Right on Time! Arabisch volbloed veulen Yazur Hayati

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Right on Time! Arabisch volbloed veulen Yazur Hayati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 12:06

Precies op de uitgerekende datum werd het door ons gefokte hengstveulen Yazur Hayati (Yanour Hayati x ASE Jazzaree) ongelofelijk vlot geboren. Het was een staande bevalling, die verwachtten wij niet, en de landing was dan toch niet echt zo zachtjes als we zouden willen. Yazur maakte het weinig verschil, hij stond binnen 10 minuten en hopste, zo ongecontroleerd als je mag verwachten, binnen mum van tijd door de stal op zoek naar melk! :D
Dit gegeven, zijn enorme grootte en correcte bouw en sterke uitstraling, heeft doen besluiten hem Yazur te noemen. "Zur" betekent "Rots", dus voluit met onze stalnaam erbij, "Oh Rots van mijn leven".
Gewoon een kei van een paard dus! :P
Yazur is verkocht aan Lisanne Epping, die hem liefkozend "Zuurtje" noemt. :)

Ja, Yazur zijn hoofd is geschoren. Dat is redelijk gebruikelijk bij Arabier(veulentjes) zodat hun fijne snoetje nog beter uitkomt. Daarnaast vind ik het zelf een voordeel dat ze dat dan alvast kennen, net als een halster om en regelmatig voetjes optillen, waar ze in hun latere leeftijd alleen maar profijt van kunnen hebben. :)

Zijn eerste dag lekker naar buiten:

Afbeelding

Afbeelding

Lekker slapen bij het baasje <3
Afbeelding

Toen hij een week oud was, mocht hij samen met de merrie naar de grote merriewei verhuizen waar nog een veulentje ronddartelt.

Afbeelding

Yazur is nu anderhalve week oud en Reindert Jansen kwam graag langs op kraamvisite, met camera natuurlijk! ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Samen met mij als trotse fokker :o

Afbeelding

Afbeelding

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:48

Wat een lekker ding. Gespierde billetjes heeft hij al :D
En hij loopt ook al in een 8-je van de leadrope. Ons veulen loopt ook zo naast me mee omdat meneer soms behoorlijk eigenwijs kan zijn.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:52

Hij is zo leuk <3 Wat groeit hij hard!

Balou_lover

Re: Right on Time! Arabisch volbloed veulen Yazur Hayati

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 19:26

Wat een knapperd!!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 22:15

Thx! Hij was al HUGE :wow: toen hij geboren werd natuurlijk Kesje maar idd hij groeit flink. Lurkt ook lekker veel zoals ook moet! Ze veranderen zo hard die eerste weken en maanden, ongelofelijk. Hard genieten hoor! ☺️