Vol trots stel ik jullie voor aan Just a Fantasy ~Sydney~

Nadat er vorig jaar een mooi hengstje geboren was Dundee ging ik toch stiekem dromen om ooit een merrie te mogen krijgen. Aangezien de dracht bij Sal niet bepaald makkelijk was twijfelde ik of ik haar het jaar erop zou dekken met Triple Jet CJ een hengst van een goede vriendin. Toen ik dit met de dierenarts besprak zei hij tegen mij dat ik haar beter meteen terug kon dekken dan een jaar te wachten want dan zou het makkelijker zijn voor haar. Ze had immers bijna een maand overdragen en het viel allemaal niet zo mee maar hij was er wel gerust op.
Zo gezegd zo gedaan we zouden het proberen. Omdat het bekend was dat ze bij haar vorige eigenaar ook bijna een maand langer liep had ik voor mezelf besloten het 1 keer te proberen omdat anders het veulen erg laat zou komen aangezien we de veulen hengstigheid al gemist hadden.
Vlak voordat we zouden dekken kreeg ik te horen dat de hengst naar Duitsland zou gaan voor training en als sal niet op tijd hengstig zou worden we dan moesten overgaan naar diepvries of een jaar wachten.

Daar gingen we dan naar Belgie met Sal en Dun

Beetje beduusd maar ook super blij!! Sal mocht niet meer op de grote wei en 2 dagen later was ze ook alweer de oude. Dundee mocht met 6,5 maand op kamers en Sal mocht zich gaan voorbereiden op haar volgende baby. Officieel zou ze 19 Juni 2016 moeten bevallen maar we moesten er wel van uit gaan dat dit de eerste week van Juli ging worden volgens de dierenarts. Tot mijn verbazing verliep deze dracht boven verwachting! Ze bleef heel mooi op gewicht en op een peesblessure na geen kreupele dagen meer gehad. Ik hield haar strak in de gaten en ging langzaam alles gereed maken voor de komst van de kleine spruit. Toch vond ik het heel anders als het jaar ervoor. Het leek allemaal wat sneller te gaan alles ontwikkelde zich sneller de uier en haar buik!! maar ja het was pas begin Juni dus we hadden nog even. Jaar ervoor had ik gebruikt gemaakt van een birth alarm en dit wilde ik weer doen in combinatie met een camera. Dus een weekje voor haar uitgerekende datum alarm opgehaald en gereed gemaakt. Camera ook maar van het weekend regelen. Woensdag avond maar even vast stro gehaald met het idee van dan heb ik het alvast

Om half 2 snachts gaat de telefoon ....sal alarm.... beetje slaperig bel ik mijn stalhoudster op maar die krijg ik niet te pakken. Vriend wakker gemaakt we moeten naar stal denk dat sal koliek heeft...
Ondertussen mijn stalhoudster toch te pakken gekregen en die ging ook alvast kijken... Toen begonnen de zorgen toch wel op te spelen zou alles wel goed zijn?
Ik stapte uit de auto en zie mijn stalhoudster over de stal deur leunen en ze zegt 'Je hebt een merrie'

En ja hoor daar lag ze dan een flinke CHAMPAGNE merrie veulen. Moet zeggen nu anderhalve week later ben ik nog steeds in shock maar heel langzaam begin ik te genieten van mijn prachtige meisje.
CC Justa Sally Doll x SW Champagne Fantasy
Justa Fantasy
Roepnaam Sydney