Hackney hengstje Riddles 'n Mysteries Showtime is geboren!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NienSCHaap

Hackney hengstje Riddles 'n Mysteries Showtime is geboren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 15:53

Hallo allemaal,

Dit topic is natuurlijk het vervolg op het topic van onze knappe mama Mimi <3
[KS-MK] Mistery Girl en het avontuur van "de drachtige hackney pony"

De laatste paar weken zag je de buik van Mimi groeien en ook het uier kreeg steeds andere vormen.
De avond van woensdag op donderdag nog eventjes gauw bij de pony op stal wezen kijken haar uier was van best wel vol ineens weer wat geslonken, maar dat ging eigenlijk steeds zo heen en weer.
Het veulentje zat nog lekker veilig in moeder haar dikke buik en was goed actief waardoor Mimi wel de laatste dagen heel geïrriteerd kon reageren.
Maar ik had niet het idee dat zo in een rap tempo ging bevallen en kon heerlijk dromen :z mezelf steeds de vraag stellen "wanneer zal het geboren worden?!"
De volgende morgen ben ik samen met een vriendinnetje naar stal gegaan om Mimi te voorzien van grassprietjes en de extra zonnestralen die dag.
Toen Mimi uit der paddock kwam gewaggeld viel mijn oog direct op haar enorme uier :wow: ik kreeg al te horen dat ze niet vooruit te branden was en heel loom overal op reageerde, maar veder leek er nog weinig aan de hand.
zo ging het tenslotte de afgelopen dagen steeds >;) en wist ik niet meer wat ik nu daadwerkelijk moest denken, we konden toch niks anders doen dan het aankijken.
Het aankijken hebben we dan ook gedaan, maar in een uurtje tijd begon er langzaam melk uit haar enorme uiers te druppelen en van het druppelen kwam de eerste prop op haar tepel := .
Afbeelding
Dit was het eerste druppeltje en na een korte tijd lekker het er echt op dat Mimi toch echt nu aan het kegelen was *\%/* ik kon wel een soort van vreugde dansje doen.
We hebben de pony overdag lekker buiten in het zonnetje laten staan en besloten om s'avonds nog eens terug te komen om het te bekijken. Zal ze dan echt nu binnen 24 uur een klein knap veulentje op de wereld gaan zetten? of was ze typisch haar oma en presteerde zij het ook om het dan rustig nog 2 weken binnen te houden :') ik zag het al helemaal voor mij.

De avond rond een uur of 9 waren we dan weer op stal om te kijken of er dingen veranderd waren en besloten om in ieder geval na de laatste voerbeurt te blijven omdat er dan meer rust op stal was.
Ik deed hooi in Mimi haar slowfeeder en daar reageerde ze zo 'boos' dat mijn gevoel was om toch maar eens te blijven vannacht.
Ik heb geweldig stalhouder en in overleg mochten we dan blijven, we hebben onze bedje dan ook op een van de poetsplaatsen gemaakt :)) tussen de andere stallen.
Afbeelding
Gewapend met een zaklantaarn, dekens van Mimi om onder te liggen en koekjes deden we gauw het licht in de hal uit en probeerde we zelf ook een oogje dicht te doen :j bij ieder geluidje dat je hoort vraag je jezelf af of Mimi al bezig was met bevallen :o Ik ben tussendoor 1x wezen kijken en heb Mimi in het oor fluistert dat ze vanavond haar veulentje maar te wereld moest brengen en dat het veilig was omdat we er alleen waren om haar te helpen.
Mijn stalhouder had gezegd wanneer het begonnen was dat ik hem mocht bellen, dat vond ik zelf ook wel een heel fijn gevoel om er niet compleet alleen voor te staan mocht het allemaal niet lukken.
Zo kon ik rustig in slaap komen en volgens mijn vriendin was ik heerlijk aan het snurken :Z tot er ineens een "waterval" klonk op stal.
Ik werd wakker en vroeg haar waar het geluid nu echt vandaan kwam want links van ons stonden gewoon de paarden, ja misschien was er wel eentje aan het plassen :D "nee het komt van rechts"
daar stonden Mimi en twee shetlanders, waarop ik zei "die shetlanders kunnen niet zoveel plassen" O:)
WHOOOO wacht dat betekende ?? ja, nee HELP ik sprong onder de dekens vandaan met de zaklantaarn en dit was het eerste beeld wat ik zag..
Afbeelding
Ik probeerde in alle rust mijn stalhouder te bellen en het enige wat ik kon roepen was "het is begonnen ik zie de pootjes"
Snel even op de klok gekeken hoelaat het was en 01:40 dat haar waterblaas dus knapte en binnen 20 minuten was het veulen geboren, bijna zoals uit de boekjes kon je wel zeggen.
Ik voelde me wel vereerd dat ik bij haar bevalling mocht zijn en haar ook mocht helpen met het veulen, ze ging op het laatste moment staan en om nu te zorgen dat het veulen niet direct raar op de wereld kwam hebben we het begeleid en ging het perfect.
Afbeelding
Direct was Mimi een echte geweldige mama <3
Afbeelding

Jaaa daar was HIJ dan een geweldig knap hengstje, bruin met een bles en in ieder geval 3 witte voeten
Een stek wondertje wat binnen het uur al op zijn wankelende pootjes ging staan en Mimi die niet van zijn zijde af week.
De nageboortje wou er helaas slecht afkomen bij Mimi en ze bleef kramp houden en ging dan weer liggen en rollen... toch maar even mijn dierenarts van bed gebeld om te overleggen maar na een half uurtje aankijken werd haar reactie steeds heftiger en onrustiger, het veulen kon niet drinken en echt in de buurt komen was ook niet geslaagd.
Afbeelding

De dierenarts toch maar direct 's nachts komen en we hebben haar eerst alleen nog maar gespoten in de hoop dat de reactie was dat de nageboorte wel eraf zou komen, we konden niks anders doen dan afwachten en ik ben tussendoor wel even naar huis geweest om te douchen en iets te slapen, maar al gauw werd ik door mijn stalhouder gebeld dat de nageboorte er niet afgekomen is :n
Terug op stal was eigenlijk besloten om richting de kliniek te gaan met moeder en veulen om de nageboorte te behandelen maar ook omdat het veulen weinig mocht drinken bij moeders die dat niet wou hebben door de pijn en dus ook even in de gaten moest gehouden worden.
Op stal waren ze al druk in de weer om alles klaar te maken voor vertrek en hielden Mimi strak in de gaten, maar net voordat we op stal aan kwamen kreeg ik het bericht dat de nageboorte er af gekomen was en dat het er veder netjes uitzag, de puntjes en alles goed *\o/*
Afbeelding
Van binnen maakte ik zeker een vreugde dansje en konden nog even gauw naar de supermarkt gegaan voor beschuit met muisjes en een ontbijtje op stal. We hoefden gelukkig niet meer naar de kliniek toe en er was al een dierenarts onderweg naar stal voor een aantal inentingen dan die ook wel alles even nog zou controleren of het goed gegaan was.
Afbeelding

Nou ja ik zou niet meer een te lang verhaal er van maken :') oepsie....

Inmiddels maken moeder en kind het goed, hij mag inmiddels goed drinken bij moeders en poept en plast na behoren :o Mimi heeft nog wel die dag een aantal spuiten gehad (wee opwekkers) wat zeker geen pretje was maar ze heeft zich er keihard doorheen geslagen en is weer Mimi zoals ze daarvoor ook was _/-\o_

Afbeelding
Het hengstje is geboren rond de klok van 2 uur op vrijdag 29 april 2016 en heeft de naam Riddles 'n Mysteries Showtime gekregen <3

Nog even een paar foto's van zijn eerste en tweede dag *\o/*
Afbeelding

Mimi was blij haar beentjes even te kunnen strekken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Riddles 'n Mysteries Showtime (op stal word hij Mister Meatball genoemd)

Afbeelding

Bedankt voor het kijken en een reactie zou ik natuurlijk leuk vinden :wave:

Lisitano

Re: Hackney hengstje Riddles 'n Mysteries Showtime is geboren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 15:57

Oh <3 Wat een prachtig mannetje! Gefeliciteerd!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 16:16

Mister Meatball _O-

Knappe kerel hoor!

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 16:20

Woww, wat is hij mooi!! En wat glanst hij prachtig!! <3

Wat zijn je plannen met hem?

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 16:26

Wat een lekker ding met die gekrulde oortjes <3

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 16:29

Wauw wat een snoesje!!!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 16:30

Jaaaa, daar is hij dan! Wat is ie leuk, zo droog :D

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 16:35

MyHorseGirl schreef:
Wauw wat een snoesje!!!

Snoesje dekt precies wat ik wilde zeggen :D
Gefeliciteerd met je knappe kereltje !

galgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 16:52

Prachtig diertje zeg.....de merrie ook trouwens.
Gefeliciteerd !

ClaudiaDer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:11

Ooh hij is prachtig! <3

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:23

Daar is zijn eigen topic al, super mooi mannetje!!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 18:48

Kelly_J schreef:
Woww, wat is hij mooi!! En wat glanst hij prachtig!! <3

Wat zijn je plannen met hem?

Hij is eigenlijk al 'verkocht' maar gaat volgens mij voor de hengstenkeuring en hoop dat hij ook goed op het concoursveld gaat doen en anders komt hij mogelijk terug :o

_l_amanda_l_ schreef:
Jaaaa, daar is hij dan! Wat is ie leuk, zo droog :D

Het blijft de hele week mooi weer, kom je snel langs om foto's te maken.

gett schreef:
Daar is zijn eigen topic al, super mooi mannetje!!

Ja hij kon natuurlijk achter blijven, ze mogen zo even lekker maar buiten.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 20:13

Hij is echt knap! <3

Bijzonder ook dat je aanvoelde wanneer het zou gebeuren en er dan ook bij bent geweest van begin tot eind. :)

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 20:20

Mooi vervolg topic Nien, en wat heb je weer een super leuke foto's geplaatst
Ik vind hem prachtig..
En zag ik dat nou goed? heeft hij op ieder oortje een krulletje staan ?
<3

Sirocco12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 20:41

Die oortjes <3 <3 <3 wat een lekker ventje

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 20:42

Heerlijk topic en mooi om het hele verhaal te lezen! Bijzonder dat je er bij mocht zijn :)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 20:49

Sani schreef:
Hij is echt knap! <3

Bijzonder ook dat je aanvoelde wanneer het zou gebeuren en er dan ook bij bent geweest van begin tot eind. :)

Dat klopt Sandra, ben er wel blij mee dat we erbij konden zijn :j

nobje schreef:
Mooi vervolg topic Nien, en wat heb je weer een super leuke foto's geplaatst
Ik vind hem prachtig..
En zag ik dat nou goed? heeft hij op ieder oortje een krulletje staan ?
<3

Ja Maris ;) de uiteindes van zijn oortjes staan nog in een krulletje :=
Ze hebben vandaag inplaats van in haar paddock op het grasland mogen staan. Meneer ging zo hup met een sprongetje tussen de onderste en middelste draad door.
Moeder hield de kop aan de grond :') die was hem blij eventjes kwijt te zijn de bandiet.

Niene87 schreef:
Heerlijk topic en mooi om het hele verhaal te lezen! Bijzonder dat je er bij mocht zijn :)

Blijft prachtig Nienke om bij een bevalling te zijn :)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 11:26

Mondy schreef:
MyHorseGirl schreef:
Wauw wat een snoesje!!!

Snoesje dekt precies wat ik wilde zeggen :D
Gefeliciteerd met je knappe kereltje !

Hihi ja snoesje past ook zeker wel bij hem := of boefje :Y)

laurabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 11:28

Wat is hij een knapperd!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 11:30

Hij is echt heel erg knap Niena! <3

fawnless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 11:41

Wat een onwijs knap kereltje! <3

En vond het echt onwijs leuk om het hele verhaal te lezen, lijkt me zo onwijs onwerkelijk en gaaf om een keer mee te maken. Zeker als het je eigen merrie betreft. :j

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 19:07

Imre schreef:
Hij is echt heel erg knap Niena! <3

Ja als ik over de staldeur heen hang en hij me aan kijkt met dat koppie <3 dan word je verliefd op dat boefje.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 19:19

Wat een prachtig veulentje <3

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 14:04

Ir1ne schreef:
Wat een prachtig veulentje <3

We zijn er heel wijs mee Irene :j

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 07:41

Wat een spieren al in die kont!