Spaanse schone van veulen naar (bijna) jaarling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

fransje23

Berichten: 15297
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Spaanse schone van veulen naar (bijna) jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-16 13:27

Bijna op de valreep toch een fototopic van mijn spaanse, bijna, j(n)aarling Joya op 27 maart wordt ze namelijk 1 jaar. :)

Vorig jaar september ben ik rustig gaan zoeken naar een "bedrijfsopvolger" voor mijn 24-jarige draver. Ik heb de afgelopen jaren een voorliefde voor veel dingen uit Spanje ontwikkeld en wilde graag een ongeveer 2-jarig paard met PRE-bloed en het liefst gekruist met arabier de zgn hispano-arabier. Na veel zoeken op internet heb ik contact opgenomen met een bemiddelaar/verkoper van spaanse paarden in Andalusie. Zij wist een twee-jarige hispano-arabier te koop. Daar ben ik wezen kijken maar ik voelde geen klik met het overigens wel mooie en bijzonder lieve paard.

Op de Facebookpagina van de bemiddelaar zag ik al wel regelmatig een schattig en knap veulentje voorbij kopen. Dit veulen was samen met moeder door gevonden op een verlaten bouwterrein vol planken/balken/spijkers in Spanje. Moeder was nog mager maar het veulen zag er blakend uit. Aangezien ze alleen samen naar Nederland mochten en ik een merrie met veulen wat too much vond heb ik ze niet gekocht. Veulen bleef echter wel in mijn hoofd zitten..

Inmiddels was er iemand uit Nederland die dat wel aandurfde moeder en kind samen te kopen. Zo zijn ze eind september samen per luxe vrachtwagen naar Nederland gekomen. Toeval wil dat de koper voornamelijk interesse had in de merrie en voor het veulen een nieuwe eigenaar zocht! *\o/*

Ik heb vrij snel een afspraak gemaakt om te komen kijken maar in mijn hart had ik al een beslissing genomen. Op de weg terug na ons eerste bezoek wist ik het zeker maar voor de zekerheid toch nogmaals gaan kijken en meteen de knoop doorgehakt. Ineens was ik bezitter van een zeer speciale oudere draver en een bijzonder spaanse jonge blom :D Ondanks wat problemen om een geschikte plek voor Joya te vinden heb ik tot nu toe, geen moment spijt.

Ze is zo bijzonder en zo lief. Qua karakter totaal anders dan mijn oudere paard maar dat was ook wat ik graag wilde.

Dus bij deze wil ik Joya presenteren:

Als klein veulentje in Spanje nog op de bouwplaats waar ze gevonden is. Manen en staart worden in Andalusie vaak afgeschoren volgens mij omdat ze denken dat het daarna voller terug groeit?

Afbeelding


Afbeelding

Samen met moeder op de berg ook nog in Spanje

Afbeelding

Bij onze eerste echte ontmoeting in oktober 2015. Zo vind ik haar al best een buffel van een veulen :D

Afbeelding

Eerste fotoshoot 13 november 2015


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Close up kan je haar drie kruintjes goed zien!

Afbeelding

Het baby-achtige gaat er nu wel vanaf en ze wordt echt een jaarling

Eind december 2015
Afbeelding


Begin februari 2016
Afbeelding

Eind februari 2016
Afbeelding

maart 2016
Afbeelding

Ik ben heel benieuwd hoe ze uiteindelijk uit gaat groeien. Het is een lange weg van veulen tot rijpaard maar ook wel een leuke weg met voor mij veel nieuwe dingen. Iedere keer als ik bij haar in de opfok, ga kijken is ze al weer zoveel veranderd qua uiterlijk en kleur. Aangezien het een schimmel is zal ze wit worden. Hoe ze verder wordt is een raadsel moeder is bekend maar vader niet m ogelijk is vader een lusitano. Gelukkig veranderd haar karakter weinig ze blijft lief en mensgericht!

Op naar een mooie toekomst samen :)

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid


mairead

Berichten: 3213
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 13:33

Leuk veulen!

Bij merries wordt in Spanje vaak de manen en de staartwortel geschoren; daar beginnen ze dan blijkbaar al jong mee (zo te zien zijn sowieso de manen bij moeders ook geschoren). Is soort van een 'rasstandaard' (net als bvb de boog van een Fjord). Bij de hengsten mag het haar wel groeien. :)

kerstmuts :j Nu met aanklikbaar onderschrift:
Fjord. Feel the difference!

ElineRocco22

Berichten: 67
Geregistreerd: 30-05-15
Woonplaats: Enschede

Re: Spaanse schone van veulen naar (bijna) jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 13:36

wat een verschil al!

ben benieuwd hoe ze er over een paar jaar uitziet!

***Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain.***

BrankaZ

Berichten: 3827
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Re: Spaanse schone van veulen naar (bijna) jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 13:45

Dat je in eerste instantie een Hipano-arabes wilde snap ik helemaal :+

Maar Joya is nu al leuk, maar wel benieuwd hoe ze uiteindelijk wordt.

Ik denk altijd eerst goed na voordat ik iets stoms zeg (Loesje)

Crines

Berichten: 497
Geregistreerd: 09-11-15
Woonplaats: België, West-Vlaanderen

Re: Spaanse schone van veulen naar (bijna) jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:45

Ooh ik heb haar verhaal op FB gevolgd.

Super fijn dat ze zo'n goede thuis heeft gevonden hoor!

Ik ben benieuwd hoe ze eruit ziet na haar naarlingperiode :Y)

Yeguada Crines Danzantes: fokkerij van Pura raza Española Volg ons op FACEBOOK!
Imperiosa x Milagroso - veulentje verwacht 19 maart 2018 Esquina x Milagroso - veulentje verwacht op 15 mei 2017
Quiero mijn zwarte hengst (APTO) - ter dekking Furioso YCD v. Jalisco Larios °27 maart 2016 Guapa v. Enorme °29 mei 2016

fransje23

Berichten: 15297
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-16 21:21

mairead schreef:
Bij merries wordt in Spanje vaak de manen en de staartwortel geschoren; daar beginnen ze dan blijkbaar al jong mee (zo te zien zijn sowieso de manen bij moeders ook geschoren). Is soort van een 'rasstandaard' (net als bvb de boog van een Fjord). Bij de hengsten mag het haar wel groeien. :)


Bij merries worden vooral vaak de manen afgeschoren inderdaad net als bij moeders dat is ook praktisch. Ze worden voornamelijk voor de fok gebruikt en de hengsten moeten natuurlijk showen.

Crines schreef:
Ooh ik heb haar verhaal op FB gevolgd.

Super fijn dat ze zo'n goede thuis heeft gevonden hoor!

Ik ben benieuwd hoe ze eruit ziet na haar naarlingperiode :Y)


Ze had volgens mij best veel volgers :D Probeer zeker Facebook ook regelmatig te updaten.

Iedereen zegt dat alles goed komt na de naarlingperiode dus daar ga ik maar vanuit :D :+

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: Spaanse schone van veulen naar (bijna) jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 07:55

Leuk dier, ben benieuwd hoe ze uitgroeit!
En wat zitten er onwijs leuke foto's bij!

fransje23

Berichten: 15297
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-16 20:24

Ben ook heel erg benieuwd :D

Ben ook heel bij met de foto's van de shoot. Ze veranderen zo snel op dit moment elke foto is daardoor extra uniek.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Suzanne07

Berichten: 94
Geregistreerd: 04-03-16

Re: Spaanse schone van veulen naar (bijna) jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:44

Mooie foto's !!

sandra8
Berichten: 1002
Geregistreerd: 21-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 21:50

Die joya wat een maf gezicht die afgeschoren manen en staart. Gelukkig groeit alles al hard terug.
Fijn dat we allebei een ander fijn opfokplekje hebben gevonden.

Biwilarda .C keur prestatie sport Sandreo X Goya bevallen van een merrieveulen van Brandon op 18 april 2015.
Lobri veulenkampioen nrps in Ter Aar 2015 ( stermerrie)
Hengstveulen van bright's hero in 2019
Merrie veulen van Dai ko myo in 2021

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:22

Oh wat super leuk! Ik heb haar ook gevolgd op Facebook! Ze is echt enorm knap.

Enzo Alano

Volg ons op Instagram! @andalusianenzo

MaximeEratos

Berichten: 179
Geregistreerd: 06-03-16
Woonplaats: Kampenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 13:04

Wat een schatje! Proficiat! :D

"Without my horse, my house would be clean, my wallet would be full, but my heart would be empty"

Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:03

Wat een mooi veulen en bijzonder verhaal!
Staat ze bij Kwadijk in de opfok?
Mijne stond daar (ook) bij de hengstjes

<3 Lamar <3
volg ons op Instagram @Lamarxhorse: https://www.instagram.com/lamarxhorse/

fransje23

Berichten: 15297
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-16 21:13

Cvsdevries schreef:
Wat een mooi veulen en bijzonder verhaal!
Staat ze bij Kwadijk in de opfok?
Mijne stond daar (ook) bij de hengstjes


Klopt ze stond/staat in Kwadijk in de opfok :j Nu staan ze op het weilandwat verder op.

Heb de jouwe dan vast gezien daar.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:26

Ja de hengstjes zijn naar Wijdewormer.
Toevallig zeg!

<3 Lamar <3
volg ons op Instagram @Lamarxhorse: https://www.instagram.com/lamarxhorse/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 1 bezoeker