Toppertjes op de keuring

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Toppertjes op de keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 11:27

Afgelopen zaterdag was de nationale keuring van het appaloosa stamboek. Omdat ik zelf net een baby gekregen heb en dus druk genoeg was/ben komende weken had ik mijn veulen in eerste instantie niet op gegeven. Maar een vriendin van mij wilde wel heel graag met haar naar de keuring gaan, zelf ging ze ook met een veulen dus echt op het allerlaatste nippertje heb ik mijn veulen nog ingeschreven :D. En ze hebben haar echt perfect voorbereid! Mooi geschoren, prachtige strakke knotjes, wat zag ze er prachtig uit!!! Ik was zelf niet op de keuring aanwezig maar werd wel elke minuut op de hoogte gehouden :D

Mijn veulen, Emma van stal de Wilde, heeft als vader mijn goedgekeurde 1ste premie NAS hengst In de ban van Pjotr. Pjotr zelf is valk panterbont. Emma is valk en geen appaloosa maar ook de eenkleurige afstammingen van NAS hengsten zijn welkom op de appaloosa keuring :D, ze mogen alleen niet meelopen voor het kampioenschap mochten ze 1A geplaatst worden. En mijn Emma werd gewoon 1A geplaatst in een sterke groep veulens!! *\o/* *\o/* Een prachtige 1ste premie en 1ste plaats voor mijn meisje, ik ben echt super trots! :# :# omdat ze dus eenkleurig is mocht ze niet meedoen met het kampioenschap dus de 1B geplaatste (wel een appaloosa) had geluk want die mocht nu wel daarvoor. Emma is ook ingeschreven in het WPCV en daar heeft ze dit jaar op een show wel een kampioenstitel kunnen halen (kampioen welsh partbred veulens) en werd ze ook nog eens reserve kampioen beste veulen van de hele show!! Dus mogelijkheden genoeg overal voor Emma ookal is ze geen appaloosa :-).

Dit is Pjotr:

Afbeelding

Afbeelding

Emma is nu trouwens bijna 5 maanden en volgend jaar verwacht ik een vol broertje/ zusje van haar! Ik ben nu al erg benieuwd!

Hieronder wat foto's van op de keuring, gemaakt door de fotograaf:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog wat foto's die ze zelf gemaakt hebben :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er waren nog een aantal andere Pjotr kinderen ook aanwezig op de keuring! Twee kleindochters en vier dochters werden beloond met een 1ste premie waaronder ook het andere veulen die mijn vriendin mee had, Isa van stal de Wilde. Isa kreeg een prachtige 1B premie (1ste premie en 2de plaats) in een andere groep. Deze dochter is ook eenkleurig, palomino, en heeft een volle shetlander als moeder! Isa heeft wel appaloosa kenmerken dus er is kans dat ze toch nog gaat doorkleuren!

Afbeelding

Het was ook echt heel slecht weer, stortbuien en alles stond zowat blank hoorde ik, maar onze poppetjes werden goed warm gehouden hihi

Afbeelding

Bedankt voor het kijken :)

Mer1980

Re: Toppertjes op de keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:42

wauw ik ben mega fan van Pjotr en natuurlijk ook van Emma, van harte gefeliciteerd met de prachtige resultaten!!!!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 16:51

En wat herken je de Pjotr's er ook uit!
Het was echt een hele mooie collectie nakomelingen die er op de keuring liep Manda!!

Helemaal onpartijdig ben ik natuurlijk niet, want ook mij Pjotr-veulen liep een eerste premie ;)

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 16:56

Wat een prachtig hoofdje heeft Emma zeg! Sowieso een heel mooi veulen :) Toch maar goed dat ze met een vriendin van je mee mocht :D Gefeliciteerd met het mooie resultaat!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:02

Waaauuuwww! Wat is die al mooi uitgegroeid zeg! Echt een plaatje... Gefeliciteerd met de mooie prestatie.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:21

Wauw die Pjotr is echt rete goed in het nageven van zijn hoofdje en volgens mij ook gangen!
Wat een PRACHTveulen... Ik ben fan van Emma.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 22:20

Bedankt voor de reacties :-)

Ja Emma heeft echt heel veel van Pjotr meegekregen, ze lijken zoveel op elkaar, ik ben echt benieuwd hoe ze gaat uitgroeien!

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:25

:wow: jeetje wat een gaaf paardje heb je daar zeg!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:26

Wauw ze is echt prachtig en laat zich goed zien!!

Maar ben vreselijk onder de indruk van het veulen uit de Shetlander moeder. Je gelooft bijna niet dat haar moeder een volle shet is, jeetje wat een luxe dier

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 23:33

Wauw gave veulens. Ben ook erg fan van Pjotr. Wie weet laat ik ooit mijn palomino welshje door hem dekken :+ als ik zie hoe knap Emma is hihi.

Maar nog ff een twijfel qua hengst haha vanaf begin zeg ik doe een zwarte hengst op haar maar dan komt knappe Pjotr weer langs en dan komt de twijfel weer. :=

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 03:39

Kunnen we bokt niet omtoveren tot Pjotr fanclub. Wat een hengst. WAUW.

Wat een prachtige veulens !! Tjee. Niet nadelig voor de merries maar volgens mij kan Pjotr uit een ezel nog een pracht veulen fokken.

Hoge plaatsing zeer verdient!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 06:30

Wat een geweldig veulen zeg! :D

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:50

Ik heb hem stiekum ook nog op mijn lijstje staan, prachtige veulens !

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 14:22

Bedankt, ben ook echt heel tevreden over Pjotr zijn nakomelingen, dit zijn de eerste veulens sinds hij van mij is en had zelf ook nog geen veulens van hem gezien daarvoor :)

gett schreef:
Maar ben vreselijk onder de indruk van het veulen uit de Shetlander moeder. Je gelooft bijna niet dat haar moeder een volle shet is, jeetje wat een luxe dier

Mooi he! Hij lijkt echt heel goed te verluxen! Het veulen van de shetlander is ook echt flink aan de maat, als je haar zo naast Emma ziet scheelt het niet veel terweil het shetlander veulen een stuk jonger is en van een kleinere moeder ook nog!