Wildwoud's Nico en Caeglas Elfryn.
Omdat Donna zelf erg smal is heb ik uiteindelijk gekozen voor Caeglas Elfryn.

En op 2 juni 2015 was het dan zover.
Donna lekte al 3 dagen melk maar die avond werd ze echt onrustig en ja hoor om 23.15 uur brak de waterblaas. Helaas ging ze hierna staan en niet meer liggen dus het veulen werd staand geboren.

1 beentje bleef te ver achter dus ze had even hulp nodig. Maar toen dat beentje er éénmaal bij getrokken was, was hij er ook vrijwel gelijk eruit. (dit ging sneller dan ik verwacht had). Hierdoor scheurde de navelstreng af en schoot het stuk wat nog aan de nageboorte zat bloedend de baarmoeder weer in.
Hierdoor verloor Donna aardig wat bloed dus voor de zekerheid de dierenarts erbij geroepen. Zij heeft de merrie toen direct een spuit gegeven zodat de nageboorte eraf kwam. Toen die er in zijn geheel uit kwam was de bloeding ook direct gestopt.

Na gekeken te hebben welk geslacht het was kreeg hij direct de naam Hero.

Toen hij gelijk begon te flemen was ik al verliefd op dit mooie mannetje.

En o, o wat wordt hij mooi naar mate hij opdroogt.

Toen kregen we het discussie punt welke kleur heeft hij.
Is hij bruin of is hij een koffievos? hier ben ik nog steeds niet over uit de één zegt koffievos de ander zegt hij is bruin.
En toen hij stond zag ik ook pas hoe groot hij was. Hij heeft enorme stelten.

's Morgens nog een keer controle door mijn eigen dierenarts ('s nachts had ik de dienstdoende dierenarts van de praktijk gehad). Hij vond het een heel mooi luxe mannetje, en dat is hij ook.
Ook kon hij daarna lekker naar buiten.

Vanmorgen heb ik ze even los gelaten in de binnenbak.

En ik ben niet de enige die verliefd is op hem.

Ik weet dat het een schimmeltje wordt maar kan iemand mij vertellen welke kleur hij nu heeft?