Om 04:10 is hij geboren. Een vos hengstveulen die door het leven zou gaan als Falco.

De bevalling ging goed, alleen wilde Fien niet opstaan en reageerde amper op haar zoon. De da is met spoed gekomen en na een pijnstiller ging het een stuk beter met Fien. Ook gaf Fien geen melk. Daarvoor heeft ze injecties gehad en heb ik Falco zijn biest met de fles gegeven. Uiteindelijk kwam de melk op gang.
Die dag regende het heel de dag dus zijn ze helaas binnen gebleven.

Na een paar dagen kwam Ellis (EllisL op bokt) om foto's te maken.

Wat mij die dag heel erg opviel was dat Falco nogal rustig was en niet het springende veulen was wat ik verwachte. Maar goed hij was door 3 da nagekeken maar toch twijfelde ik heel erg aan de melkproductie van Fien. Toch de da maar weer gebeld en jawel hoor Fien niet genoeg melk. Voor Fien moest ik medicijnen halen bij de apotheek en die moest ik haar 10 dagen geven. Falco heb ik melk bijgevoerd. Omdat hij niet uit fles wilde drinken heb ik hem melk gegeven uit een steelpannetje.

Falco knapte heel erg op met het bijvoeren. Ook sloegen de medicijnen aan bij Fien. Op dinsdag 7 Juni vind in plotseling Fien op 3 benen (ze had al 2 peesblessures aan haar achterbenen). Da gebeld en ze heeft pijnstiller en ontstekingsremmers gehad. Op woensdag 8 Juni hetzelfde. Fien knapte heel erg op en op donderdag 9 Juni is Ellis (EllisL op Bokt) weer gekomen of foto's te maken van Falco en van Fien omdat de blessure dusdanig ernstig was dat ik niet wist tot wanneer Fien het vol ging houden.

Wat ik op dat moment niet wist is dat Fien op zaterdag 11 Juni acuut hoefbevangen stond en ik op dat moment de moeilijkste beslissing in mijn leven heb moeten maken.
Lieve Fien het gaat je goed daar boven.

En dan blijf je achter met moederloos veulen. Ik heb geprobeerd een pleegmerrie te vinden voor Falco maar die stonden helaas allemaal aan de andere kant van het land. Ik heb besloten om een maatje te vinden voor Falco omdat hij al melk dronk uit een steelpannetje. Het maatje heb ik gevonden in de vorm van Dino de shet.

Dit gaat ontzettend goed samen. Falco doet het heel goed en groeit als kool.
Op advies van mensen in mijn omgeving heb ik voor Falco een knuffelbeer gekocht. Hier is hij ontzettend blij mee.

Inmiddels wilt meneer Falco niet meer uit zijn steelpannetje drinken maar gewoon uit zijn voerbak. Verder eet hij al gewoon brokjes en hooi en luzerne.

Voor degene die het leuk vinden nog een filmpje van 19 juni.
https://www.youtube.com/watch?v=DrGxGurXnFc
Voor degene die het hele verhaal gelezen heeft respect.
Een reactie zou leuk zijn.

, en nu lekker van Falco gaan genieten.