Ik heb op dit moment een drachtige tinkermerrie staan. Is gedekt in Engeland en in juni naar NL gekomen. In augustus is ze bij mij gekomen.
In september op laten voelen, maar die DA kon nog niks zeggen. In november laten scannen en ja hoor flink drachtig ook

veulen was al zo groot dat ze moeilijk in konden schatten hoe ver ze was.
Gezien alle veranderingen gok ik dat ze nu in de 11e maand zit. Al hoop ik dat ze maart nog haalt.
Een maand terug is het veulen begonnen met oefenen met draaien. Banden beginnen flink slap te worden, staart kan ook al rechtovereind zonder weerstand, kling ziet er wat opgezwollen uit.
Sinds vorige week ligt ze ook elke dag, doet ze nooit. Vorige week trapte ook vrij veel naar haar buik.
Worde dus nog spannend XD helaas niet t meest optimale jaargetijde... Ze staat ook 24/7 buiten en heeft t soms best zwaar merk ik. Zaterdag krijgt ze een apart stuk voor op het terrein bij het erf (ons landje zit een heel stuk naar achteren op het erf) en gaan we even kijken waar er in de schuur plek is om een bevallingsstal te maken.
In 2018 wordt ze weer gedekt maar dan wel wat later in t jaar XD heb toch liever in april/mei een veulen