hoewel ik nooit ITP-topics plaats, eigenlijk. Maar deze moet toch maar even...Ik had nl. een bruin merrietje besteld dat op 27 mei afgeleverd moest worden, en zowel de fabrikant als de leverancier als de transporteur hebben zich 100% aan de afspraken gehouden.
En dus werd gisterenavond om half 12 een kleine drölter (of een pasotrotto, net hoe je wilt) geboren: draver x peruaanse paso. Mama Damour des Amis, papa de geweldige Peruaanse Paso Amarú.
Gisterenmiddag stond mama al een beetje sneu bij haar vaste vriend - ze had wat last van voorweeën:

Daarna heeft ze de hele avond lopen ijsberen in haar paddock, last van ontsluitingsweeën. Het was duidelijk dat de bestelling afgeleverd ging worden. Ik had me nét onder een paar dekens geinstalleerd in ons bakhuisje, of ik kon alweer overeind komen. De kat nam direct mijn stoel en dekens over...
En daar was ze dan:

En al heel rap in de benen ook:

Geweldig trouwens hoe instinct werkt... Nog niet geboren of het wil al overeind, en meteen al smakken en zuigreflex ook. Die tieten had ze ook heel snel gevonden dus.
En vanmorgen opgedroogd:

Al snel de andere paarden maar in een wei apart gezet, en het kleine monstertje samen met mama de wei in gemanoeuvreerd. Dat beviel wel:

En van al die indrukken word je moe, maar hoe ging liggen ook al weer?

Hè, hè, gelukt...

Enne, het is een blijvertje. Voorbestemd om samen met mama ooit in het tweespan te gaan lopen.

.