Veulens 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silly1972

Berichten: 14784
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 21:10

Jaaaaa ze is zo knap!! Suffie en ik volg je op de voet hoor in Dbt2018 :P en de rest uiteraard ook.


Ja op die manier heb ik Harmony ook verkeersmak gemaakt, nooit moeilijk over gedaan

SparklingApp

Berichten: 1948
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 21:30

Gefeliciteerd Suffie en spannend!!
Hoop je ergens op? naast dat alles goed gaat en gezond is natuurlijk? :)

Verkeersmak oefen ik ook nooit aan de hand, ik heb er meer vertrouwen in als ik er op zit.
Eerst het bos in en dan kom je af en toe een auto tegen en zo een beetje opbouwen.

suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 21:32

Ik hoop alleen maar op een voorspoedige bevalling en gezond. Al zoveel ellende meegemaakt helaas tijdens het fokken, dat ik echt in mijn handjes klap als het veulen gezond op de benen staan.

Womble

Berichten: 630
Geregistreerd: 10-06-17
Woonplaats: Mierlo

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:06

oehh spannend !!

floki heeft nu koort een temperatuur van 39.5 en ze is hartstikke sloom gaat vaak liggen....
de dierenarts zei dat omdat ze nog goed eet dat ik me niet zorgen hoef te maken..
nu vraag ik me af of ik een andere dierenarts moet bellen want ik maak me toch zorgen ze is nog zo klein klein puppy paard :(

Afbeelding

20062017
Berichten: 41
Geregistreerd: 09-04-12

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 23:18

Spannend suffie! Hopelijk gezond veulen en goede bevalling!

Oei DonnavZ!
Dat klinkt niet goed vindik en ze ziet er ook wat mager uit of vertekend de foto? Beterschap met die kleine puppy..

Womble

Berichten: 630
Geregistreerd: 10-06-17
Woonplaats: Mierlo

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 23:19

nee ze is in 3 dagen tijd heel veel afgevallen lijkt wel ze eet wel dr brokjes, is ontwormt dus ik heb werkelijk geen idee

mooney

Berichten: 7787
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 23:30

Niet zelf beleren is ook helemaal prima hoor, ik vind dat heel verstandig. Ik heb het een tijdje als werk gedaan, vandaar dat ik het zelf doe. Maar vanuit die ervaring kan ik ook zeggen dat het 10x makkelijker is om een groen paard te beleren dan een verpest paard te corrigeren. Dus zorgen dat het goed gaat (of je dat dus zelf doet of bij een prof) is gewoon het belangrijkste.

Nynkster: vind je erachter echt minder spannend? Ik vind het altijd veel linker dan erop, als het fout gaat gaat het gelijk flink fout. Ik ben nog wel zo gek om voor een ander een paard zadelmak te maken, maar beleren voor de wagen breekt een ander zijn nek maar op :+ . Mijn eigen dieren beleren vind ik wel leuk, maar daar kan je ook zoveel tijd en voorwerk voor doen als je wilt. Maar over het algemeen bij eentje die nog wel grapjes heeft zit ik er toch liever erop dan erachter denk ik.

suffie: Dat is ook al een heuse dame. Van beide dames vind ik het trouwens zo verwonderlijk dat ze echt heel paards aandoen, ondanks de pony vaders. Succes ook met het komende veulentje.

Verkeersmak maken doe ik wel aan de hand, maar ik werk ook graag en veel vanaf de grond dus dat is voor hun een hele vertrouwde situatie. Is denk ik ook een kwestie van voorkeur per combinatie of je dat aan de hand of onder het zadel doet, denk niet dat het ene beter of slechter is dan het andere. Vu vond auto's trouwens wel oprecht spannend, maar is het ondertussen al wel gewend. Maar ik heb ook een stelletje sensibele pipo's staan, ken ook veel nuchtere dieren die het vanaf het begin niets boeit inderdaad.

DonnavZ: sloom en koorts zou voor mij eigenlijk wel genoeg zijn om wat meer te willen weten. Heeft de dierenarts haar wel gezien en evt. onderzocht of werd je gelijk al afgewimpeld?

sblom

Berichten: 160
Geregistreerd: 15-08-16

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 07:29

Ow arme Floki, beterschap!
Succes met de bevalling suffie

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 08:07

Suffige suc6 met de bevalling

Donnavz: ik zou gewoon andere dierenarts bellen

juval

Berichten: 13229
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 10:21

Donna, ik zou ook een second opinion vragen hoor, drie dagen sloom en koorts zou ik bij zo'n jong dier niet aankijken. sterkte!

Suffie, wat is Carlijn knap!! Succes met de bevalling!

ik denk erover om dbt 2019 mee te gaan doen met onze welsh, mooie hengst gezien.. nu nog even goed over nadenken en de rest van de familie overtuigen :)

Nynkster

Berichten: 5334
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 10:28

Leuk juval! Welke hengst heb je gezien?

Mooney: ik kan het voorwerk zo lang maken als ik wil natuurlijk. Heb ik bij Lina ook gedaan en dan is de wagen niet echt bijzonder meer als ze slepen enzo allemaal gewend zijn :) ik heb een hekel aan vallen en met mennen kan ik altijd nog van de wagen af stappen of de rem indrukken

SteffiiY

Berichten: 22542
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:03

Liaan schreef:
Ik zie dat ik de enige ben die het zadelmak maken uit ga besteden. Ik ben van plan om wel zelf hoofdstelletje en zadel etc te doen en starten met longeren. Maar ga er niet al eerste op zitten. Vind ik handiger als iemand dat doet met meer ervaring en handigheid hierin.

Ik ben gister weer langs die van mij geweest. Wat gaat het toch snel he. Wordt al echt een paardje. Als het mooie weer nu even komt, kunnen ze mooi dag en nacht het land op.

Hier hetzelfde hoor.. Ik doe zelf het voorwerk maar het zadelmak maken laat ik doen.

juval

Berichten: 13229
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:09

ik zie zadelmak maken eigenlijk zoals jij het van plan bent hoor.. wennen aan zadel hoofdstel, longeren en grondwerk... het erop zitten valt bij mij onder de noemer inrijden..

SteffiiY

Berichten: 22542
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:20

juval schreef:
ik zie zadelmak maken eigenlijk zoals jij het van plan bent hoor.. wennen aan zadel hoofdstel, longeren en grondwerk... het erop zitten valt bij mij onder de noemer inrijden..

Daar heb je een punt. Nu je het zo zegt heb je gelijk inderdaad :P

SteffiiY

Berichten: 22542
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:21

Voor de personen met een veulen in de opfok. Vanaf welke leeftijd halen jullie het veulen uit de opfok en verplaats je hem naar je normale stal voor het begin?

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:27

Hier loopt het 'veulen' ook nog bij de merrie. Belangrijkste reden voor mij is dat de merrie aan één oog blind is en daardoor onzeker is in het contact met anderen, waardoor ze een beetje buiten de groep valt. Aan haar dochter heeft ze wel veel steun, dus zolang het niet hoeft haal ik die twee niet uit elkaar. Ik was bang dat de merrie erg zou invallen en dat ik ze daarom wel zou moeten scheiden, maar dat valt mee gelukkig. Nu moet ik zeggen dat ik het 'veulen' ook nauwelijks meer zie drinken. Eind mei is de merrie weer uitgerekend en ik denk dat ik ze tegen die tijd scheid met een draadje ertussen. Dan staan ze overdag ook allang weer op de wei, dus dat maakt alles wat gemakkelijker.

Dat jullie al denken aan inrijden, de meeste moeten nog een jaar worden. :')

juval

Berichten: 13229
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:40

steffiiy, in principe is de opfok tot hij 2,5 jaar is. dus oktober/november 2019. Het kan eventueel wel langer, maar dan moet hij wel geruind worden.. Wat in mijn geval toch al de bedoeling is.
Maar ik ben op dit moment wel van plan om hem met 2,5 op te halen. Kan hij nog lekker thuis door kleuteren terwijl we al wel verder gaan met de opvoeding.

@Nynkster, ik denk aan Awlwoods dream of Mowgli. Welsh B hengstje.

SteffiiY

Berichten: 22542
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 16:12

Klinkt goed Juval :j Ik vind het lastig wanneer ik mijn merrie naar huis moet halen (ook al moet ik daar voorlopig nog niet over na denken, ze wordt volgende week pas 1).

shadowstar

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:06

Hoe gaat het met Floki?

Womble

Berichten: 630
Geregistreerd: 10-06-17
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:42

dierenartsen kwamen niet omdat ze nog gewoon goed at.
ben vannochtend voor werk weer wezen temperaturen nog steedts 39.5, ze was wel al een stuk alerter dan gister dus hopenlijk als ik dalijk op stal kom is de temperatuur gedaalt.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:48

Poeh die temperatuur is aardig hoog.. hopen dat het snel naar beneden gaat

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:54

Hopelijk gaat het nu beter met haar. Raar dat de dierenarts niet eens wilde komen kijken. Als ik tegen de dierenarts zeg dat ik ongerust ben weet ik zeker dat er iemand komt kijken, zelfs al denkt hij of zij dat het wel meevalt. Ze ziet er op de foto behalve niet fit inderdaad erg schraal uit. Is er verder nog iets bijzonders aan haar te zien?

Nynkster

Berichten: 5334
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 19:12

Juval : wil je niet binnen eigen sectie blijven?

Jeetje wat rot van floki! Hoop dat de temperatuur zakt! Wel apart dat de DA niet wou komen....

rocymax

Berichten: 6485
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 20:28

Hoe gaat het nu met Floki?? Toch wel wat beter hoop ik?? Dat arme schatje en wat een bezorgdheid voor jou....

Jullie gaan erg hard zeg, en wat groeien jullie veulens allemaal snel. Mooi gezicht. Lily gaat heel langzaam (de groei) maar ze is o zo lief, ze is een echte knuffelkont. Ook met de andere paarden is ze helemaal in de groep opgenomen.
Afbeelding
Even rusten


Afbeelding
Nieuwsgierig aagje met het zoutblok


Afbeelding
Even gek doen


Afbeelding

suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 21:20

Zeer slechte kwaliteit foto, maar het werd al schemerig en dat wil gewoon niet.

Carlijn als echt jaarling, de foto van gisteren was nog van vorige maand :+

Afbeelding