Maxie word groot in mini formaat eigendunk alarm!!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotografie91

Maxie word groot in mini formaat eigendunk alarm!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 20:29

Zaterdag was de welsh keuring in Tolbert waar ik heen ging met mijn A welsh merrie en ja aangezien zij het meest schattige veulen heeft (wat natuurlijk ieder baasje van zijn veulen vind) moest die ook even geshowd worden :D

Afbeelding

mams natuurlijk ook super knap

Afbeelding

de dag voor de keuring ruim 1,5 uur bezig geweest met 2 pony's wassen het is maar wat je leuk vind haha hier is wel heel duidelijk te zien dat meneer zeer gecharmeerd is van zichzelf haha :+ :+

Afbeelding

voor het scheren met pluim oortjes }:0
Afbeelding

na het scheren vooral teleur gesteld in mij want ik was altijd het lieve baasje haha -O-
Afbeelding

meneer loopt samen met zijn moeder bij 2 andere en deze merrie is 1.75 en maxie is net over de meter denk ik wat een lef zit er ook in dat kleintje
Afbeelding

Afbeelding

dit lekkere snoetje doet mij iedere keer weer verliefd worden <3

Afbeelding

toen die nog geen week oud was niets mee te beginnen haha zo ondeugend en vooral gruwelijk eigenwijs, wat die eigenlijk nog is aangezien die nog onder de stroomdraad door loopt achter mama aan omdat stroom krijgen minder erg is als mama gras te zien eten....

Afbeelding

en dan te bedenken dat meneer met een hele bijzondere beenstand werd geboren

Afbeelding

gelukkig zoals de dierenarts zei niks aan gedaan en dit is binnen een week helemaal weg getrokken en nu niks meer van zichtbaar

Afbeelding

Maxie werd geboren met een grijze bril velen zeiden dat die schimmel word en nog steeds zit ik zelf in twijfel maar ik heb Dilly (de mams) haar fokker gesproken en deze zei dat de merrie als veulen helemaal richting het schimmel ging geboren met brilletje en heel licht geworden hij verwacht nog steeds dat ze wit word haha maar die is ook roan gebleven dus ik hoop dat Maxie ook roan word de dierenarts die nogal in kleuren zit verwacht ook dat die palomino roan word..

Afbeelding

en nog een klein bewegingsfilmpje van mijn kleine mannetje
https://www.facebook.com/dieke.slingerl ... nref=story

helaas kreeg Maxie een 2de premie met als commentaar dat die te weinig bot had en zijn stap vonden ze niet goed genoeg, met het bot ben ik het helemaal eens binnen het type heeft die te weinig bot zelf ben ik van de chique welshjes zie de merrie haha met het stappen was ik het niets eens zelf zie ik graag een ruime stap die straks fijn gaat zijn in het werk blijkbaar wouden hun een drentel stapje waar ik zelf over 3 jaar niet fijn mee kan werken, maar ze vonden hem wel opfokwaardig.

Gelukkig had ik zelf al gezegd dat die opfokwaardig is en daarom blijft die ook gewoon lekker bij mij.
volgens mij gaat het een toppony worden voor het mennen waar ik zijn moeder ook voor heb en misschien zien ze hem nog wel over 3 jaar op de hengstenkeuring hoewel die daar niet voor bedoelt gaat zijn }>

wat vinden jullie van hem? :o

jolmer20

Re: Maxie word groot in mini formaat eigendunk alarm!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:32

Oh wat een enorm leuk beestje zeg <3
Dat koppie inderdaad, snap dat je daarop verliefd bent!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:39

Wat een heerlijk diertje zeg! :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:49

Wat een snoepje ! Mams ook trouwens ! <3
En idd...die beenstand bij de geboorte :oo Dan schrik je je toch wezenloos...lijken wel achterbeentjes die vanvoor staan :7 Had dit nog nooit eerder gezien... gelukkig alles perfect opgelost door de natuur !
Veel plezier met je kleine ventje !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:54

Wat een mooi veulen zeg! <3

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 20:59

Pandora2 schreef:
Wat een snoepje ! Mams ook trouwens ! <3
En idd...die beenstand bij de geboorte :oo Dan schrik je je toch wezenloos...lijken wel achterbeentjes die vanvoor staan :7 Had dit nog nooit eerder gezien... gelukkig alles perfect opgelost door de natuur !
Veel plezier met je kleine ventje !

was inderdaad flink schrikken maar hij liep er meteen goed mee weg en het werd echt met de dag beter heeft gewoon bijzonder opgevouwen gezeten denk ik :+

en dankje wel allemaal <3

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:00

Dat is dan letterlijk wat ze noemen '' uit de kreukels komen '' :+

MelissaYM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:04

Oeeehh knappe mama! *\o/*
En uiteraard hele knappe baby!

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 21:10

haha ja inderdaad uit de kreukels komen haha het is gelukkig goed gekomen bij hem :)

en inderdaad een hele knappe mama hebben we 3,5 jaar geleden van de Zuidlaarder paardenmarkt gehaald hoewel ik mijn moeder voor gek verklaarde dat ze een welshjes kocht (wij zijn rijpaard en friezen fokkers) ben ik haar nu zo dankbaar voor deze pony <3 *\o/*

het is voor mij een flinke verandering geweest maar ik denk dat ik bij het mennen en dan vooral met deze pony zoveel meer op mijn plek zit en dit is echt mijn ding hoe gek ik ook op mijn eigen rijpaarden ben :o

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:13

Wauw, hij is echt heel erg knap <3

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:16

Wat een gewéldig koppie zit erop! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:47

Mijn hemel wat ziet dat er heftig uit bij de geboorte
Fijn dat het zelf wegtrok
Dat wit maakt hem erg leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:10

Wat een lief prulleke zeg! Ben benieuwd wat voor kleur hij uiteindelijk wordt. Waarmee rammel jij op het filmpje?

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 14:47

Dankje wel allemaal ja is heel erg veranderd :)
Ik rammel met flesje met steentjes erin moest oefenen voor de keuring haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:02

Ok top, ik was al op zoek naar een sigarendoosje ofzo. Moeten zaterdag ook weer naar de keuring en dit klinkt wel fijn om mee te rammelen. Is gewoon zown klein drink flesje met grind dan ofzo?

Ga t even uitproberen! Dank je voor het antwoord.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 21:02

Euforie schreef:
Ok top, ik was al op zoek naar een sigarendoosje ofzo. Moeten zaterdag ook weer naar de keuring en dit klinkt wel fijn om mee te rammelen. Is gewoon zown klein drink flesje met grind dan ofzo?

Ga t even uitproberen! Dank je voor het antwoord.

Ja zo'n pet flesje heb kleine steentjes die net door de opening passen is inderdaad fijn om vast te houden ooit zo opgekomen omdat we niks mee hadden en wel leeg flesje hadden en stenen haha :)