Fahrtano geniet van het mooie weer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Fahrtano geniet van het mooie weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 09:42

Fahrtano is een 10 maanden oud hengstveulen van de hengst Fahrenheit. Zijn moeder is bij ons geboren en hebben we enkele jaren terug verkocht. Zijn halfzus hebben we wel nog.

Eerst even warm stappen

Dan zie je dat je halfzus even kort komt buurten

Dan trek je alle registers open om haar aandacht te trekken. :P (Wat veel te goed lukte zodat ons plan om Fahrtano's uitstekende en ruime draf op de film te zetten mislukt is. :+ )

Dan moet je nog een uitgalopperen om dan grasjes te eten.

Zijn draf gaan we nog een tweede poging voor wagen en misschien iets anders bedenken om hem aan het showen te krijgen. Ik zie zijn draf natuurlijk altijd als ik geen fototoestel of filmcamera bij de hand heb. Volgens mij doet hij het erom. :=

We hebben hem trouwens gemeten vorige week en hij is 1.48m groot. :wow: Volgens mij is dat behoorlijk groot voor zijn leeftijd. :=

Mer1980

Re: Fahrtano geniet van het mooie weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:27

Knappe vent hoor, maar staat hij daar helemaal alleen of was dat alleen voor de video?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 14:37

Niet verkocht gekregen vorig jaar en zodoende bij ons gekomen. Op onze wei loopt hij alleen omdat ik hem niet bij onze merries kan laten lopen. Heeft gezelschap van de schapen en bij de buren lopen ook jonge hengsten waar hij contact mee kan hebben. Vorig jaar nog een oproep geplaatst voor een vriendje maar geen reactie op gekregen. Het is niet ideaal ik weet het maar het kan niet anders. Dat is het nadeel van laat geboren veulens. Tegen de tijd dat ze van mams weg kunnen heeft iedereen al zijn kuddes gevormd.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:21

Oh dat is wel zonde, vreemd dat niemand een hv heeft die bij hem kan lopen, maar je moet roeien met de riemen die je hebt en nu hij (bijna) een jaar is is het risico van dekken ook te groot voor de merries. Ik ben wel benieuwd hoe deze knappe man uitgroeit.