Ook deze bevalling ging zeer snel en tussen de controles door

Om 00.00 lopen we de laatste ronde.
Princess staat niet klam of onrustig en er is geen verandering in de uier waar vanaf 298 dagen dracht al hars uit komt. Maar omdat ze 's middags toch wel erg graag naar binnen wilde, vertrouw ik het toch niet helemaal. Ze is inmiddels 342 dagen, dus kan het nooit lang meer duren.
We hebben gevoerd en hooi gegooid en de wekker word voor 02.00 gezet.
Rond 01.30 hoor ik mijn schoonvader van beneden roepen. "Er is een baby geboren!" Ik kijk nog half slapend naar mijn dikke buik, misschien dat ik in mijn slaap iets gemist heb

Ik schiet mijn kleren aan en we vliegen naar beneden.
Bij stal aangekomen zie ik een behoorlijk wit veulen staan met hier en daar wat bont. Niet waar ik op had gehoopt, maar wat is het aansprekend!!!
Ik stap rustig de stal in en til de staart op. Ik hoop zó op een merrie..., dus blijkt het uiteraard een hengstje te zijn.

Hij is al droog en de placenta vinden we even later onder het stro. Na een minuut of 15 heeft hij ook de uier te pakken.
Met de regen is hij iets langer binnen gebleven dan wat ik normaal doe, maar vanochtend konden hij en mama lekker de benen strekken. Zelfs de zon laat zich heel af en toe zien.
Genoeg gepraat. Meet Looking like Royalty!

Ik ben zelf wel erg gecharmeerd van dit apart geverfd mannetje!