Veulens 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 19:17

Rocymax prachtig oog heeft ze! Wat voor ras is ze? Ik heb echt een zwakker plek voor blauwe ogen... <3

rocymax

Berichten: 6485
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 19:37

Ze is een pintaloosa, haar moeder is appaloosa en haar vader een paint. :)

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 20:36

Gaaf, ook een Amerikaan dus :D

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 11:47

Ik weet niet of ik het al in dit topic had gepost, maar ik heb een volgtopic aangemaakt voor Nova :o
[WN-AM] [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Van de week ga ik met mn moeder een ticket boeken naar Milaan voor ergens april, dan kunnen we nog even bij haar op bezoek! Heb er echt zin in… Kan niet wachten tot ze hier is… Geduld is in dit geval wel even lastig :’)

Silly1972

Berichten: 14780
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 11:57

ja geloof ik graag, maar vraagje, woon je nou gewoon in NL of in Valencia?

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:00

Ik woon in NL. In Valencia woonde ik in 2015 maar het staat nog steeds zo in m'n profiel :')

MS_eventing

Berichten: 1187
Geregistreerd: 24-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:59

Zo hier is net de dierenarts geweest voor de tweede inenting! *\o/*
Nu nog iets meer dan een maandje van hem genieten en dan gaat hij naar een leuke hengstenkudde! Toen ik heb net had , dacht ik er niet veel moeite mee te hebben om hem straks niet meer thuis te hebben. Maar nu het dichterbij komt ga ik deze enorme knuffel toch wel missen :(:) .
Maarja het hoort bij de sociale opvoeding! Lekker een jaartje ravotten met leeftijdsgenootjes :D
Afbeelding

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 13:18

Rocymax, leuk veulen, een echte knuffel zo te zien.

Emita, fijn dat je weer even op bezoek kan. Gelijk een leuk uitje := Ik kan me voorstellen dat geduld even lastig is.

Lovecortana, fijn dat hij straks lekker kan spelen met zijn leeftijdsgenootjes. Altijd even wennen als ze naar de opfok gaan.


Tot welke leeftijd laten jullie je paard staan in de opfok? Ik zet die van mij denk ik op 2,5 jarige leeftijd apart (duurt nog wel even :)) )

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 13:20

Die van mij staat gewoon bij mijn andere merrie. Staat ook een groot paard en een Shetlander in de kudde.
Nu kunnen we mooi oefenen met meelopen etc en kan ik het zelf in de gaten houden :)

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 13:22

Nynkster schreef:
Die van mij staat gewoon bij mijn andere merrie. Staat ook een groot paard en een Shetlander in de kudde.
Nu kunnen we mooi oefenen met meelopen etc en kan ik het zelf in de gaten houden :)


Ja, dat is wel fijn als je ze gewoon in een kleinschalige kudde hebt staan. Die van mij kreeg ik laatst al niet meer te pakken :+ . Ik wilde namelijk af en toe heb eruit halen om even te lopen of te borstelen, maar dat lukt mij nu niet meer zo goed. Ik ga er wel dagelijks langs, want het is heel dichtbij mij in de buurt.

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 13:29

Oh dat is dan rot zeg!!! Misschien lokken met snoepjes Hahaha naar een schuilstal ofzo? Tenminste weet niet of jullie die hebben.

Caia komt eigenlijk direct aanrennen dus kan haar ook zo halster om doen. Nooit echt geoefend maar ze vindt het gewoon geZellig als ze weer de tut pony mag zijn

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:11

Nynkster schreef:
Oh dat is dan rot zeg!!! Misschien lokken met snoepjes Hahaha naar een schuilstal ofzo? Tenminste weet niet of jullie die hebben.

Caia komt eigenlijk direct aanrennen dus kan haar ook zo halster om doen. Nooit echt geoefend maar ze vindt het gewoon geZellig als ze weer de tut pony mag zijn


Hij staat nu in een grote opfokstal, maar hij loopt weg en gaat dan tussen een groepje veulens staan. De eerste week kwam hij ook nog graag naar me toe en vond hij het niet erg om eruit te worden gehaald, maar nu hij eenmaal is gewend komt hij niet meer :+

Dat is ideaal dat die van jou gewoon naar je toe komt rennen *D

Silly1972

Berichten: 14780
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:30

Mucchio schreef:
Rocymax, leuk veulen, een echte knuffel zo te zien.

Emita, fijn dat je weer even op bezoek kan. Gelijk een leuk uitje := Ik kan me voorstellen dat geduld even lastig is.

Lovecortana, fijn dat hij straks lekker kan spelen met zijn leeftijdsgenootjes. Altijd even wennen als ze naar de opfok gaan.


Tot welke leeftijd laten jullie je paard staan in de opfok? Ik zet die van mij denk ik op 2,5 jarige leeftijd apart (duurt nog wel even :)) )



Die van mij gaat tot 3, ik haal hem in het zomerseizoen naar huis, dan is hij al ruim 3

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:38

Leuke foto's zie ik hier voorbij komen.
Igniss fijn dat de wond we goed uitziet.

Vorige week zijn we ook weer even bij Elliot op bezoek geweest. Hij doet het super. We hebben niet gemeten maar hij is maar iets kleiner dan de andere veulens, voornamelijk kwpn dressuur gefokt.
Hij wordt vrij donker op zn hoofd, ik ben heel benieuwd hoe hij uit z'n wintervacht komt.
Hij zal in de opfok blijven tot hij 2,5 is en dan komt ie waarschijnlijk als ruin naar huis.
Afbeelding
Afbeelding

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:46

Juval, die van jou heeft ook een leuk kleurtje :). Wat voor ras is het?

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:55

Mucchio schreef:
Juval, die van jou heeft ook een leuk kleurtje :). Wat voor ras is het?

Kwpn, ingeschreven als gelders.
Moeders is nrps

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 16:24

Juval, oké leuk :)

Ik ben net wezen kijken bij die van mij. Maar ik trof hem minder leuk aan :(


Afbeelding

Kan helaas niet meer gehecht worden, omdat de wond te oud is. Hopelijk hersteld het weer snel :(:)

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 16:37

Auwtsj, dat ziet er pijnlijk uit :(

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 16:39

ai, dat is naar.. hopelijk herstelt het snel.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 17:00

Mucchio schreef:
Juval, oké leuk :)

Ik ben net wezen kijken bij die van mij. Maar ik trof hem minder leuk aan :(


[ [url=m/MNuHVM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kan helaas niet meer gehecht worden, omdat de wond te oud is. Hopelijk hersteld het weer snel :(:)


heeft de stalhouder het dan niet opgemerkt?? of is er geen controle erop?

hopelijk geneest het mooi.

ik blijf het super vinden om jullie te volgen

Flux

Berichten: 2494
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 17:40

Ah juval, die van jou vind ik ook erg knap! Weet je de verwachte stokmaat?

Mucchio, wat een flinke jaap zeg. Was het inderdaad niet opgemerkt?

Ik kreeg net ook weer wat foto's van Déjà :D

Afbeelding

Afbeelding

Voor nu is het ook het plan om hem met 2,5 op te halen, dan is hij ook ruin :)

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 18:22

Ja, het was wel opgemerkt door de stalhouder. Maar volgens de DA was het al te laat om te hechten :(. Ik hoop inderdaad dat het nog wel een beetje mooi hersteld.

Die van jou vermaakt zich prima zo te zien Flux.

20062017
Berichten: 41
Geregistreerd: 09-04-12

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:17

Juval: wat een knappe! Met mooi kleurtje

Mucchio: lelijke jaap! Maar komt vast goed

Hier blijft hij gewoon thuis en hengst zolang het te doen blijft. We zullen zien.
Ik heb erover gedacht hem naar de opfok te brengen in de zomer, maar heb besloten dat hij thuis blijft.
Kan er dan meer tijd aan besteden en vind het toch ook wel een risico in een grote groep.
En spelen doet hij hier gewoon met de oudste!

rocymax

Berichten: 6485
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 13:06

Emita, gaaf topic. Ik vind haar echt prachtig <3 Leuk om nog eens met je moeder te gaan kijken, ben benieuwd hoe ze dan gegroeid is.
Hahaha, woonde je in Valencia, dan woonde je ongeveer 2 uur bij mij vandaan. Ik mag trouwens mijn profiel ook wel weer eens opschonen. :+

Lovecortana, lieve foto. Wij hebben het geluk dat we de paarden aan huis hebben.

Mucchio, lastig als je haar niet zo goed te pakken krijgt. Hier juist andersom, Lily loopt als een hondje achter je aan en is niet bij je weg te slaan. Het is echt een kroelkipje.

iK heb ook een zwak voor Caia, ze lijkt me zo lief <3

Juval, mooi kleurtje heeft Elliot, het lijkt wel grijs.

Ai, Mucchio, wat een pech. Jammer dat het niet meer gehecht kan worden.

Flux, gave fotos. Hij lijkt echt op zijn plaats te zijn in de kudde.

Hier nog steeds wisselvallig weer. De paddock is een grote smeerboel. En Lily natuurlijk ook :+


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:30

Ik zie het ja! Leuk hoor :D Ik heb 6 maanden in Valencia gewoond, en een jaar in Parana (Argentinië). Inmiddels weer gewoon in Nederland met een Ecuadorse man :D We spreken Spaans met elkaar. Offtopic bericht, sorry :') Wat is je doel met haar? Wil je de western sport in? Ik ken wel een paar stallen in die omgeving die op reining gericht zijn :) Nova haar oudere zus is daarheen verkocht vorige maand.