mega mooi mega groot mega lief

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wijdeweide

mega mooi mega groot mega lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 20:59

Op 16 mei precies na 11 maanden dracht geboren uit Moyra (NRPS) en Astor van de Vliet (trekpaard) dit prachtige merrie veulen Vayèn Danet roepnaam Vayèn! Ze is echt een schatje met het hele rustige koele karakter van paps en de look van mams..precies zoals gewenst! En het wordt een knoepert want ze meet nu al 1.08m.

Afbeelding

Afbeelding

met "oma" Beauty van 32 jaar op de achtergrond, kleurt wel mooi!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en haar mooie kontje en lieve staartje, kijk ik krijg de kleur van paps!

Afbeelding

dit zijn haar trotse ouders!

Afbeelding

haha heb ik mooi gefikst toch? Volgend jaar weer?
Laatst bijgewerkt door wijdeweide op 20-05-15 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Athelas

Re: mega mooi mega groot mega lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:03

Gefeliciteerd! :)
Foto's :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:28

wat een bijzondere kruising, wel een leuk veulen. Gefeliciteerd!

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 22:22

Je hebt serieus je rijpaardmerrie-met-Arabisch-bloed natuurlijk laten dekken door een trekpaard? Hel, das lef...
Maar leuk veulen!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 22:24

Hoe is deze combinatie tot stand gekomen?

Wel een mooi veulen, lekker robuust.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 22:25

Wat een aparte combinatie. Ben ook wel benieuwd hoe je hierbij gekomen bent?
Wel erg leuk veulen!

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 22:29

Aparte combinatie! Ben benieuwd hoe ze uitgroeit, mooi diertje! <3

wijdeweide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 22:48

Ja een heel bewuste keuze! Ik heb heel lang zitten wikken en wegen...merrie heeft een heel moeilijk onvoorspelbaar explosief karakter.Gekocht op 2 jarige leeftijd en ik was de 5e eigenaar..Moeilijk hanteerbaar eigenlijk helemaal onhandelbaar. Dus wat ik nog kon proberen was zien drachtig te krijgen en hopen dat dat wat met haar hormonen deed. Maar wat heb je aan een veulen die hetzelfde karakter krijgt als moeders...ellende denk ik. Dus na lang nadenken en speuren kwam ik op Astor. Astor is cool in het hoofd en schrikt nergens van. Hij wordt gebruikt als therapie paard bij o.a. autistische kinderen en kinderen met adhd. Dus wat als nou het veulen dit karakter zou hebben dat zou perfect zijn in combinatie met een merrie die rustig wordt van drachtig zijn en veulen aan de voet. Weken lang heb ik gezemel aangehoord met wat er allemaal wel niet kon gebeuren met mijn merrie. Je kon weken lang niet bij haar in de wei komen,ze viel je aan etc. Tja die tijd hebben we gelukkig al ruim 2 jaar achter de rug...ik kocht haar en je kon (behalve ik met een zwaaiende emmer soms) niet bij haar de wei in! Ze viel dan echt schoppend en bijtend aan. Dit hebben we met heel veel geduld en veel tijd en lef eruit gekregen. Wat was ik verbaasd dat ze zaterdagochtend helemaal alleen geveulend had...er stond een pracht veulen naast! Maar ik ben met lood in de schoenen naar haar toe gelopen..zouden al die mensen gelijk hebben en liep ik gevaar? Gelukkig niet pff ze is echt heel lief zowel voor mij als voor mijn kinderen als voor haar veulen! Plaatje compleet, perfect veulen, perfecte moeder. Hopen dat we binnenkort weer verder kunnen met inrijden, wordt toch eens tijd nu ze 5 is. Veulen houden we sowieso is veels te leuk

Armany

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:21

Jaaaa daar is ze dan eindelijk met haar eigen topic op Bokt <3 Wat een goed gelukte match, ben er namens papa Astor erg trots op :j Was zeker moeilijk om een fotoselectie te maken, heb al zoveel prachtige plaatjes zien langskomen op FB :D

Hieronder Vayèn haar halfzus (trekpaardmoeder, niet zo'n beste foto...sorry)
Afbeelding

en papa als baby, zla je goed kijkt zie je dat zijn staartje precies dezelfde kleuren heeft als die van Vayèn :o :
Afbeelding

wijdeweide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 13:39

ik denk hoe komt ze nou aan die foto? Die foto is nieuw voor mij...klopt want het is Vayèn niet maar haar knappe paps! Haha en ik maar denken dat die grote oren van Moyra komen! Wat knap zijn ze toch

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:48

wat een mooie!

Knap dat je toch door hebt gezet! Erg mooi om te lezen! Hopen wil het met het inrijden een beetje lukken, heel veel succes alvast!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:52

Maar dan nog is het gat tussen een 'volbloed' en trekpaard wel erg groot. Ken ook zat warmbloeden die een braaf karakter hebben :+ MAar ik hoop dat je veulen uit zal groeien tot een gezond dier.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:58

Aparte, maar gave kruising! Blijf je updates plaatsen, TS? Ben onwijs benieuwd hoe dit veulen uit gaat groeien!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:03

Snap ook de keuze niet met dezelfde reden als Joolien. Zat warmbloeden met koel karakter.. zit een behoorlijk gat tussem deze kruising. Benieuwd hoe het veulen uitgroeit.
Wat zijn je plannen ermee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:03

Wauw, daar heb je inderdaad een groot risico genomen!
Maar ik vind haar erg goed uitgepakt!
Nu hopen dat je geen [ras] met het karakter van de moeder krijgt.
Al zal je daar ook op kunnen inspelen met de opvoeding. :j

wijdeweide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 14:17

@Joolien en Cioccolato Moyra staat ingeschreven bij het NRPS maar dat wil niks zeggen alleen dat ze genoeg Arabischbloed heeft! Haar vader is namelijk een Tinker...

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:25

Heel leuk! Gefeliciteerd met je knappe veulen! :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:30

Hele aparte kruising, magoed daar hou ik wel van. Al zou ik wel bang zijn geweest dat het niet te fors zou zijn voor je merrie. Maar het staat er gezond en wel langs. Gefeliciteerd :D

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:37

Wow wat een aparte kruising!
Ik ben ontzettend benieuwd hoe dit veulentje er over een paar jaar uit gaat zien! Ik vind het in ieder geval een leuk veulen :D

Heeft je merrie geen last gehad tijdens de dracht?

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:40

wijdeweide schreef:
@Joolien en Cioccolato Moyra staat ingeschreven bij het NRPS maar dat wil niks zeggen alleen dat ze genoeg Arabischbloed heeft! Haar vader is namelijk een Tinker...

Haha van die mooie zwarte merrie??? Meen je niet had ik er nooooooiiiiittttt!!!! in gezien Vind het nu helemaal een aparte afstammeling nrps tinker trekpaard hihihi

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:42

waarom staat er dan in je profiel Anglo Arabier?

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:48

Leuke kruising! :) Ik ben benieuwd naar updates en hoe Vayèn uitgroeit. :)

Armany

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:56

Dustinlover schreef:
... Al zou ik wel bang zijn geweest dat het niet te fors zou zijn voor je merrie. Maar het staat er gezond en wel langs. Gefeliciteerd :D

Vreemd genoeg zou dat geen enkel punt zijn: Astor heeft ooit eens per ongeluk mijn pony van 1.33m gedekt (een buurman zag het gebeuren en heeft de merrie 'gered'). Ik was heel erg bezorgd en direct DA gebeld, die kwam en heeft de merrie weer hengstig gespoten maar benadrukte dat zelfs met die combi de merrie gewoon op natuurlijke wijze het veulen had kunnen baren zonder problemen. Het veulen zou enkel meer dagen nodig hebben gehad weer 'uit te vouwen' na bevalling.... :=

wijdeweide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 17:21

staat in haar hulpboek geregistreerd als 29,16% Anglo-Arabisch bloed Set_ Elkol

wijdeweide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 17:28

staat in haar hulpboek geregistreerd als 29,16% Anglo-Arabisch bloed Set_ Elkol. @ Fortitude ze is drachtig gescand met 28 dagen en we hebben tot 1,5 maand geleden telkens gehoopt dat ze nog drachtig was er was helemaal niks te zien..ze is ook niet echt dik geweest..zomers is haar grasbuik dikker! Ze begon begin mei ietsje uier te kweken en vrij gauw hadden we harsjes om ons daarna 1,5 week lang voor de gek te houden met druppende melk!