Vorig jaar had ik uit dezelfde combinatie een prachtig valk merrieveulen met vier zwarte benen, klein kolletje en klein snebje, en nu dit prachtige palomino mannetje met ontzettend veel witte aftekeningen en witte appaloosa billen met vlekjes

Moeder is mijn valk welsh A merrietje Oostdijks Cheridwen Mellow (PK's Ceridwen Mabel ( Glyncoch Peter Pan) x Shore Brooks High Five), stokmaat 1,18, valk, 100% welsh, 1ste premie stamboekmerrie.
En de vader is mijn eigen hengstje In de Ban van Pjotr (Pepper x Steehorst Free Lance), stokmaat 1,21, valk panterbont, 75% welsh, goedgekeurd als dekhengst bij het nas en wpcv, elk jaar een 1ste premie en tevens goedgekeurd op nakomelingen en daarmee levensgoedgekeurde 1ste premie hengst.
En dit is het prachtige unieke mannetje dat dit jaar uit deze combinatie is gekomen

De bevalling, mevrouw liep al twee dagen met een melktest van 6,0 dus ik was echt al dag en nacht de camera in de gaten aan het houden (en ze had een alarm om), maar ik zou daarmee nog te laat zijn (woon zelf zo'n 10 minuten van stal) want ze presteerde het om van volledig in rust stand en lekker aan het eten ineens binnen 10 minuten te gaan bevallen, het enige wat ik savonds zag was dat ze in de voerbak aan het plassen was, dat zou ze dus echt never nooit doen want ze is super netjes dus ik ben naar stal gegaan om het schoon te maken en toen bleek dat vruchtwater!! Toen durfde ik niet meer weg maar ik heb wel nog vier uur moeten wachten voordat ze echt begon (ik zat verstopt in de schuur om haar rust te geven

Een halve dag later mocht hij al lekker even een paar uurtjes met mama op de wei, wat hadden we geluk met dit mooie weer

Eerste keer uit de stal was hij in de war en mama volgen zat er nog niet in hihi, arm kereltje. Maar hij werd uiteraard geholpen

Eerste keer op gras, witkopje

Met mama door het enorm hoge gras hihi

Zijn knappe witte billen

En dit zijn foto's van vandaag, hier is hij 1,5 dag oud

Hij heeft nog geen naam, maar hij is geboren op de verjaardag van mijn broertje misschien doe ik daar wel wat mee