In 2013 werd er een prachtige valkmerrie geboren, Fiore. Mijn droom was uitgekomen!

Vorig jaar heb ik Daisy weer laten dekken door dezelfde hengst, Sublime Sponté. Ze was 9 mei uitgerekend. Maar Daisy zou Daisy niet zijn als ze mij, mijn verzorgsters, en héél Bokt, twee weken langer zou laten wachten.
Na wekenlang met z'n allen Tietanalyses maken, werd het afgelopen zondag serieus (dag 353

Rond middernacht gingen we slapen, Dais had nog steeds alleen een vol uier.
Rond 2 uur had ze hars, rond 4 uur ook, rond 7 uur was het een mengeling tussen hars en melk en om 09:30 uur melk.
Om 11 uur zijn we naar huis gegaan. Evelien moest werken en ik wilde even douchen en opwarmen (handig zo'n merrie die 9 mei is uitgerekend en standaard twee weken langer draagt, dan zal het in ieder geval niet koud zijn. Dus.....

Om 14 uur twijfelde ik.. Zal ik teruggaan naar stal, of nog één aflevering van mijn nieuwe verslaving kijken? (bedankt, Sanne!

Om 14:30 uur op stal. Melk, maar niet heel erg gedrup en Dais wilde naar buiten. Oké, prima.. mest ik de stal wel weer uit, want daar had ze een bende van gemaakt.
Stal gemest, naar het keukentje, want ik had honger, (Dais stond me vanuit de bak vrolijk aan te kijken) Sultana eten en weer terug om de stal op te strooien. Ik loop langs de bak, kijk, en zie dat Dais wil gaan liggen. Ik dacht nog: Wil ze nou rollen? Dus ik zeg: 'Dais?' maar ze ging door. En toen dacht ik: O sh*t! Ik rende half naar haar toe, greep haar bij haar voorpluk en trok haar mee naar stal (met je achterbenen wijdbeens lopen omdat je baby er al bijna uitkomt, is niet heel makkelijk

Dais op stal, opgestrooid, Evelien gebeld, maar die kon helaas niet eerder weg van werk. Naar de kantine gerend voor mijn camera, sh*t, naar de auto dan! Ja! Terug naar stal, ik zag geen Dais toen ik aan kwam lopen en ze lag al. Staldeur open gedaan, naar achter gelopen en daar zag ik dit:

Wat ik allemaal dacht?
- Wat een prachtige bles!
- Een palomino merrie! (waarom ik merrie dacht?? Daar was ik van overtuigd!)
- Wat een prachtige bles!
- Niet zo heel veel wit en dat voor een palomino!
- Oooohhh... die bles!

Ze was er voor het grootste deel uit, maar Dais bleef liggen, dus wilde ik haar bij mama leggen. Ik haalde het vlies van haar achterbenen en zag ineens een zwart staartje!
Huh?? Een valk????

En daar was ik dan, alleen, terwijl Evelien en een vriendin van me zouden blijven slapen om te helpen en mee te genieten.
Gelukkig kwam er een man aan die ook met zijn paard bij ons op stal staat, dus was ik niet helemaal alleen.
Alles ging (weer) volgens het boekje. Staan binnen 45 minuten, nageboorte na 65 minuten eraf, drinken binnen 2 uur. Veearts is geweest voor de check en nu staan moeder en dochter er tevreden bij en ben ik hopeloos verliefd

Nog een dagje goed nagedacht over de naam en vanmorgen besloten dat deze naam het beste bij haar past.
Sublime's LaVie CR
Met de betekenis (Het Leven) en de twee hoofdletters een mooie verwijzing naar haar grote broer TiSento

En om maar alvast antwoord te geven op de meest voor de hand liggende vraag

LaVie zal sowieso blijven tot Fiore een veulentje heeft gekregen. Mocht dat een merrie zijn, zal ik moeten kiezen wie van de twee mag blijven.
Geniet van de foto's zoals ik van LaVie geniet!
ps: ik heb nu al veel te veel mooie foto's, dus op naar pagina twee!

En mijn favoriet

Ik ben zó verliefd op die lichte oogjes