Veulens 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:50

Melissa0304 schreef:
Ja alweer even bezig maar ook iets van antibioticazalf eindelijk erop en dat werkt als een trein

Wat fijn Melissa! Dat is vast een hele geruststelling!

Verani

Berichten: 62
Geregistreerd: 24-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:24

Ik kom ook weer even om de hoek kijken. Wel al die tijd meegelezen, maar weinig tijd om te posten. Wat gaat een groot deel van jullie paarden al snel. Stoer dat ze het beleren allemaal zo gemakkelijk lijken te ondergaan!

@Silly; wat ziet hij er al volwassen uit zo! Fijn dat de boxrust nu achter de rug is. Hield hij het een beetje vol of was het lastig voor hem? En hoe gaat het herstel verder?

@Humpiedumpie; dat ziet er zo relaxt uit! Alle tijd toch? :)

@Flux; hahaha net een hondje zo! :D Maar wat knap dat hij de dubbele longe al zo goed oppakt. Ziet er heel ontspannen uit.

@Juval; Nog gefeliciteerd! Wat een mooiert is het. Heerlijk zo'n knuffelpaard. :+: En wat een mijlpaal! Zo'n eerste keer lijkt me zo'n speciaal moment :)

@Liaan; wat een mooie merrie en wat glimt ze! Ben heel benieuwd wat eruit komt op de keuring.

@FreeSpirit87; Ook al zo'n knappert! Doe je al wat met hem?

@Britt; heerlijk filmpje!! Wat staat hij toch op een prachtige plek! Kan hij daar voorlopig nog staan? Of komt hij binnenkort naar huis?

@Noisy; ook gefeliciteerd! Die drie jaar is echt voorbij gevlogen he!

@Melissa0304; wat fijn om te horen! Heeft al met al lang geduurd..


Hier was ik net een beetje begonnen met het aan de hand trainen van Hello, toen de coronacrisis uitbrak en de stal (opfok) werd gesloten... We mochten 2 maanden niet langskomen, dat was wel even afkicken. Twee weken geleden heb ik haar verhuisd naar een nieuwe plek; een hitactief-stal. De verhuizing vond ik van te voren wel even super spannend, maar alles ging gelukkig vlekkeloos.
Het wennen in de nieuwe kudde was en is nog steeds een hele soapserie; een merrie en een ruin zijn volledig verliefd op haar en laten haar niet echt wennen met de rest van de kudde. Ondertussen moest er ook nog geoefend worden met de voerstations, maar dat had ze gelijk door :D
Als ze over een paar dagen/weken wat meer gewend is hier, ga ik langzaam beginnen met wat dingetjes vanaf de grond. Heel rustig aan, rijden doe ik pas op z'n vroegst volgend jaar. :-)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De 14e was ze jarig. Gelijk even een 'schriktraining' gedaan, maar het deed haar niks :')
Afbeelding
(hier staat ze trouwens tijdelijk nog halve dagen in een wen-box, sinds gister staat ze 24/7 in de hit *\o/*)

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:51

O gave plaatjes Verani!! Mooi paard hoor!
En snap helemaal dat je zo'n verhuizing spannend vond. Moest je bijvoorbeeld met de trailer? Vind ik ook wel iets om al zenuwen over te krijgen. Het laden in de trailer en dan alleen erop staan een half uur ofzo. Tja, maar van het positieve uitgaan. Hij heeft vaker op de trailer uitgaan natuurlijk. Mijn pony hoeft het gebied nog niet uit. Ik ben voornemens hem in het voorjaar van 2021 eruit te halen. Duurt nog best lang he, maar hij wordt. Volgende maand pas 3 en ik gun hem het echt nog even langer in het natuurgebied te staan, omdat het natuurlijk ook onwijs goed gaat.

Super dat het goed gaat in de hit-actief! Fijne stal en mensen ook enzo?

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 22:03

Dank je wel Verani.

Zolang Cas te eten heeft vind hij het prima.

Hij heeft nog steeds wel soort van boxrust.
Hij staat nog bij de opfok en dat is niet bepaald in de buurt, dus met de Da afgesproken dat hij op de box blijft, maar mag hem er wel even uithalen als ik er ben.
En dat is 1x per week.
Het is helaas even niet anders en hij heeft er totaal geen last van lijkt wel.

Gisteren voor het eerst over het erf gelopen naar de bak toe.
Hij vond het erg spannend.

Hoofdstel en bit enzo geeft hij totaal niet om.

Alleen dingen boven zijn hoofd vind hij echt eng.

Eerste keer over het erf.
En dat na 5 weken boxrust (op die ene keer van 2min na.

https://youtu.be/NlYSCVL6Sz8

Nog 12 dagen en dan komt hij naar huis en dan kan hij ook gelijk op ren kleinnstukje weiland, eindelijk meer bewegen
Maar nog steeds 3 weken dan nog rustig aan doen.

Maar jeetje ze zien we allemaal echt goed uit hoor.
Wat is het toch heerlijk ze zo te zien opgroeien

Verani

Berichten: 62
Geregistreerd: 24-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:50

Dank je Britt! Ja we moesten inderdaad met de trailer, en ik had haar daarvoor al 2 maanden niet kunnen bezoeken dus wist niet hoe ik haar zou aantreffen. Maar gelukkig liep ze zo de trailer op. Ze vond de reis en aankomst wel heel spannend, maar beter had ik me de verhuizing niet kunnen wensen. Zo fijn!
De stal is echt fijn en stalgenoten die ik heb ontmoet zijn allemaal ontzettend aardig, voel me er al helemaal thuis.
Wat heerlijk dat jouw pony nog een jaartje mag genieten van het natuurgebied. We hebben alle tijd toch?! :)

Fijn dat je hem er alsnog even uit mag halen als je er bent, Silly. Stoer hoor, voor het eerst over het erf. Hij vind het wel spannend maar blijft rustig! +:)+ Heerlijk vooruitzicht dat hij al bijna naar huis komt.

StalMelyn

Berichten: 2048
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 08:03

Hier een updateje
Begin deze maand begonnen met beleren en dat ging super. Had het doel gesteld om na een maand op de ginkelse heide te rijden en dat is gelukt *\o/*
Hij was zooo braaf!! Echt trots.

Vandaag breng ik hem weg voor 2 maanden en wordt hij even goed opgeleid. Ik merkte dat ik te lief ben qua bakwerk en te snel toegaf (want hij is zo jong, snapt het niet etc.) Maar juist nu is consequent zijn zo belangrijk. Hij gaat naar een plek waar zijn moeder ook is getraind, daar zijn ze allround en dat vind ik fijn. Wil straks graag een paardje dat alles kan.

Ibbel

Berichten: 49131
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:01

Waar breng je hem heen Melyn? Altijd nuttig om adresjes te verzamelen, en aan 'Ginkelse Hei' te horen zit je een beetje in mijn buurt.

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:11

Ik heb ook al lang niets geplaatst maar mijne gaat ook super! Ze komt 1 juli vanuit haar trainingsadresje weer naar huis :D
Aantal fotos op haar trainingsadresje:



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

StalMelyn

Berichten: 2048
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:15

Ibbel schreef:
Waar breng je hem heen Melyn? Altijd nuttig om adresjes te verzamelen, en aan 'Ginkelse Hei' te horen zit je een beetje in mijn buurt.


Heb je een pb gedaan

StalMelyn

Berichten: 2048
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:16

Ziet er goed uit steffiy

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 11:43

Melyn, wel stoer op de heide, dat is voor ons een meerjarenplan, haha. Maar mede door trailer enzo.

O, grappig SteffiY, ik herken je paardje van de foto's die hun plaatsen haha.

StalMelyn

Berichten: 2048
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 11:50

Die van mij moest ook in de trailer maar heeft ook geen keus. Ook al zou ik een afspraak missen omdat hij weigert, hij gaat erop. Mijn ervaring is dat ze uiteindelijk opgeven en er zo weer op lopen.

Hij liep er eerst altijd zo op, door zijn ziek zijn en telkens naar kliniek eens de 2 weken een periode gehad dat het lastig ging. Snap het wel, het was ook geen pretje.

Inmiddels staat hij er telkens weer in 5 minuten op. Op de terugweg liep hij er weer zo op :j
Afbeelding

StalMelyn

Berichten: 2048
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 11:53

Tevens ook paard afhankelijk wanneer je wat doet. Ik zie wel eens jonge paarden en die zijn gestoord. Daar zou ik ook niet zo snel mee naar buiten gaan hoor haha.

Liaan

Berichten: 509
Geregistreerd: 19-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 12:35

Leuk alles zo te zien! En allemaal dus al richting het werk worden klaar gestoomd.

Steffy, rijden ze nou zonder hoofdstel?

Die van mij heb ik afgelopen vrijdag naar de trainingstal gebracht. Super makkelijk te laden en braaf op de trailer. Alleen op het einde werd ze iets onrustig, maar dat mag ook wel als je bijna 1,5 uur moet rijden.

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 12:44

Ik heb die van mij zaterdag van de opfok naar huis gebracht.
Dus ik ga nu rustig aan beginnen.
Eerst maar eens grondwerken.


Afbeelding

Afbeelding

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:37

StalMelyn schreef:
Tevens ook paard afhankelijk wanneer je wat doet. Ik zie wel eens jonge paarden en die zijn gestoord. Daar zou ik ook niet zo snel mee naar buiten gaan hoor haha.

Bedoelde vooral dat hei ongeveer 1,5 uur met de trailer rijden is, haha. Dat vind ik te gek voor mijn jonkie
Die overigens als veulen de trailer absoluut niet op ging maar er nu zo op wandelt.

Silly, lekker uit de opfok.

Liaan, ja, ze rijden zonder hoofdstel. :)

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 16:48

Silly1972 schreef:
Ik heb die van mij zaterdag van de opfok naar huis gebracht.
Dus ik ga nu rustig aan beginnen.
Eerst maar eens grondwerken.


[ [url=m/MNB5Jm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oFOglT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat fijn Silly, eindelijk thuis *\o/*

Dat ziet er goed uit SteffiY, en zonder hoofdstel zelfs :wow:

Oh heerlijk zeg StalMelyn.

Ik heb met Rudi even stil gestaan ivm 2x door dezelfde enkel geknakt te zijn. Dus meneer heeft nog even 3 weken vakantie gehad. Vanavond ga ik eens kijken wat lukt en als het meezit weer even erop

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 17:00

Dyonne schreef:
Melyn, wel stoer op de heide, dat is voor ons een meerjarenplan, haha. Maar mede door trailer enzo.

O, grappig SteffiY, ik herken je paardje van de foto's die hun plaatsen haha.

O zie dat je daar uit de buurt komt! Ja leuk he :D Heel blij hoe ze haar begeleiden :D

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 17:01

Liaan schreef:
Leuk alles zo te zien! En allemaal dus al richting het werk worden klaar gestoomd.

Steffy, rijden ze nou zonder hoofdstel?

Die van mij heb ik afgelopen vrijdag naar de trainingstal gebracht. Super makkelijk te laden en braaf op de trailer. Alleen op het einde werd ze iets onrustig, maar dat mag ook wel als je bijna 1,5 uur moet rijden.

Ja onder andere :D Ene keer pakken ze haar met bitje, andere keer bitloos en andere keer enkel met neckrope :D

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:35

SteffiiY schreef:
Dyonne schreef:
Melyn, wel stoer op de heide, dat is voor ons een meerjarenplan, haha. Maar mede door trailer enzo.

O, grappig SteffiY, ik herken je paardje van de foto's die hun plaatsen haha.

O zie dat je daar uit de buurt komt! Ja leuk he :D Heel blij hoe ze haar begeleiden :D

Yep. Ken ze goed. Van het mennen, maar ook crossles.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:14

@Stalmelyn oh wat goed dat je dat doet.

Ik heb geïnvesteerd in de ST Academy Mastery opleiding bij Marijke de Jong. Is nu vandaag nog 50% korting. Nu ga ik de grondwerk lessen volgen en starten met Don. Inmiddels ook een kaptoom gekocht. Ik moet er nog wel wat gaatjes bij maken. Longeren en de beginselen van grondwerk gaat al super. Dus nu wil ik me er verder in verdiepen en hem mentaal en fysiek verder laten ontwikkelen zodat hij straks over een jaar ingereden kan worden als hij 4 is.


Afbeelding

Womble

Berichten: 630
Geregistreerd: 10-06-17
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 23:48

Floki blijft een dwerg (ik schat haar nu 1.30 ze groeit wel nog flink) en is erg ondeugend maar echt heel aanhankelijk en lief ze volgt me heel de wei door.

Ik heb een hooibaal in de wei laten zetten omdat het makkelijker is met voeren.

Afbeelding
Kijk wat ik hen gekregen baasje!!



Afbeelding
Ik ben erg trots


Afbeelding
Hee waarom heb je het ingepakt ik wil MEER }:)

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:29


StalMelyn

Berichten: 2048
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 21:10

Wat leuk! Goed zo en zonder zadel of hoofdstel. Zo durf ik dan weer niet naar buiten haha.

Ik kreeg een update nu Naud op de trainingsstal staat. Hij is super braaf en lief en sociaal. Ze hebben 2 x gereden en dat ging heel goed en een keer gelongeerd. Ondanks dat hij op vreemde plek staat doet hij het allemaal maar meteen. Morgen ga ik even spieken en het zadel ophalen. Degene die hem rijdt is springruiter en voelt zich onzeker in het dressuurzadel. Ze gebruikt een springzadel van een van de ponys van daar

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:28

Bijjjjnaaaaaa 3 jaar.
Vandaag
Afbeelding

2 jaar geleden
Afbeelding