Mai'ra Muraca indiana (welsh partbred)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kappiegirl

Mai'ra Muraca indiana (welsh partbred)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-16 15:58

Na 320 lange dagen wachten is daar dan eindelijk op 12 Juni 2016 geboren
Dailey dream Mai'ra Muraca indiana

Ze is alles wat ik had gehoopt maar niet wat ik had verwacht haha!
Haar kleur is nog even afwachten want de kleurentest word gedaan als ze word geschetst maar dat ze niet bont is dat was wel heel apart. We hebben Kyowa laten testen toen we haar net hadden en daar kwam uit dat ze homozogoot was voor bont maar het veulen is alles behalve bont en heeft zelfs geen witte haar op haar hele lijfje staan...
Mai'ra is wat vroeg en dat hadden we niet heel erg verwacht maar Kyowa heeft heel netjes alles aangegeven.
Vol uier en meteen maar even een melktest gedaan. Deze gaf al meteen 6ph aan dat was op dag 318 dus het grote waken ging echt beginnen...
Na dat ze die dag wat kramperig door was gekomen de volgende dag 319 weer getest en die gaf bijna 5ph aan. Hele nacht op de camera zitten loeren maar geen veulen dus smorgens lekker naar buiten gedaan.
Smorgens stond ze met hars en die heb ik er af geveegd en nog eens een test gedaan nogsteeds richting de 5ph en nu kon ze met een gerust hart gaan bevallen. Smiddags toen de visite weg was werd ze drukker en ging ze liggen rollen en weer opstaan als een gek rennen en bokken liggen enz.. Haar binnen gezet melk spoot er uit dus extra stro er bij gepakt maar die heb ik maar voor de deur laten liggen want ik kwam de stal in ze ging liggen plat en keek me aan alsof ze wilde zeggen "Baas kijk eens of het goed gaat daar?"..
En het ging goed pootjes blaas mooi naar buiten eerste voetje netjes met het zooltje naar beneden even gevoeld of het andere beentje er achter lag en dat lag ie gelukkig.
De enige hulp die ik haar hoefde te bieden was de beentjes vast houden zodat ze niet terug zou zakken als ze even lag te rusten voor ze weer ging persen en het stuk maken van het vlies dat niet zomaar stuk ging. Ze wilde al opkrabbelen voor ze goed en wel geboren was dus een karaktertje zit er al wel in.
Alles is goed gegaan gelukkig want was alweer bang voor een moeizame bevalling omdat we nog geen gewone bevallingen hier hebben gehad, dit was een verademing!
Haar vader is de goedgekeurde Welsh hengst Ties

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
We zijn heel trots op Kyowa en Mai'ra en hopen dat jullie onze kleine spruit net zo goed gelukt vinden als wij zelf.
Voor volgend jaar is Kyowa gedekt door een schitterende zware Arabier en hebben we Amica de pony van onze dochter gedekt met Ties dus volgend jaar dubbel zoveel genieten haha!

Woogy

Re: Mai'ra Muraca indiana (welsh partbred)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 16:00

Awww Mai'ra e haar eigen topic. Kleine krachtpatser <3

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 16:02

Parmantig veulentje. Leuk!
Ben benieuwd welke kleur er uit de test komt. Vaders was ook bont?

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 16:05

Ben zo benieuwd wat voor kleur ze uiteindelijk krijgt, appie kan ook later pas gaan tonen.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-16 16:41

Ties was gewoon Bruin haha maar mams is of palomino bont of palomino appie maar haar kleur is getest en kwam zoveel uit dat begrijpt niemand precies zelfs daar begrepen ze het niet. Dus die word opnieuw gedaan binnenkort...

Whoopster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 18:57

Leukerd zeg!
Appie kenmerken kunnen best nog doorkomen, kijk eens op het profiel van NibbitLotus, zij kreeg 3 jaar geleden een donkerbruin veulen dat haar Appie en nu 3 jaar later zou je bijna niet denken dat ze bruin geboren is. Bont zal ze dan misschien niet zijn maar er is wel hoop op stipjes nog!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 20:54

Ben benieuwd! Laat je het hier ook weten als je de uitslag hebt?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 21:03

ik vind foto een eigenlijk heel grappig met hoe jij ernaast ligt :+ alsof jij ook een veulen bent :')

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-16 23:16

Vind ik stiekem ook een hele bijzondere foto, Mijn merrie was zo enorm verward dat ze het veulen best raar vond en niet durfde aan te kijken of te raken, toen ik tegen haar ging praten dat het van haar was en dat ze best kon komen kijken en het veulen aan raakte begon ze ineens heel zacht te knorren en kwam die verliefde blik in haar ogen alsof ze toen pas bestefte dat het haar baby was.

Ik heb haar geleerd vanaf dag 1 dat ze mij accepteerde toen ik haar kreeg dat alles wat je eng of spannend vind bekijkt en als ik het aan raak het goed is, dus heb dit op deze manier ook met het veulen gedaan vond het zo gaaf dat ze dus ook meteen vertrouwd was met het veulen toen en meteen vanaf dat moment precies deed hoe een merrie hoort te doen. Ben zo trots op mijn knappe Kyowa.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:02

Wat een schatje! Ik ben ook wel benieuwd wat uit de nieuwe test komt.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 09:06

Wat een leuke foto's!

Ze ziet eruit als een bruine, zonder iets van appie, bont of crème (ik kan me herinneren dat toen ze net geboren was, je zei dat ze valk was).

Ik ben benieuwd wat er uit de test komt, aangezien de merrie zoveel kleurgenen heeft :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 09:28

Wat een prachtige naam voor een prachtig veulen! <3

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 09:33

Hee wat leuk dat ik dit topic tegenkom, ik heb dit jaar de dekking gewonnen :D Erg leuk veulen is het geworden, en mooi koppie! Ik hoop dat mijn pony iets vergelijkbaars krijgt :D Ben erg benieuwd wat voor kleur ze uiteindelijk krijgt!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:44

Wat is ze toch een stoere buffel en wat was ze ontzettend zoet bij de smid vandaag. Knappe kleine boef!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 12:31

Ja ze was echt geweldig zo'n super karakter en zo dapper ze doet het allemaal maar mooi, zo trots op haar en dan nieteens een foto van haar eerste smid ervaring... haha

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 12:33

SummerRemedy schreef:
Hee wat leuk dat ik dit topic tegenkom, ik heb dit jaar de dekking gewonnen :D Erg leuk veulen is het geworden, en mooi koppie! Ik hoop dat mijn pony iets vergelijkbaars krijgt :D Ben erg benieuwd wat voor kleur ze uiteindelijk krijgt!

Gefeliciteerd wat super leuk! Het is echt een super leuke hengst en geeft.bijzonder leuke veulens. Wat voor een merrie heb jij als ik vragen mag? Wij verwachten van onze andere merrie ook een veulen volgend jaar van hem...

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 10:07

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 22:43

6 augustus gaan we met Mai'ra Muraca naar de keuring ben echt zo benieuwd hoe ze het gaat doen en of ze net zo leuk en goed word bevonden door de jury als dat wij en de mensen in onze omgeving haar vinden... Vind het heel spannend en ben heel blij dat meneer Buist de eigenaar van de hengst ons wil helpen met voorbrengen... Voor ons de eerste keer dat we met zo'n jong veulen op pad gaan en voor Kyowa ook de eerste keer de drukte in... we hebben genoeg hulptroepen meer die mij met beide benen op de grond laten staan toch Lisa haha want voor mij is ze al de grote winnaar haha!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 07:33

Haha, komt helemaal goed joh. Al zouden ze er niets van bakken, ze hebben er wel een super ervaring bij dan.
Wel zorgen voor trailer met zeiltje/deurtje dan he ;)

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 08:47

Haha ja zeker trailer met zeiltje is al geregeld..

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 01:13

Kleine update!
Met Mai'ra gaat het super goed!
Vandaag haar paspoort en papieren binnen gekregen en daar is natuurlijk Dna en kleur op gecontroleerd en Mai'ra is valk echt zo super gaaf! Nu nog nieuwsgieriger aan het worden wat voor een kleurtje haar galfbroertje of zusje zal gaan worden... mama is gedekt door een stekelharige zwarte arabier ben zo nieuwsgierig! Van de week maak ik nieuwe foto's en zal ze hier plaatsen...