Bart-Jan(In de Ban van Pjotr) geboren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eshz

Bart-Jan(In de Ban van Pjotr) geboren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 13:06

Na een topic over de kleurkansen van de combi kinderpony Isabelle en In de Ban van Pjotr vorig jaar, waarbij eigenlijk niemand het antwoord had was het toch wel spannend wat het ging worden..:)

Omdat ik 1 veulentje apart niks vind heb ik in februari een drachtige appaloosa shetland merrie gekocht. Haar naam is Kaatje. Volgens zeggen was ze gedekt door een fewspot hengst, ik dacht dus jeeej vrijwel zeker stippen! Op 22 mei lag er echter een prachtig groot valk merrieveulen naast! We hebben haar Kiki genoemd en inmiddels(4 weken oud) is ze al op 3/4 van de grootte van haar moeder, een verassing hoe ze uit groeit. Haar karakter is geweldig, voor niks en niemand bang en adhd..
Afbeelding
Kiki heeft haar eigen topic: [KS-ITP] Appaloosa x appaloosa is... Kiki geboren!

Om terug te komen op Isabelle, die was uitgerekend op 14 juli, maar door de omvang van haar en het uier had het al 2 weken geleden kunnen komen. Gelukkig is het nog even blijven zitten, maar gisteren avond na de avondvoerbeurt(23u) waarbij ze gewoon at en alleen een klein vliesje hars op het uier had lag er een half uur daarna toch een veulentje naast!
Afbeelding
Mijn eerste echt zelf gefokte bewuste veulen, mijn achternaam is van Bart en ik wilde de zelfde voorletter als (isa)Belle dus dat was snel bedacht. Alleen 'Bart' is zo kort dus nog een vernoeming naar mijn vader erachter: Stal Hulkesteijn's Bart-Jan. Bartje vond het erg moeilijk om de gigantische spenen van Belle in zn mond te pakken dus uiteindelijk na ruim 3 uur biest met de fles gegeven. Inmiddels drinkt hij gelukkig super goed. Helaas begon hij vanmorgen vroeg een aantal keer flauw te vallen waarna hij ook stopte met ademen. Dat is een flink schrikken. Veearts weet ook niet zo goed wat het is want na uitgebreid onderzoek is hij verder gezond verklaard. We houden hem nu 24/7 in de gaten en als hij slechter word gaan ze direct naar de kliniek. Nog even spannend!

Maar, verder exact waar ik op had gehoopt: Hengst en een leuk kleurtje met appaloosa!
Afbeelding
Afbeelding

Dit jaar willen we Isabelle weer dekken met In de Ban van Pjotr, en Kaatje of met Pjotr of met NimRoos. Hopen op een span genootje voor Bart! :)
Laatst bijgewerkt door eshz op 21-06-16 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluttersput

Re: Kiki(onbekend) en Bart-Jan(In de Ban van Pjotr) geboren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:10

Wat een dropjes! Leuk ook dat je een valk merrietje erbij hebt gekregen, dubbel jackpot!
Kan het niet zijn dat Bart een dummy foal is?

eshz

Re: Kiki(onbekend) en Bart-Jan(In de Ban van Pjotr) geboren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 13:14

Ja echt super blij ook met Kiki! Vanmorgen was ik daar inderdaad een beetje huiverig voor, maar als hij niet slaapt is hij super vrolijkt en bokt en springt en gaat op onderzoek uit. Volgens de dierenarts had hij geen tekenen van afwijkingen. Daar gaan we dan maar even van uit. Buiten het flauwvallen is hij gelukkig een blij ei, haha.

primera

Re: Bart-Jan(In de Ban van Pjotr) geboren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:42

Echt duimen dat de kleine er snel overheen komt en een mooie man mag worden :)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:03

Gefeliciteerd met dit prachtige kereltje! <3 <3

Hopelijk blijft alles goed gaan... Zo eng allemaal.

Deze mooie foto's heb je nog niet geplaatst <3

Afbeelding

Echt een mooi pjotr hoofdje heeft hij ook <3

Afbeelding

Afbeelding

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:06

Heeft dit knappe kereltje ook een topic?
Helemaal gemist!

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:18

Wat lief! <3 en Kiki is ook mooi zeg, was daar toevallig zondag op bezoek bij m'n vorige paard toen ik haar in het echt zag, echt prachtig!