1 mei ging ik eigenlijk zonder verwachting voor die nacht naar bed. Azia liep al een paar dagen met dikke uiers, maar nog geen slappe banden of hars te bekennen. PH waarde van de melk was iets gezakt, maar nog lang niet zo drastisch dat ik dacht nou daar gaan we. Bovendien was ze voorlopig nog niet uitgerekend.
Ik woon 5 minuten van stal, Azia stond onder de camera en voor de zekerheid vast met Birthalarm om. Ieder uur ging mijn wekker, om ff te spieken op de camera of er wat veranderde. Om 3 uur ging ie nog, even 5 minuten gekeken, niks aan t handje. Mevr stond rustig op rust in een hoekje te tukken.
3.15 wordt ik gebeld door mijn Birthalarm. Ik kijk op mijn camera en verd*mme het hoofdje steekt al uit. Spring in mn onecie en roep onderweg naar beneden mijn moeder uit bed, binnen 5 minuten staan we op stal en ligt t ukje er al naast! Ik durf eerst echt niet te kijken wat het is. Het is het eerste veulen van mij en van mijn merrie, een merrietje mag blijven maar een hengstje wordt lastiger... En wat voor kleur is het nou? Na 10 minuutjes durf ik te spieken en man wat was ik blij! Een kerngezond merrieveulentje

Meet Borgstijns Anwyn, mijn eerste zelfgefokte merrie veulentje uit mijn Waterlands Azia (Ysselvliedt's Nashville x Vikariens Red River), gedekt door de zwarte hengst Caeglas Elfryn. (Voor fotos zie mijn KS topic [KS-MK] Welsh a veulen voor Azia in 2016)
1. Zo trof ik het aan op stal. Merrie was al gaan staan en de op deze foto 10 minuten oude Anwyn probeerde al te gaan staan.

Gelukt! http://nl.tinypic.com/r/t01zyu/9
De nageboorte van de merrie was er met een kwartiertje af. Het drinken had even wat voeten in aarde, toen dat gelukt was en het veulen gemest had zijn we even naar huis gegaan om wat bij te slapen. Direct om 8 uur de DA gebeld om even de merrie en het veulen te checken, ze werden dik in orde bevonden en met het lekkere weer die dag stonden ze smiddags al voor het eerst lekker in de wei!

2. Mijn merrie zo trots als een pauw

http://nl.tinypic.com/r/28lz7fo/9
Azia bleek echt een geboren moedertje! Week geen moment van Anwyn haar zijde en liet alles zo braaf toe. Wat een wonder toch dat instinct!
3. 4 mei, mevrouw haar eerste fotoshoot

4.

5. En haar 2e

6. 10 mei mocht ze voor het eerst kennis maken met tante Bibi. Althans, van mij, Azia hield haar goed op afstand

Maar van achter mama durf ik wel stoer te doen

7. 15 mei op volle snelheid door t land

8. 18 mei en ze krijgt al heel wat body!

9. En oefent voor stoere dekhengst

10. 22 mei, stoer doen naar tante Bibi

11. 25 mei, Azia voor het eerst weer eens onder het zadel en Anwyn hobbelt mee. Cuteee!!

12. 1 juni, Anwyn WAT DOE JE ME AAN!

13. En als afsluiter een foto van vanavond

Is het geen schatje?

Edit: eventuele kleurkenners, wat voor kleurtje moet ik de chipper nou doorgeven?