo leuk meer nu maar het is voor haar eigen bestwil. Wil kijken of deze goed blijft zitten en dan uv werend netje eraan maken voor haar witte snoetje

Afbeelding

Womble

Berichten: 630
Geregistreerd: 10-06-17
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:57

bedankt rocy, heb zeker een goede dag heerlijk weer !
over wassen gesproken ik heb mijn puppypaard net in de was gezet.

toen ze paar weken oud was heb ik de moeder gewassen en haar wat natgesproeit dus ze weet wat het inhoud, ze stond netjes stil brave pony O:)

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:59

Nog vraagje! :+
Kunnen ze na het wassen gewoon met deze temp. Buiten blijven lopen? Zonder deken oid.

rocymax

Berichten: 6487
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 18:26

Nynkster, wat fijn dat het wassen en het vliegenmasker goed ging!

Ik moet Lily eigenlijk ook nodig eens wassen, maar het blijft hier maar slecht weer...
dus moet ik nog even geduld hebben :j

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:40

Daar ging het schone drinkwater :=
Afbeelding

Vanmiddag geoefend met achteruit lopen! Gister heel handig filmpje gezien wanneer er dus druk op neus onstaat van halster stapt ze nu naar achter moet nog wel een vinger op schouder leggen maar ze deed het super :D

rocymax

Berichten: 6487
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:46

Wat een leuke foto van Jelske, ondeugend aapje :')

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:11

Haha ondeugend zeker! Ze begint ook in alles te bijten..

Zaterdag afgesproken met verzorgstertje! Ben benieuwd :D

suffie
Berichten: 5718
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:13

Jelske wordt ondeugend, leuk dat er ondeugd in zit :j
Grasjes doen haar zichtbaar goed, vergeet haar niet binnenkort met je nieuwelingen nog een keer te ontwormen!

Mijn kleine jaarling met haar grote zus;

Afbeelding

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:16

Ja het gras doet haar in alle opzichten goed! Ze krijgt een karakter en groeit goed.
Ga ik zeker doen! Ik dacht over twee weken dan zit er 4 weken tussen.

Mooie foto suffie! Volle zussen?

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 13:23

@goeroe
Helaas niet -O- . Twee uur gestaan... De eigenaar van de opfok heeft het ook nog geprobeerd. Hij vlucht elke keer weg. Ik zit toch te denken om miss dichterbij een opfok (Duiven/Zevenaar/Westervoort) te zoeken om hem meer in de hand te krijgen.

Sirius_

Berichten: 10956
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:05

Ik kom ook even meespieken. Wij hebben op 14 augustus 2017 een quarter merrie veulen gekocht. Ze is van 14 april 2017 dus nu net een jaar.
Bewust een veulen omdat we al een zoontje van 2 hebben en nog een kinderwens. Dan zou de jongste +- 2 zijn als we aan de slag konden.
Ik ben echter inmiddels bijna 22 weken in verwachting van een tweeling dus de plannen werden iets anders :+

Mijn man is om die reden gestart met de basis (voetjes geven, wandelen, persoonlijke ruimte leren accepteren etc.) Dit doet hij ongeveer 1x per week a 1,5 week, voor de rest staat ze lekker dag en nacht buiten met twee andere merrie veulens. Gelukkig rijdt mijn man ook en is hij gek op onze merrie dus dat komt goed uit :)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder zit ik door de zwangerschap inmiddels in de ziektewet dus ik heb even de tijd om het topic vanaf pagina 1 door te lezen :')

MS_eventing

Berichten: 1187
Geregistreerd: 24-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 16:22

Sirius_ schreef:
Ik kom ook even meespieken. Wij hebben op 14 augustus 2017 een quarter merrie veulen gekocht. Ze is van 14 april 2017 dus nu net een jaar.
Bewust een veulen omdat we al een zoontje van 2 hebben en nog een kinderwens. Dan zou de jongste +- 2 zijn als we aan de slag konden.
Ik ben echter inmiddels bijna 22 weken in verwachting van een tweeling dus de plannen werden iets anders :+

Mijn man is om die reden gestart met de basis (voetjes geven, wandelen, persoonlijke ruimte leren accepteren etc.) Dit doet hij ongeveer 1x per week a 1,5 week, voor de rest staat ze lekker dag en nacht buiten met twee andere merrie veulens. Gelukkig rijdt mijn man ook en is hij gek op onze merrie dus dat komt goed uit :)


[ [url=m/QPYLde.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4yV7ZO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QZvbIQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Verder zit ik door de zwangerschap inmiddels in de ziektewet dus ik heb even de tijd om het topic vanaf pagina 1 door te lezen :')


Wat een leukerd!!
Hier vandaag weer gemeten! Nu 1.49 en 10 maandjes *\o/* . Volgende week donderdag gaat hij naar de opfok (tot november). Daar mag hij lekker losgaan en genieten van een leven als 'wild' paard :D . Daarna gaan we even kijken wat ik met hem doen, de opfok wilt geen 2 jarige hengsten meer maar ik wil hem wel zo lang mogelijk hengst laten. Dus of dan even op zoek naar een andere opfok of naar huis halen.

Womble

Berichten: 630
Geregistreerd: 10-06-17
Woonplaats: Mierlo

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 17:20

Welkom sirius, wat een knap veulen!
en misschien iets te laat maar gefeliciteerd met de zwangerschap, een tweeling, word lekker druk! :)

Gister had de dierenarts teruggebelt (telaat) maar als er geen rotzooi meer uitkwam mocht ze naar buiten
Duss vandaag heb ik haar lekker buiten gezet met mams ! even afwegen of ze de hele nacht buiten mogen (vind het altijd eng)

Floki heeft ZOVEEL haar het is een pluisje niet normaal
Afbeelding

SparklingApp

Berichten: 1949
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 19:05

Oh fijn Donna!
Waarom vind je het eng om ze de nacht buiten te laten?

Sirius leuk koppie zit er op!

DonDon dat is vervelend dat het niet gelukt is, kan me voorstellen dat het dan lastig is als hij niet een beetje in de buurt staat.. -O-

Haha suffie, haar kont is al bijna even hoog. :D
Mooi stel zo samen.

En wat een leuke foto van Jelske! :D Die heeft plezier en lekker met vriendjes en grasjes!

Die van mij staan ook weer op de wei, we moesten de omheining nog afmaken en alles is opnieuw ingezaaid, maar ondertussen staat er al genoeg.

Afbeelding

suffie
Berichten: 5718
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 19:16

Janinevv schreef:
Ja het gras doet haar in alle opzichten goed! Ze krijgt een karakter en groeit goed.
Ga ik zeker doen! Ik dacht over twee weken dan zit er 4 weken tussen.

Mooie foto suffie! Volle zussen?


Nee, palomino is van Don Carino du Bois en de valk van Cassanova du Bois.

Womble

Berichten: 630
Geregistreerd: 10-06-17
Woonplaats: Mierlo

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:13

Ben altijd bang dat mn paarden van suiker zijn :+ maar ze staan binnen want floki was stout geweest die vond dat het gras aan de andere kant groener was xD