Lilith is een merrieveulentje met als ouders Don Cremello du Bois en mijn eigen Marieke van 't Everdal.
Ze is ondertussen al dik 9 maanden oud en loopt nog steeds bij mama, wat haar groei duidelijk goed doet
. Als ik van veraf sta te kijken naar de wei vergis ik me soms van pony omdat ze al bijna even groot is als Marieke. Ergens in februari zal ze afgespeend worden en komt ze een tijdje alleen met Raven te staan, die nu al dagelijks geterroriseerd wordt door de kleine etter
.Ze staat de laatste dagen behoorlijk fris, dus ik dacht er vandaag eindelijk aan om mijn camera mee te nemen
. Zet je de poort van de paddock open, wandelen ze doodleuk in een sukkelstapje naar de wei om meteen met hun hoofd in het gras te duiken
. Maar Lilith zou Lilith niet zijn om na een halfuur zelf haar weg te zoeken en heel erg stout onder de draad door te kruipen naar een andere wei, dus toen de overige pony's weer naar binnen gingen kreeg ze toch de smaak van het lopen te pakken.De foto's zijn geen hoogstandjes, maar voor mij is Lilith dat alvast wel
. Ze is alles wat ik kon wensen en meer...

De typische trotse Lilith blik

En als afsluiter mijn mooie minikudde...
. Ze is heel aanhankelijk en speels en weet duidelijk wat mag en niet mag (en kiest er dan voor die regels te negeren als het haar uitkomt). Het is een beetje een miniversie van Marieke qua intelligentie en trots, maar ze is wel een stuk 'gemakkelijker' in de omgang. Daarvoor hadden we ook de hengst gekozen... Ik hou wel van een beetje (veel) karakter, maar het moet ook nog handelbaar zijn. Voorlopig lijkt het alsof dat gelukt is! Maar ze is ook nu al veel meer 'paard' dan mijn 4-jarige haflingermerrie, die weet nog steeds niet echt goed hoe de wereld in elkaar zit
. Verschil moet er zijn zeler?
.
. In de natuur blijven ze ook tot 10-11 maanden bij de moeder en zolang het goed gaat doen wij dat ook. Marieke bepaalt zelf wanneer Lilith wel of niet mag drinken en over een tijdje halen we ze uit elkaar.

. Je ziet Mara gewoon denken: Euhm... Wat doen jullie nu? Hier staat wel gras hé